football360 logo

13 روز تا جشن قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان؛ جام به زادگاه ملیکا می‌رود؟

09 فروردین 1403 ساعت 21:0024 نظر
با توجه به تغییرات در برنامه‌ریزی لیگ برتر فوتبال زنان، این رقابت‌ها 13 روز دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال زنان ایران از سال 87-1386 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و حالا به روزهای پایانی‌اش در شانزدهمین دوره فعالیت خود نزدیک می‌شود. بال‌گستر مازندران، اولین تیم قهرمان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان است و تیم‌های ملوان بندرانزلی، شن‌سا اراک، خاتون بم، شهرداری سیرجان و آینده‌سازان میهن اصفهان هم سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند که بیشترین قهرمانی برای خاتون بم است که توانسته 9 بار فاتح رقابت‌ها شود.

خاتون بم و شهرداری سیرجان در 12 سال اخیر عملکردی خیره‌کننده در لیگ برتر فوتبال زنان داشته‌اند و در این فاصله زمانی، تنها یک‌بار تیمی غیر از 2 نماینده استان کرمان به مقام قهرمانی رسیده و 9 بار جام به بم رفته و 2 بار هم سیرجانی‌ها فاتح رقابت‌ها شده‌اند. در رقابت‌های لیگ شانزدهم، رقابت جذابی میان تیم‌های مدعی برای رسیدن به مقام قهرمانی برقرار بود اما حالا در فاصله 2 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، تنها 2 تیم برای رسیدن به مقام قهرمانی شانس دارند.

همبازیان ملیکا می‌خواهند وفای به عهد کنند

شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون بم پیش از پایان سال 1403 در آخرین بازی موفق شدند کامبکی فوق‌العاده بزنند و برابر ملوان بندرانزلی بردی 2 بر یک را به‌دست آوردند تا گامی بلند به سوی جام قهرمانی بردارند. خاتون با 40 امتیاز در حال حاضر صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران است و کسب 3 امتیاز از 2 دیدار باقی‌مانده، قهرمانی خاتون را مسجل خواهد کرد. خاتون روز چهارشنبه پانزدهم فروردین‌ماه در خانه میزبان پالایش گاز ایلام است و در بازی پایانی فصل هم در شیراز، میهمان ایساتیس کران فارس خواهد بود که برد هفته آینده برابر پالایش گاز، قهرمانی خاتون را مسجل می‌کند و آن‌ها هفته پایانی برای برپایی جشن قهرمانی به شیراز خواهند رفت.

خاتون در فصل جاری روزهای تلخ و ناگواری را پشت سر گذاشت و بازیکنان این تیم بعد از فوت ملیکا محمدی، متحد شدند تا برای سومین فصل پیاپی عنوان قهرمانی را به‌دست آورند و شمار قهرمانی‌هایشان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان را به عدد 10 برسانند. جالب آنکه ملیکا محمدی متولد شیراز بود و حالا بازیکنان خاتون که فصل گذشته هم بدون باخت قهرمان لیگ شدند و حالا دوباره هم در آستانه ثبت یک قهرمانی بدون شکست دیگر هستند، در صورت رسیدن به مقام قهرمانی باید در شیراز جشن قهرمانی خود را به پا کنند.

چشم امید ملوانی‌ها به یک معجزه!

ملوان بندرانزلی با 37 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد و شاگردان ساناز سامی برای رسیدن به مقام قهرمانی باید چشم‌انتظار یک معجزه باشند. با توجه به شکست در بازی رفت‌وبرگشت مقابل خاتون بم، ملوانی‌ها در صورت برابری امتیازات با خاتون بم هم نمی‌توانند به مقام قهرمانی برسند و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها از جام قهرمانی دور شوند. در حالی شاگردان سامی می‌توانند به مقام قهرمانی برسند که در 2 بازی آینده برنده شوند و خاتون بم نتواند در 2 بازی آینده خود 3 امتیاز به‌دست آورد؛ اتفاقی که با توجه به عملکرد خیره‌کننده خاتون در فصل جاری و کسب 14 برد و 2 تساوی، دور از انتظار است و به نظر ملوانی‌ها برای رسیدن به جام قهرمانی باید چشم‌انتظار یک معجزه باشند. شهرداری سیرجان با 34 امتیاز و سپاهان اصفهان با 30 امتیاز شانسی برای قهرمانی ندارند و برای حضور در رتبه‌های سوم و چهارمی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری