football360 logo

پوچتینو: از حضور چیلول در تیم ملی شگفت‌زده شدم؛ لاویا غمگین است

09 فروردین 1403 ساعت 20:5727 نظر
سرمربی چلسی از مصدومیت ادامه‌دار مهره‌های تیمش پیش از بازی با برنلی می‌گوید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مائوریسیو پوچتینو، سرمربی چلسی در گفت‌وگوی خبری پیش از دیدار روز شنبه تیمش در مقابل برنلی اعلام کرد بن چیلول بعد از حضور در ۲ مسابقه ملی متوالی، دچار مصدومیت جزئی از ناحیه زانو شده و ممکن است به مسابقه مقابل عنابی‌ها نرسد. بن چیلول در اتاق درمان باشگاه چلسی کنار کاپیتان ریس جیمز، کارنی چوکووئمکا، کریستوفر انکونکو، وسلی فوفانا و رومئو لاویا قرار می‌گیرد که از مدت‌ها پیش قادر به همراهی شیرها نیستند. دیروز تأیید شد فصل برای لاویا به پایان رسیده و او فرصتی برای افزایش مدت ۳۲ دقیقه‌ای حضورش در زمین در کل فصل نخواهد داشت. چلسی از ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن میزبان برنلی است؛ در حالی که در هر ۲ مسابقه اخیر، مقابل این تیم ۴ بار به گل رسیده و در هیچ‌یک از ۱۰ دیدار رودرروی اخیر متحمل شکست نشده. چلسی با ۳۹ امتیاز و یک بازی کمتر در رده یازدهم جدول قرار دارد و پیش از مصاف دشوار با منچستریونایتد برای بازگشت به نیمه اول جدول و نزدیک شدن به سهمیه رقابت‌های اروپایی ملزم به پیروزی خانگی مقابل شاگردان ونسان کمپانی در تیم نگون‌بخت برنلی است.

مصدومیت چیلول

بن چیلول، بازیکنان کناری ۲۷ ساله چلسی در آخرین تعطیلات ملی فصل ۲۴-۲۰۲۲ توسط گرت ساوت‌گیت به اردوی تیم ملی انگلیس برای مسابقات دوستانه مقابل بلژیک و برزیل دعوت شد و در هر ۲ مسابقه به میدان رفت. پوچتینو می‌گوید چیلول به دلیل احساس ناراحتی از ناحیه زانو نتوانسته امروز، پنج‌شنبه در تمرینات شرکت کند: «از حضور او در ۲ مسابقه ملی شگفت‌زده شدم چون او بعد از مسابقه مقابل برنتفورد قادر به بازی برای ما نبود و فقط چند دقیقه در مقابل لسترسیتی به میدان رفت. حالا نیاز داریم وضعیت چند بازیکن مانند چیلول را بررسی کنیم. به نظرم او از ناحیه زانو دچار مصدومیت جزئی شده. شاید از بدشانسی ماست که پای او در دقایق پایانی بازی مقابل بلژیک آسیب دید. حالا با مشکل مواجه می‌شویم چون در این باشگاه به حضورش نیاز داریم. چیلول امروز برای تمرین آماده نبود. باید ببینیم فردا چه می‌شود و تا چه حد می‌تواند در ترکیب کلی تیم قرار بگیرد.» 

مشکلات فیفادی

آخرین تعطیلی ملی فوتبال به پایان رسید و باشگاه‌ها همچنان با تراکم مسابقات و مسافت‌های طولانی طی‌ شده توسط بازیکنان مشکل دارند. انزو فرناندس، بازیکن تیم ملی آرژانتین در نخستین ساعات صبح چهارشنبه در غربی‌ترین نقطه آمریکا در مقابل کاستاریکا به میدان رفت و بعید است برای شنبه آمادگی کامل را داشته باشد: «بعضی از بازیکنان مانند انزو فرناندس هنوز به لندن نرسیده‌اند. امروز یک جلسه تمرینی داشتیم؛  برای اینکه بازیکنان تا حدودی در یک سطح قرار بگیرند و آمادگی آنها تا فردا بررسی شود. با این حال مشکلات جدید زیادی در کار نیست.» کول پالمر، بهترین بازیکن فصل چلسی در مسابقات تیم ملی انگلیس به میدان نیامد و احتمالاً برای مصاف با برنلی آماده خواهد بود: «با کول صحبت کردم. او کمی ناراحت است چون نتوانسته برای تیم ملی به میدان برود و عملکرد خود را به نمایش بگذارد. در مسابقه نخست مشکل کوچکی داشت اما گمان می‌کرد می‌تواند در مسابقه دوم در مقابل بلژیک به بازی برود؛ هرچند این فرصت به او داده نشد. حالا حال پالمر خوب است. امروز به خوبی تمرین کرد. فردا هم یک جلسه تمرینی دیگر داریم اما برنامه این است که اگر مانند امروز در تمرین فردا هم حاضر شود، برای مسابقه شنبه در دسترس خواهد بود.»

لاویا غمگین است

دیروز اعلام شد مصدومیت رومئو لاویا، هافبک جوان و تازه‌وارد چلسی به این زودی درمان نمی‌شود و او تا پایان فصل قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. بازیکن سابق ساوتهمپتون در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال گذشته به لندن آمد اما در تمام فصل تنها ۳۲ دقیقه فرصت بازی به دست آورد: «او در وضعیت کاملاً دشواری قرار دارد و غمگین است. تنها ۳۰ دقیقه بازی کرد و این اتفاق برای بازیکنی که تازه به باشگاه آمده، غم‌انگیز است. این حادثه‌ گاهی در فوتبال رخ می‌دهد. وقتی لاویا از ساوتهمپتون آمد، مشکلاتی داشت اما حالا مشکلات دیگری دارد. در طول ۹ ماه تنها چند هفته با ما تمرین کرد. ابتدا قادر به تمرین نبود و در ادامه به محض شروع تمرینات دچار مصدومیت شد. بعداً برای مسابقه مقابل ولوز آماده بود اما به میدان نیامد و هفته بعد در مقابل کریستال‌پالاس بعد از ۳۰ دقیقه دوباره مصدوم شد. این اتفاق غم‌انگیزی است چون بازیکنان جدید همیشه می‌خواهند بازی کنند و به تیم کمک کنند. حالا برای او باید منتظر پیش‌فصل بعدی و فصل آینده باشیم. مسلماً در این زمینه کمک می‌کنیم تا توانایی خود را به نمایش بگذارد.» روبرت سانچس، دروازه‌بان تیم برای مسابقه بعدی در دسترس نیست و برنامه بازیابی را پشت سر می‌گذارد. چالوبا هم توان حضور در تمرین کامل را ندارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری