football360 logo

بازخوانی مسیر تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی 2026؛ راه کاملاً هموار

04 فروردین 1403 ساعت 13:30110 نظر
کسب یک امتیاز از جدال با ترکمنستان، صعود ایران به مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 را قطعی می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به روزهای پایانی فعالیت خود در دور دوم نزدیک می‌شود؛ هر چند که هنوز دور رفت بازی‌ها در مرحله گروهی برگزار شده و مسابقات دور برگشت مرحله گروهی باقی‌مانده اما تیم‌های مطرح آسیا، فاصله چندانی تا صعود به دور سوم رقابت‌ها ندارند و یکی از تیم‌هایی که در نزدیک‌ترین فاصله با صعود به مرحله سوم قرار دارد، تیم ملی ایران است که برای رسیدن به جمع 18 تیم برتر قاره آسیا، تنها به یک امتیاز ندارد.

یک امتیاز برای صعود به دور سوم انتخابی جام جهانی 2026

شاگردان امیر قلعه‌نویی که با تیم‌های ملی هنگ‌کنگ، ازبکستان و ترکمنستان همگروه هستند، در دور رفت مرحله گروهی توانستند بردی 4گله را برابر هنگ‌کنگ و بردی 5گله را برابر ترکمنستان جشن بگیرند و در جدال با تیم ملی ازبکستان هم به تساوی 2-2 رضایت دادند. کسب 7 امتیاز از 3 مسابقه باعث شد تا هم‌امتیاز با ازبکستان و به‌واسطه تفاضل گل بهتر، شاگردان امیر قلعه‌نویی صدرنشین گروه پنجم شوند و حالا کسب یک امتیاز از جدال پیش‌رو مقابل ترکمنستان می‌تواند صعود ملی‌پوشان فوتبال ایران به دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 را مسجل کند.

بلیت جام ملت‌های آسیا 2027 هم رزرو می‌شود!

مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در حالی دنبال می‌شود که به صورت همزمان، تیم‌ها شانس کسب سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا 2027 را دارند. براساس دستورالعمل برگزاری رقابت‌ها، 18 تیم برتر در دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 می‌توانند مستقیماً سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا 2027 را به‌دست آورند و همین مسئله باعث شده تا شاگردان قلعه‌نویی در یک‌قدمی کسب سهمیه جام ملت‌ها هم باشند؛ به‌طوری‌که تساوی در جدال پیش‌رو مقابل که روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، می‌تواند ملی‌پوشان فوتبال ایران را به جام ملت‌های آسیا 2027 هم برساند.

شانس بالای ایران برای صعود زودهنگام به جام جهانی!

ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از صعود به دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026، باید خود را برای قرعه‌کشی این دور از رقابت‌ها آماده کنند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فیفا، 18 تیم برتر قاره کهن در 3 گروه 6 تیم حاضر خواهند شد که از هر گروه 2 تیم مستقیماً به جام جهانی 2026 خواهد رفت و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه به دور چهارم انتخابی جام جهانی خواهند رفت و در آنجا، در 2 گروه 3 تیمی قرار خواهند گرفت که تیم‌های سرگروه مستقیماً به جام جهانی خواهند رفت و تیم‌های دوم باید در دور پنجم مرحله انتخابی در دیدار پلی‌آف برابر هم قرار گیرند! تیم ملی ایران با توجه به 8 سهمیه مستقیم قاره آسیا برای حضور در جام جهانی 2026، این فرصت را دارد تا در همان دور سوم انتخابی خود را به جام جهانی برساند؛ مسابقاتی که از شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد و با توجه به مسیر طراحی شده، به نظر می‌رسد که صعودی زودهنگام در انتظار فوتبال ایران به جام جهانی است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری