football360 logo

خطر از دست دادن ال‌کلاسیکو برای لواندوفسکی؛ کارت زرد عمدی

14 فروردین 1403 ساعت 20:07114 نظر
لواندوفسکی و کانسلو ممکن است دیدار مقابل رئال مادرید را از دست بدهند.

به گزارش فوتبال 360، 8 امتیاز فاصله بین بارسلونا و رئال مادرید موضوع قهرمانی را برای هواداران 2 تیم روشن کرده؛ مگر برای رئالی‌های بدبین و بارسایی‌هایی رویاپرداز! هواداران خوش‌بین آبی و اناری از این رو هنوز به قهرمانی امیدوار هستند که با یک بازی فاصله می‌توانند رو در روی صدرنشین لالیگا بایستند و یک رقابت 6 امتیازی را در ال‌کلاسیکو فتح کنند. بارسلونا و رئال مادرید پس از یک مسابقه دیگر در لیگ به مصاف یکدیگر می‌روند و این موضوع منجر به تلاش و تدارک آبی و اناری‌ها در مسیر آمادگی برای این مسابقه شده است؛ تلاشی که البته به حاشیه هم کشیده شده و ممکن است نتیجه‌ای معکوس برای بارسلونا رقم بزند. 2 ستاره مهم این تیم متهم به دریافت کارت زرد عمدی برای غیبت در بازی مقابل کادیس و حضور حتمی در ال‌کلاسیکو شده‌اند.

جزئیات ماجرا

بارسایی‌ها جدال سخت و پر برخوردی را در مقابل لاس‌پالماس داشتند. جدال در نهایت با برتری تیم ژاوی و حفظ فاصله این تیم با صدر جدول همراه شد. با این حال اتفاق خاص‌تر مسابقه دریافت کارت‌های زرد متعدد از سوی آبی و اناری‌ها بود. اکنون مارکا در تیتری عنوان کرده براساس قوانین انضباطی لالیگا، ممکن است لواندوفسکی و کانسلو به خاطر دریافت کارت زرد عمدی در مقابل لاس‌پالماس 2 بازی محروم شوند و ال‌کلاسیکو را از دست بدهند. هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما این شایعه رسانه به رسانه در حال گسترش است و امکان دارد در نهایت این تدبیر اشتباه به دردسری برای بارسلونا در آخرین امیدش برای نزدیک شدن به رئال مادرید و دفاع از عنوان قهرمانی تبدیل شود. 

در صورت غیبت

13 گل زده در این فصل لالیگا و نمایشی در حد یک مهاجم در حال پا به سن گذاشتن با نام لواندوفسکی، کاری کرده روزهای درخشان او در بایرن مونیخ را به سختی به یاد می‌آوریم. با این حال بارسلونا هنوز هم به او در خط حمله امید دارد و هنوز هم خطرناک‌ترین مهاجم تیم دوم جدول لالیگا به شمار می‌رود. لواندوفسکی اما در صورت غیبت در ال‌کلاسیکو دست ژاوی را برای رویارویی با خط دفاع مستحکم مادرید خالی خواهد گذاشت. در این صورت سرمربی بارسا احتمالا باید به ویتو روکه برای امر گلزنی اعتماد کند و این ستاره جوان را در آزمونی بسیار بزرگ محک بزند. اگر غیبت لواندوفسکی در دیدار مقابل رئال مادرید حتمی شود، روکه برزیلی روز بزرگی برای ثابت کردن قابلیت‌هایش را پیش رو خواهد داشت و مجبور است جور گلزنی تیمش را در مهم‌ترین بازی فصل به دوش بکشد. حتی با اذعان به مستعد بودن روکه باید بپذیریم غیبت لوا دردسرهای ژاوی برای موفقیت در ال‌کلاسیکو را دو چندان خواهد کرد. غیبت کانسلو هم اگر چه شاید به اندازه نبودن مهاجم اول تیم به چشم نیاید اما باز هم ژاوی را به استفاده از مارکوس آلونسو یا مهره‌های جوان‌تر مجبور خواهد کرد. دردسرها برای بارسلونا به خودی خود زیاد بود و در صورت محرومیت این 2 بازیکن مهم ترکیب تیم ژاوی دامنه این دردسرها بیشتر هم می‌شود و بردن رئال و امیدوار ماندن به فتح دوباره لالیگا تبدیل به یک رویای دور از دسترس می‌شود؛ رویایی که یا محقق می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین روزهای کاری ژاوی و بارسلونای گرفتار سال‌های اخیر را رقم می‌زند و یا با توقف این تیم نتیجه‌ای مورد انتظار را به سود مادرید ثبت می‌کند و هواداران خوش‌بین بارسلونا را سوار بر بال‌های رویا پردازی‌شان رها می‌کند‌

موفقیت؛ رمز ماندن

بیشتر از حرف‌ و حدیث‌های درست شده به خاطر کارت زرد لواندوفسکی و کانسلو و محرومیت آنها از حضور در ال‌کلاسیکو، حال و هوای این روزهای بارسا به ماندن و رفتن ژاوی گره خورده است. او  حامیان زیادی روی سکو و البته پشت میزهای اداره باشگاه دارد و  هنوز تصمیمش مبنی بر جدایی را تغییر نداده و در عین حال گفته می‌شود گروهی از هواداران در حال تلاش برای تغییر این تصمیم هستند. با همه تلاش هواداران بارسلونا؛ ژاوی برای ماندن باید دلیلی پیدا کند؛ دلیلی شاید به برجستگی قهرمانی در یک رقابت مهم. اگر او این دلیل را در لالیگا پیدا می‌کرد، شاید کاری ساده‌تر داشت و دفاع از قهرمانی با تیمی گرفتار مسائل مالی، همه و خود ژاوی را متقاعد می‌کرد که این مرد جوان برای نشستن روی نیمکت هدایت بارسلونا گزینه مناسبی است. کار در لیگ قهرمانان اروپا به مراتب سخت‌تر خواهد بود. با این حال شانس نزدیک شدن به رئال مادرید هم با محرومیت احتمالی لواندوفسکی و کانسلو به حداقل خواهد رسید و این می‌تواند آخرین ضربه بر پیکر رویای ماندنی شدن ژاوی در بارسلونا باشد. اگر ژاوی و تیمش موفق شوند در صورت محرومیت لواندوفسکی و کانسلو، ال‌کلاسیکو را فتح کنند، شاید همین موفقیت به اندازه قهرمانی در رقابت‌هایی مهم به نظر بیاید و مرد جوان نیمکت راه چندین ساله را یک شبه بپیماید. برد در ال‌کلاسیکو با غیبت مهره‌های کلیدی، احساسی شبیه به روزی رقم می‌زند که بارسلونا در مقابل پاریس آن بازگشت تاریخی را رقم زد یا احساسی مثل بهترین روزهای تاریخ باشگاه، اردوی آبی و اناری‌ها را در بر خواهد گرفت. این احساس جدایی را برای ژاوی و هواداران تیم دشوارتر می‌کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری