football360 logo

اختتامیه فصل پرماجرای لیگ برتر فوتبال زنان؛ همبازیان ملیکا سنگ تمام گذاشتند

22 فروردین 1403 ساعت 17:0024 نظر
شانزدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران سرانجام به پایان رسید و بازیکنان خاتون بم در شیراز جام قهرمانی را بالای سر بردند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان در دوره شانزدهم فعالیت خود به روز پایانی‌اش رسید و مراسم جشن قهرمانی برگزار شد؛ رقابت‌هایی که قرار بود از اواخر شهریورماه 1402 برگزار شود اما با توجه به درخواست کادرفنی تیم ملی، برنامه مسابقات باشگاهی تغییر کرد و مسابقات لیگ شانزدهم از بیست‌وششم آبان‌ماه 1402 فعالیت خود را با حضور 10 تیم آغاز کرد و حالا بعد از ماراتنی 145 روزه، سرانجام پرونده شانزدهمین فصل از رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان هم بسته شد.

ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران در تیم‌های خاتون بم، ملوان بندرانزلی، شهرداری سیرجان و البته سپاهان اصفهان حضور پررنگی داشتند و تقسیم ستاره‌های ملی‌پوش در تیم‌های مختلف باعث شد تا به لحاظ کیفی، لیگ شانزدهم جزو لیگ‌های جذاب و پویا محسوب می‌شود. در مسیر حرفه‌ای‌شدن لیگ برتر فوتبال زنان، در فصلی که گذشت دیگر خبری از انصراف سریالی تیم‌ها نبود و در طول 18 هفته برگزاری رقابت‌ها، تنها 2 مسابقه به انجام نرسید که اولین دیدار هفته گذشته مقابل تیم‌های خاتون بم و پالایش گاز ایلام برگزار شد و دیگر مسابقه هم امروز میان تیم‌های شهرداری سیرجان و هیات فوتبال البرز به انجام نرسید؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به موقعیت تیم‌های میهمان در جدول و تشریفاتی‌بودن مسابقه برای‌شان، آن‌ها از سفر به استان کرمان امتناع کردند.

تشریفاتی‌ترین هفته لیگ پرگل به پایان رسید

شاگردان مرضیه جعفری که یک برد تا رسیدن به دهمین قهرمانی‌شان در لیگ برتر فوتبال زنان فاصله داشتند، بعد از انصراف پالایش گاز ایلام به خواسته خود رسیدند و امروز در دیداری تشریفاتی در ورزشگاه حافظیه شیراز، میهمان ایساتیس کران فارس بودند؛ تیمی که هفته گذشته سقوطش به لیگ دسته اول مسجل شده بود تا مسابقه امروز کاملاً تشریفاتی باشد و صرفاً ستاره‌هایی چون زهرا قنبری، نگین زندی و سارا دیدار به همراه مونا حمودی که در کورس خانم گلی بودند، تلاش‌شان بر این بود که بتوانند به شمار گل‌هایشان اضافه کنند.

بمی‌ها با ارائه یک بازی جذاب و تهاجمی توانستند بردی ۶گله را برابر حریف شیرازی جشن بگیرند تا با کسب این پیروزی روحیه‌بخش به استقبال فتح جام قهرمانی در ورزشگاه حافظیه بروند و جشن قهرمانی‌شان را در لیگ شانزدهم برگزار نمایند. ملوان بندرانزلی در تهران برابر آوا جشن پیروزی گرفت و بردی ۴گله را به‌دست آورد تا سقوط نماینده تهران به لیگ دسته اول قطعی شود و ملوانی‌ها هم بعد از 8 سال دوباره توانستند در قامت تیم نایب‌قهرمان به کار خود پایان بدهند. شهرداری سیرجان در غیاب هیات فوتبال البرز، بردی انضباطی و 3 بر صفر را در هفته پایانی به‌دست آورد و سپاهان اصفهان هم در خانه توانست پیکان تهران را با نتیجه 2 بر صفر از پیش بردارد. نبرد تیم‌های پالایش گاز ایلام و کانی کردستان هم با برتری 4 بر یک ایلامی‌ها به پایان رسید.

خانم گلی مشترک قنبری و چترنور!

مسابقات هفته پایانی لیگ برتر فوتبال زنان از حیث تعیین خانم گل رقابت‌ها اهمیت ویژه‌ای داشت؛ چرا که زهرا قنبری و افسانه چترنور با ثبت 15 گل زده مهیای حضور در هفته پایانی رقابت‌ها شدند و سارا دیدار با 13 گل و مونا حمودی و نگین زندی با 12 گل دیگر مدعیان رسیدن به کفش طلای لیگ شانزدهم بودند. در هفته پایانی ستاره‌های فوتبال زنان در شیراز و تهران تلاش زیادی برای رسیدن به کفش طلای رقابت‌ها انجام دادند که هم زهرا قنبری موفق به‌ثبت ۴گل برابر حریف شیرازی شد و افسانه چترنور هم امروز ۴ بار برای ملوان موفق به گلزنی شد تا مشترکاً با ۱۹ گل به عنوان خانم گلی برسند.

قنبری که تجربه 8 قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان را دارد، فصل گذشته رقابت خانم گلی را به افسانه چترنور واگذار کرد اما حالا او توانست در فصل جاری این عنوان را با ثبت ۱۹ گل مشترک با چترنور از آن خود کند تا برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان به مقام خانم گلی برسد و رکورد خود را از این حیث دست‌نیافتنی‌تر کند. قنبری سابقه ثبت 281 گل را در لیگ برتر فوتبال زنان دارد و برترین گلزن تاریخ رقابت‌ها هم محسوب می‌شود! چترنور هم برای سومین‌بار موفق به خانم گلی شد.

جشن قهرمانی خاتون به یاد ملیکا

خاتون بم در شرایطی توانست برای دهمین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان عنوان قهرمانی را از آن خود کند که آن‌ها در فصل اخیر روزهای بسیار تلخی را پشت سر گذاشتند و از دست دادن ملیکا محمدی و مصدومیت شدید زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی باعث شد تا شرایط ویژه‌ای را برای خاتون به‌وجود آید. جالب آنکه برحسب یک تقارن غیرمنتظره، جشن قهرمانی خاتون امروز در شیراز و زادگاه ملیکا محمدی برگزار شد و در غیاب این ستاره فقید، همبازیان او جام قهرمانی لیگ شانزدهم را بالای سر بردند. با توجه به کسب دهمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان، بمی‌ها روی لوگو خود در مراسم جشن قهرمانی ستاره درج کرده بودند و حالا آن‌ها اولین تیم ستاره‌دار فوتبال باشگاهی زنان محسوب می‌شوند.

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان در حالی خاتمه یافت که خاتون بم 46 امتیاز به‌دست آورد، ملوان بندرانزلی با 43 امتیاز به کار خود پایان داد، شهرداری سیرجان با 38 امتیاز سوم شد و سپاهان اصفهان هم با 33 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت. پالایش گاز ایلام با 29 امتیاز موقعیت پنجم جدول را از آن خود کرد و پیکان تهران هم با 21 امتیاز در رتبه ششم به کارش در فصل جاری پایان داد. کانی کردستان 15 امتیاز به‌دست آورد و هفتم شد و هیات فوتبال البرز هم با 14 امتیاز در موقعیت هشتم جدول جای گرفت. همچنین تیم‌های آوا تهران با 9 امتیاز و ایساتیس کران فارس با 8 امتیاز نتوانستند در سطح اول فوتبال باشگاهی زنان ایران بمانند و به لیگ دسته اول سقوط کردند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری