football360 logo

درخواست ۲.۵ سال حبس برای روبیالس؛ خوشحالی خانمان‌برکن

08 فروردین 1403 ساعت 23:04132 نظر
رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا ممکن است با محکومیت به زندان میان‌مدت مواجه شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یک دادستان در دادگاه عالی اسپانیا برای لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا تقاضای ۲.۵ سال حبس کرده است. مرد پرحاشیه‌ای که تا تابستان گذشته بر مسند ریاست عالی‌ترین نهاد فوتبالی کشورش تکیه کرده بود به دلیل شادی نامتعارف با جنیفر ارموسو، ستاره تیم ملی زنان اسپانیا، در مظان اتهام و تحت پیگرد قضایی قرار گرفت. رفتار عجیب او در مراسم جشن قهرمانی ماتادورها در جام جهانی فوتبال زنان منجر به فشار شدید رسانه‌های اروپایی برای مقابله با آزار زنان شد و روبیالس با وجود تمام تلاش‌هایش نتوانست در قله فوتبال اسپانیا باقی بماند. حالا و تنها ۷ ماه بعد از قهرمانی تاریخی اسپانیا، رئیس سابق فدراسیون فاصله‌ای با سر در آوردن از زندان ندارد.


دادستان مارتا دورانتس برای روبیالس به جرم رفتار نامتعارف با ارموسو و آزار جنسی او، تقاضای یک سال حبس و به دلیل اقدامات بعد از این اتفاق (تحت فشار گذاشتن و تهدید ملی‌پوشان اسپانیا) درخواست یک و نیم سال حبس کرده است. روبیالس ۲۰ آگوست سال گذشته در مراسم قهرمانی اسپانیا در سیدنی حاشیه‌ساز شد و با وجور اعتراض بازیکنان تیم ملی اعلام کرد این رفتار با رضایت ۲ طرف بوده و قصدی برای استعفا نخواهد داشت. 


دادستان همچنین خورخه ویلدا، سرمربی سابق تیم ملی زنان اسپانیا، آلبرت لوکه، مدیر ورزشی فعلی این تیم و روبن ریورا، رئیس بازاریابی فدراسیون فوتبال اسپانیا را به دلیل تحت فشار قرار دادن ارموسو بعد از حواشی جام جهانی متهم کرده است. در بیانیه دادستانی آمده: «این ۳ نفر با اقدامات مکرر و دائمی خود بازیکن را به طور مستقیم و یا به واسطه دوستان و خانواده تحت فشار گذاشته بودند تا اقدام روبیالس را موجه جلوه دهد.» برای هریک از آنها ۱۸ ماه حبس درخواست شده است. در ایامی که روبیالس با انتقاد از «فمینیسم نادرست و ترور اجتماعی» می‌خواست با اعمال زور روی صندلی ریاست فدراسیون باقی بماند، خورخه ویلدا به حمایت از او پرداخت و بعد از برکناری او به سرعت از هدایت تیم ملی اخراج شد. ویلدا تیمی که در تمام تاریخ خود تنها یک بار به جام جهانی صعود کرده‌ بود را ۲ بار متوالی به این رقابت‌ها رساند و فصل گذشته قهرمانی جام جهانی را برای لاروخا به ارمغان آورد اما حالا با تحمل ۱۸ ماه حبس احتمالی، تاوان حمایت از یک شخص پرحاشیه را می‌پردازد.


دورانتس درخواست کرده لوئیس روبیالس به تنهایی ۵۰ هزار یورو به دلیل لطمه روحی به ارموسو، بازیکن سابق تیم زنان بارسلونا بپردازد و ۵۰ هزار یوروی دیگر، جریمه مشترک روبیالس، ویلدا، لوک و ریورا خواهد بود. دادستان علاوه بر این درخواست کرده برای روبیالس منع حضور در فاصله ۲۰۰ متری جنی ارموسو و منع هرگونه ارتباط با او طی ۷.۵ سال آینده اعمال شود. 


با وجود بازتاب رسانه‌ای گسترده درخواست‌های دادستان دادگاه عالی اسپانیا، این یک حکم نسبتاً سبک و نرم برای روبیالس شمرده می‌شود چون مدت حبس درخواستی برای او به ۲ قسمت کمتر از ۲ سال تقسیم شده. قوانین جزایی اسپانیا این اجازه را می‌دهد دادگاه احکام حبس کمتر از ۲ سال را برای محکومان تعلیق کند و به این ترتیب حتی پذیرش تمام درخواست‌های دادستان توسط دادگاه، به این معنی نیست که مرد ۴۶ ساله الزاماً به پشت میله‌های زندان برود. با این حال، این تمام حواشی روبیالس نبوده. پرونده فساد مالی در فوتبال اسپانیا هفته گذشته هواداران فوتبال این کشور را شوکه کرد و پلیس برای تفحص به چندین نهاد فوتبالی و همین‌طور محل سکونت روبیالس یورش برد و در مجموع ۷ نفر را دستگیر کرد.


یک دادگاه دیگر از تابستان ۲۰۲۲ سوء مدیریت روبیالس در ماجرای اعطای میزبانی سوپرجام اسپانیا به عربستان را بررسی می‌کند؛ پرونده‌ای که به موافقت فدراسیون فوتبال اسپانیا با شرکت «KOSMOS»، زیر نظر جرارد پیکه، در زمینه انتقال مسابقه سوپرجام به خاورمیانه می‌پردازد. روبیالس طی هفته‌های اخیر در جمهوری دومینیکن حاضر بوده و هرگونه اتهامی را قویاً رد کرده است. وکلای او به قاضی پرونده اعلام کرده‌اند او تا ۶ آوریل به خاک اسپانیا برمی‌گردد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری