football360 logo

سرنوشت مبهم کرسی نایب‌رئیسی زنان؛ تاج و تبعیت دوباره از تصمیم وزارت ورزش؟

14 فروردین 1403 ساعت 21:0058 نظر
بلاتکلیفی‌ها در ساختمان سئول در زمینه انتخاب نایب‌رئیس زنان ادامه دارد.

به گزارش فوتبال 360، مهدی تاج در شرایطی بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از سمت ریاست فدراسیون فوتبال، بار دیگر از اعضای مجمع رأی اعتماد گرفت و در نقش رئیس فدراسیون به ساختمان سئول بازگشت که در طول 19 ماه اخیر، تاج روزهای پرفرازونشیبی را در فوتبال ایران پشت سر گذاشته است. در کنار چالش‌هایی مانند قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ و روی کار آمدن کارلوس کی‌روش و سپس انتخاب امیر قلعه‌نویی و حواشی پیرامون تیم ملی، او در بدنه مدیریت فدراسیون هم درگیر چالش‌های مهمی بود.

تاج در حالی دوره جدید مدیریت خود در فدراسیون فوتبال را دنبال می‌کند و به سال پایانی فعالیت‌اش در ساختمان سئول رسیده که از همان روز نخست فعالیت او در کسوت رئیس جدید فدراسیون، هیچ‌گاه ساختار هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تکمیل نشده و در فاصله 11 ماه تا پایان دوره مدیریت تاج، همچنان عدم تکمیل کادر اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مورد سوال است؛ آن‌هم در حالی‌که تصور می‌شد پیش از شروع سال 1403، این بلاتکلیفی به پایان برسد اما همچنان نابسامانی‌ها ادامه دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال و اجابت تصمیم غیرقانونی؟

مریم منظمی در نقش یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون مشغول به فعالیت بود اما در مجمع اخیر که بیست‌ودوم اسفندماه 1402 برگزار شد، اعضا بعد از یک‌سال فعالیت منظمی در نقش سرپرست نایب‌رئیسی، به او در کسوت نایب‌رئیسی زنان رأی اعتماد ندادند. جالب آنکه منظمی در نقش کارمند وزارت ورزش‌وجوانان برای حضور در فدراسیون فوتبال ماموریت به فعالیت شده بود و بعد از عدم رأی اعتماد اعضای مجمع به او، رایزنی‌ها برای بازگشت منظمی به ساختمان سئول در حال انجام است.

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته نامه‌ای را از سمت تعدادی از اعضای مجمع دریافت کرده که در آن اعضا خواستار بازگشت منظمی به کسوت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان و برگزاری دوباره مجمع هستند! اتفاقی که کاملاً خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال است اما گفته می‌شود که با توجه به فشارهای وارده از سوی نهادهای بالادستی، لابی‌ها در زمینه بازگشت منظمی به سمت سرپرستی نایب‌رئیسی در حال انجام است و همین مسئله باعث شده تا در 22 روز اخیر، صندلی نایب‌رئیسی زنان خالی بماند!

دوباره فردی غیرفوتبالی می‌آید؟

مهدی تاج بعد از گذشت 22 روز هنوز سرپرست جدید نایب‌رئیسی زنان را انتخاب نکرده و در حالی‌که فشارها برای بازگشت منظمی همچنان وجود دارد، به نظر می‌رسد که در صورت عدم پذیرش این تصمیم غیرقانونی، تاج فعلاً تصمیمی برای انتخاب چهره‌ای فوتبالی ندارد و احتمالاً سرپرست جدید نایب‌رئیسی زنان هم از میان مدیران معرفی‌شده از سوی وزارت ورزش‌وجوانان خواهد بود؛ آن‌هم در حالی‌که نگاهی به سوابق مدیر غیرفوتبالی انتخاب شده در حوزه زنان نشان می‌دهد که آن‌ها نتوانسته‌اند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند و باید دید در سال سرنوشت‌ساز پیش‌رو برای فوتبال زنان و در فاصله 11 ماه تا انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال، چه کسی در نقش سرپرست نایب‌رئیسی انتخاب خواهد شد و آیا سرانجام ترکیب هیات‌رئیسه فدراسیون تکمیل می‌شود یا خیر.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری