football360 logo

۵ نکته از ۵ مسابقه مهم هفته جدید لیگ برتر؛ داربی انگلیس در اوج رقابت قهرمانی

17 فروردین 1403 ساعت 16:0547 نظر
نتیجه رقابت حساس و سنتی لیورپول و منچستریونایتد در تعیین قهرمان فصل لیگ برتر اثرگذار خواهد بود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، با پایان تعطیلات ملی هیجان فوتبال در انگلیس به اوج رسیده و در عرض ۶ روز ۲ هفته از رقابت‌های این فصل لیگ برتر با حوادث متعدد به پایان رسید. شنبه با ۶ بازگشت جذاب همراه شد، لیورپول در روز یکشنبه به صدر رسید، سه‌شنبه با پیروزی و فاصله گرفتن ناتینگام از منطقه سقوط به پایان رسید، چهارشنبه به تمجید از فیل فودن گذشت و پنج‌شنبه به تحسین کول پالمر، ستاره جوان چلسی.


هفته سی‌ودوم لیگ برتر فردا با جدال منچسترسیتی و کریستال پالاس آغاز می‌شود. برایتون در خانه میزبان آرسنال است و منچستر یونایتد در مهم‌ترین مسابقه هفته برای میزبانی از لیورپول آماده می‌شود. چلسی به خانه شاگردان کریس وایلدر در تیم قعرنشین شفیلدیونایتد می‌رود و تاتنهام میزبان ناتینگام فارست خواهد بود. تا پیش از آغاز هفته جدید لیورپول با ۷۰ امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد و تیم‌های آرسنال (۶۸) و منچسترسیتی (۶۷) به تعقیب صدرنشین ادامه می‌دهند. رقابت بر سر سهمیه‌های لیگ قهرمانان اروپا بین استون‌ویلا (۵۹) و تاتنهام (۵۷) ادامه دارد، منچستر یونایتد با ۴۸ امتیاز ششم است و چلسی با ۴۳ امتیاز در رده دهم قرار دارد. 


ارلینگ هالند با ۱۸ گل بالاتر از واتکینز، صلاح و پالمر (۱۶) در صدر جدول گلزنان قرار دارد و در زمینه پاس‌گل، پاسکال گروس، کایرن تریپیر و اولی واتکینز (۱۰) رکورددارند. داوید رایا با ۱۱ کلین‌شیت (حداقل ۳ مورد بیشتر از هر دروازه‌بان دیگر) مدعی اصلی دستیابی به دستکش طلاست.

بازگشت اولیس، برای گواردیولا خطرساز می‌شود؟

منچسترسیتی بعد از پیروزی خیره‌کننده‌ مقابل استون‌ویلا، حریفی از رده چهاردهم جدول را پیش رو دارد. بازگشت مایکل اولیس، بازیکن اثرگذار کریستال‌پالاس، از بند مصدومیت می‌تواند برای این تیم و البته برای رقبای تیم گواردیولا امیدبخش باشد. بازیکن تیم ملی زیر ۲۱ سال فرانسه در روزهای اندک حضور در زمین، کاملاً موفق عمل کرده است. او مجموعاً ۷۵۵ دقیقه در ۱۱ مسابقه به میدان آمده که حاصل آن ۶ گل و ۳ پاس‌ منجر به گل بوده.


منچسترسیتی عملکرد این استعداد جوان را زیر نظر دارد و اگر او بتواند با سیستم ۱-۲-۴-۳ الیور گلاسنر کنار بیاید، شاید ظهر گرمی در انتظار هواداران حاضر در ورزشگاه سلهرست پارک باشد. منچسترسیتی در رده سوم جدول مجال هیچ اشتباهی ندارد و در صورت پیروزی در تمام مسابقات باقی‌مانده تا انتهای فصل، یک تساوی از آرسنال و شکست لیورپول در یک مسابقه برای چهارمین قهرمانی متوالی تیم گواردیولا در فوتبال انگلیس کافی خواهد بود. کریستال‌پالاس از ساعت ۱۵:۰۰ شنبه در ورزشگاه خانگی خود میزبان منچسترسیتی است. مسابقه رفت در ورزشگاه اتحاد با پنالتی دیرهنگام اولیس به تساوی ۲ بر ۲ ختم شد. منچسترسیتی ابتدا با ۲ گل از میهمان پیش افتاد اما با ۲ گل در دقایق ۷۶ و ۹۵، ۲ امتیاز مهم را از دست داد. منچسترسیتی تنها در ۴ مورد از ۸ تقابل اخیر با تیم لندنی به پیروزی رسیده است.

برایتون در مقابل توپچی‌های شکست‌ناپذیر

بعضی از سرمربیان به دلیل توانایی در کسب نتایج مثبت تحسین می‌شوند و ستایش بعضی از آنها مانند روبرتو دزربی چندان به نتایج وابسته نیست. تیم سرمربی ایتالیایی در سومین روز سال میلادی جدید بالاتر از منچستر یونایتد در رده هفتم جدول قرار داشت اما در ۱۱ مسابقه اخیر خود در لیگ برتر انگلیس تنها ۳ پیروزی به دست آورده و با شکست تحقیرآمیز مقابل رم از لیگ اروپا هم کنار رفته است.


جای خالی سولی مارچ که از پائیز گذشته به دلیل مصدومیت زانو قادر به همراهی تیمش نیست به شدت حس می‌شود. دی‌زربی اما در هر حال به دلیل سبک بازی جذاب خود یک گزینه جدی برای پر کردن نیمکت خالی لیورپول یا بایرن مونیخ به شمار می‌رود. شکست تیم او در مقابل آرسنال چندان سرزنش‌آور نیست.


توپچی‌ها از ۳۰ امتیاز ممکن در رقابت‌های لیگ برتر در سال تقویمی جدید ۲۸ امتیاز را کسب کرده و تنها هفته گذشته در خانه منچسترسیتی تن به تساوی داده‌اند. دروازه آرسنال در ۷ مسابقه اخیر تنها ۲ بار باز شده و داوید رایا در سال ۲۰۲۴ مجموعاً ۶ کلین‌شیت به آمار خود اضافه کرده است. برایتون از ساعت ۲۰:۰۰ روز شنبه در ورزشگاه آمریکن اکسپرس میزبان آرسنال است. مسابقه رفت با ۲ گل از گابریل ژسوس و کای هاورتز در ابتدا و انتهای نیمه دوم به پیروزی تیم میکل آرتتا منجر شد.

نیاز تن‌هاخ به روحیه جام حذفی

با شکست تلخ دیشب مقابل چلسی به نظر می‌رسد  فصل پیچیده و سینوسی منچستریونایتد به بن‌بست خورده است. اریک تن‌هاخ و تیمش عملاً شانس چندانی برای صعود به رده پنجم جدول رده‌بندی ندارند با این حال یک مسابقه حیثیتی در پیش است و رقابت بر سر فتح جام حذفی هم ادامه دارد. سرمربی هلندی باید خاطره تلخ بازی چلسی را محو و روحیه بازگشت و اشتیاق به پیروزی در مسابقه جام حذفی مقابل لیورپول را بار دیگر به شاگردانش تزریق کند. فراموش کردن شکست ۴ بر ۳ دیشب و یادآوری پیروزی ۴ بر ۳ در جام حذفی اولین گام شیاطین سرخ برای غلبه بر رقیب سنتی خواهد بود.


لیورپول هفته گذشته و به محض بازگشت از تعطیلات ملی با غلبه بر برایتون به صدر جدول لیگ برتر رسید و پنج‌شنبه شب در مصاف دشوار با قعرنشین لیگ با شلیک برق‌آسا و محکم الکسیس مک‌الیستر به پیروزی دست یافت. حالا و تنها ۳ هفته و ۳ مسابقه بعد از مسابقه جذاب جام حذفی، بار دیگر گذر پرافتخارترین تیم‌های تاریخ فوتبال انگلیس به هم افتاده است.


منچستر یونایتد در هیچ‌یک از ۲ مسابقه این فصل پربحران مقابل لیورپول تن به شکست نداده و ایجاد سومین وقفه در مسیر حرکت قطار تندرو و پرهیجان یورگن کلوپ می‌تواند به معنی از دست رفتن بخت سرخ‌ها برای قهرمانی لیگ در آخرین فصل حضور سرمربی آلمانی باشد. منچستر یونایتد از ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه در حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقه هفته جدید لیگ برتر در ورزشگاه اولدترافورد میزبان لیورپول خواهد بود و ۲ تیم با استراحتی کمتر از ۳ شبانه‌روز به تئاتر رویاها می‌رسند. مسابقه رفت با تساوی بدون گل در ورزشگاه آنفیلد به پایان رسید.

اعتراض هواداران چلسی به زمان‌بندی مسابقات

تماشاگران چلسی که بلیت دیدار خارج از خانه هفته آینده مقابل شفیلد یونایتد را خریداری کرده‌اند به تغییر زمان برگزاری این مسابقه معترضند. غروب روز یکشنبه معمولاً شلوغ‌ترین زمان ممکن برای مترو لندن است و تعطیلات مدارس به دلیل عید پاک اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. پایتخت انگلیس به دلیل اعتصابات مترو در روز دوشنبه این هفته، شلوغ‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کند و برگزاری دو نیمه‌ماراتن (۲۱ کیلومتری) شفیلد عامل دیگری بود که زمان مسابقه از ساعت ۱۳:۳۰ به ۱۷:۳۰ منتقل شود. ذهن بازیکنان ۲ تیم اما درگیر مسائل مهم‌تری است.


چلسی دیشب با سه‌گله به‌یادماندنی کول پالمر به پیروزی اررشمند و خیره‌کننده‌ ۴ بر ۳ مقابل منچستریونایتد دست یافت و تلاش شفیلد یونایتد برای گرفتن تساوی از صدرنشین لیگ برتر و رقم زدن یک شگفتی بزرگ در کورس قهرمانی با بازگشت دیرهنگام سرخ‌ها بی‌اثر ماند تا به این ترتیب شاگردان کریس وایلدر یک گام دیگر به سقوط از سطح اول نزدیک شوند. فاصله شفیلد با منطقه بقا دورقمی شده و تنها ۸ مسابقه تا پایان فصل باقی مانده است. از سوی دیگر چلسی با پیروزی در مسابقه یکشنبه ۴۶ امتیازی می‌شود و قادر به صعود به جایگاه کسب سهمیه رقابت‌های لیگ اروپا خواهد بود. ضمن اینکه شکست احتمالی یونایتد در مقابل لیورپول شیرهای لندن را در جدول به موقعیتی بالاتر از شیاطین سرخ می‌فرستد. شفیلد یونایتد از ساعت ۲۰:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه برامال لین میزبان چلسی است. مسابقه رفت با یک گل و یک پاس گل از کول پالمر، ستاره آماده این روزهای چلسی به پیروزی ۲ بر صفر این تیم انجامید.

استقبال برنان جانسون از هم‌تیمی‌های سابق

دیدار تاتنهام و ناتینگام فارست به دلیل اعتصاب در مترو لندن و راه‌آهن ملی ۲۴ ساعت زودتر برگزار می‌شود و تیم میهمان با پیروزی ارزشمند هفته گذشته مقابل فولام امید خود برای بقا را تا حد زیادی افزایش داده. کسر ۴ امتیاز از ناتینگام فارست به دلیل بدهی مالی برای شاگردان نونو اسپریتو سانتو به شکل یک محرک قوی عمل کرد و تمام رقبای این تیم در مقطع پایانی فصل باید مراقب عملکرد خطرناک آنها باشند. بازیکنان ناتینگام فارست خبر دارند پیش افتادن از تاتنهام در ورزشگاه خانگی این تیم کار چندان دشواری نیست. تیم اسپریتو سانتو البته امیدوار است برعکس کریستال‌پالاس و لوتون‌تاون، برتری زودهنگام احتمالی مقابل اسپرز را تا دقیقه ۹۰ حفظ کند. این البته مأموریت ساده‌ای نیست. تاتنهام در حضور برنان جانسون، بازیکن سابق ناتینگام فارست در فرم گلزنی خوبی قرار گرفته است.


بازیکن تیم ولی ولز در ۷ مسابقه اخیر خود برای تیم ملی و باشگاهی مجموعاً روی ۶ گل اثر مستقیم گذاشته. شکست دیشب منچستر یونایتد باعث شد رقابت بر سر سهمیه یا سهمیه‌های باقی‌مانده لیگ قهرمانان اروپا به استون‌ویلا و تاتنهام منحصر شود. تیم آنژ پوستکوگلو با یک بازی کمتر نسبت به استون‌ویلا تنها ۲ امتیاز کمتر از این تیم به دست آورده‌. تاتنهام از ساعت ۲۰:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه خانگی خود میزبان ناتینگام فارست است. مسابقه رفت با ۲ گل از ریچارلیسون و کولوسفسکی به سود اسپرز به پایان رسید.

* سجاد اجاقی

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری