football360 logo

تغییر و تحولات در انتظار تیم‌های ملی؛ گل‌محمدی و قلعه‌نویی همکار می‌شوند؟

04 فروردین 1403 ساعت 12:00187 نظر
مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال تغییر و تحولات در تیم‌های پایه ملی هستند و در این زمینه نام‌های جذابی به میان آمده است.

به گزارش فوتبال 360، فوتبال ملی ایران در سال 1402 روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و به جز موفقیت مقطعی تیم نوجوانان ایران در رقابت‌های جام جهانی، در سایر رده‌های سنی شرایط خوب پیش نرفت و مهم‌ترین ناکامی در مسیر کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2023 رخ داد که شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند تیم ملی ژاپن را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند اما در نیمه‌نهایی مغلوب قطر شدند و نتوانستند به فینال رقابت‌ها راه یابند. با وجود ابقای امیر قلعه‌نویی در کسوت سرمربی تیم ملی بزرگسالان، بحث تغییر و تحولات در تیم‌های پایه مطرح است.

مجید جلالی در سالی که گذشت در نقش رئیس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال منصوب شد و حالا گفته می‌شود، در حالی‌که جلالی در امورات تیم‌های بزرگسالان دخالت نخواهد داشت، او در حال برنامه‌ریزی برای تغییر و تحولات در تیم‌های پایه ملی است. در این زمینه رایزنی‌ها برای انجام تغییرات در کادرفنی تیم‌ها آغاز شده و گفته می‌شود که احتمالاً با هماهنگی با رئیس فدراسیون فوتبال و تایید اعضای هیات‌رئیسه، تا پایان فروردین‌ماه تکلیف تیم‌های ملی پایه مشخص خواهد شد.

گل‌محمدی، گزینه اصلی هدایت تیم امید!

یحیی گل‌محمدی در شرایطی بعد از پایان کارش در تیم پرسپولیس به عنوان یک سرمربی آزاد در بازار نقل‌وانتقالات حضور دارد که بحث حضور او در تیم فولاد خوزستان مطرح شده بود اما سرانجام با وجود مذاکرات انجام شده، گل‌محمدی در کسوت سرمربی جدید فولادی‌ها انتخاب نشد. حالا بعد از پایان بحث حضور سرمربی سابق پرسپولیس در فولاد، موضوع انتخاب یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی جدید تیم امید ایران به میان آمده و در این زمینه مذاکرات اولیه هم انجام شده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته بحث حضور احتمالی یحیی گل‌محمدی در تیم امید را تایید کرد و در ادامه، مجید جلالی رئیس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون هم از تلاش‌ها برای استخدام گل‌محمدی در تیم امید در کسوت جانشین رضا عنایتی پرده برداشت. جلالی در تازه‌ترین مصاحبه خود با خبرگزاری تسنیم گفت: «هنوز چیزی مشخص نیست. یکسری گزینه‌ها مطرح هستند اما قطعی نشده است. با گل‌محمدی صحبت کردم اما اجازه دهید مذاکرات نهایی شود. باید تا بعد از تعطیلات نوروز صبر کنیم اما خیلی به انتخاب ایشان امیدوار هستیم».

امیر قلعه‌نویی پیشتر به دنبال استخدام افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم امید ایران بود اما حالا با توجه به رابطه حسنه او با یحیی گل‌محمدی، گفته می‌شود که قلعه‌نویی هم در زمینه انتخاب گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم امید موافق است و همگان چشم‌انتظار چراغ سبز سرمربی سابق پرسپولیس هستند. هر چند که در سالیان گذشته بیشتر تلاش یحیی گل‌محمدی، فعالیت در عرصه باشگاهی بوده و باید دید آیا سرمربی سابق سرخ‌پوشان پایتخت تا پایان فصل جاری برای دریافت پیشنهاد جدید کاری در لیگ برتر صبوری می‌کند یا او در نقشی متفاوت و در کسوت سرمربی تیم امید به عرصه مربیگری بازخواهد گشت.

سرمربیگری در تیم جوانان، پاداش عبدی

حسین عبدی که در سال گذشته در نقش سرمربی تیم نوجوانان ایران فعالیت کرد و توانست در جام جهانی کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد و مهم‌ترین دستاورد او، کسب پیروزی برابر تیم نوجوانان برزیل بود، حالا در آستانه تغییر سمت خود قرار دارد. با توجه به سنی تیم نوجوانان و در آستانه ورود بازیکنان تیم نوجوانان به تیم جوانان، فدراسیون فوتبال قصد دارد عبدی را هم ارتقا درجه بدهد و طبق آخرین خبرها، احتمالاً حسین عبدی به عنوان سرمربی جدید تیم جوانان ایران منصوب خواهد شد.

مجید جلالی رئیس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال در واکنش به آخرین روند انتخاب سرمربی جدید تیم جوانان ایران، با تایید مذاکرات انجام شده با حسین عبدی، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «صحبت‌هایی با عبدی انجام داده‌ایم و تقریبا انتخاب ایشان قطعی شده است». با توجه به حضور احتمالی حسین عبدی در تیم جوانان ایران، با این اوصاف، پرونده حضور صمد مرفاوی و البته علی دوستی‌مهر در این تیم بسته شده و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده معارفه رسمی عبدی انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری