football360 logo

چراغ سبز آقای رئیس به انتخاب مدیر فوتبالی؛ همه نگاه‌ها به سوی جیبِ جادویی تاج!

31 فروردین 1403 ساعت 14:309 نظر
با گذشت نزدیک به 40 روز از بلاتکلیفی کرسی نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال، خبرهای جدید درباره انتخاب گزینه موردنظر مهدی تاج مطرح شده است.

به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال به سال پایانی فعالیت خود در دوره جدید هیات‌رئیسه رسیده و قرار است در اسفندماه سال جاری انتخابات هیات‌رئیسه فدراسیون به انجام برسد. دوره 4 ساله مدیریت فدراسیون با ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم آغاز شد و در ادامه راه، او از سمتش عزل و میرشاد ماجدی در نقش سرپرست ریاست فدراسیون کار را پیش برد و در نهایت، مهدی تاج به کرسی ریاست فدراسیون بازگشت و در کسوت رئیس فدراسیون فوتبال از مجمع رأی اعتماد گرفت.

هیات‌رئیسه فدراسیون در حالی به پایان دوره‌اش رسیده که بدون‌شک بلاتکلیف‌ترین کرسی در این هیات‌رئیسه، کرسی نایب‌رئیسی زنان بود؛ آن‌هم در حالی‌که در موعد انتخاب عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون، شهره موسوی با دریافت رأیی قاطع از مجمع به عنوان نایب‌رئیس زنان انتخاب شد اما مشکلات غیرفوتبالی موسوی خیلی زود او را از مسیر کاری‌اش خارج کرد و هر چند شروع موفقی در کسوت نایب‌رئیس زنان داشت اما شرایط برای او متفاوت پیش رفت و از سمتش به دلیل مسائل غیرفوتبالی کنار رفت و به تازگی با حکم صادره در پرونده رمزارز جعلی کینگ‌مانی، موسوی به تحمل 10 سال حبس محکوم شده است!

مهدی تاج برای جانشینی شهره موسوی، به سراغ انتخاب مریم منظمی رفت و او در حالی‌که طبق قانون، 3 ماه دوره سرپرستی می‌تواند دوام داشته باشد، 12 ماه در نقش سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال فعالیت کرد اما در نهایت، 22 اسفندماه سال گذشته بود که با تصمیم غیرمنتظره اعضای مجمع، رأی اعتماد به منظمی داده نشد تا او نتواند در کسوت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال انتخاب شود و بلاتکلیفی‌ها در این حوزه تداوم یابد و حالا 38 روز از پایان دوره فعالیت مریم منظمی در فدراسیون می‌گذرد و جانشینی برای او انتخاب نشده است.

تاج این‌بار نمی‌خواهد زیربار تصمیم وزارت ورزش برود!

تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که اخیراً در مراسم جشن قهرمانی تیم خاتون بم در ورزشگاه حافظیه شیراز حضور پیدا کرد، در مقابل سوال خبرنگاران درباره انتخاب سرپرست جدید برای نایب‌رئیسی زنان، سعی داشت تا بدون پاسخ کار خود را پیش ببرد اما جمله مهم رئیس فدراسیون، فقدان گزینه‌های مناسب برای حضور در کرسی نایب‌رئیسی زنان بود! جالب آنکه در دوره‌های قبلی، تاج سعی داشت تا در تعامل با وزارت ورزش‌وجوانان نایب‌رئیس زنان را انتخاب کند و لیلا صوفی‌زاده و مریم منظمی هم محصول این انتخاب‌های مشترک بودند اما حالا به نظر می‌رسد شرایط تغییر کرده و تاج می‌خواهد شخصاً درباره انتخاب سرپرست نایب‌رئیسی زنان تصمیم بگیرد و به دنبال گزینه‌ای فوتبالی است.

دوباره نام ناظمی روی میز آمد

کمیته زنان فدراسیون فوتبال با توجه به تورنمنت‌های مهم پیش‌روی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان، سال مهمی را در پیش دارد و بدون‌شک پایان دادن به بلاتکلیفی در رأس این کمیته، یکی از مهم‌ترین دستورات کاری مهدی تاج محسوب می‌شود. گفته می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال در حالی به دنبال انتخاب چهره‌ای فوتبالی است که نزدیک‌ترین گزینه موردنظر او، گلاره ناظمی رئیس کمیته مسابقات فوتبال زنان و داور بین‌المللی فوتسال است که در حال حاضر در جام ملت‌های فوتسال مردان آسیا مشغول به قضاوت است. البته که پیش از انتخاب مریم منظمی به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی هم نام گلاره ناظمی مطرح بود اما سرانجام با توجه به فشارهای وارده از سوی وزارت ورزش‌وجوانان، حکم سرپرستی برای مریم منظمی صادر شد.

از چراغ سبز تاج تا مخالفت خانم داور!

مهدی تاج با وجود برخی مخالفت‌ها، شخصاً نسبت به انتخاب گلاره ناظمی به عنوان سرپرست جدید نایب‌رئیسی زنان موافق است و او در حاشیه جشن قهرمانی خاتون نسبت به انتخاب ناظمی چراغ سبز خود را هم نشان داد تا بیش از پیش احتمال اضافه‌شدن او به ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال افزایش پیدا کند. با این وجود، گفته می‌شود که با توجه به حواشی موجود و سالِ پایانی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، ناظمی فعلاً برای حضور در کسوت سرپرست نایب‌رئیسی زنان چراغ سبز نشان نداده و تلاش‌ها برای جلب رضایت او ادامه دارد.

گلاره ناظمی در حال حاضر در کشور تایلند حضور دارد و یکی از داوران مسابقات جام ملت‌های فوتسال مردان آسیا است و آنچه مشخص است اینکه احتمالاً بلاتکلیفی کرسی نایب‌رئیسی زنان تا پایان جام ملت‌های آسیا ادامه خواهد داشت و در صورتی‌که رضایت این داور باتجربه برای حضور در ساختار مدیریتی فدراسیون جلب نشود، آنگاه مهدی تاج به سراغ گزینه‌های دیگر خواهد رفت که احتمالاً در صورت عدم حضور ناظمی در کسوت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان، بازهم شاهد انتخاب یک چهره غیرفوتبالی خواهیم بود!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری