football360 logo

روزهای کابوس‌وار سرمربیان خارجی؛ محبوبیت از دست رفته!

25 فروردین 1403 ساعت 18:30109 نظر
ژوزه مورایس، پاکو خمس و مارینوس اوزونیدیس در حال سپری کردن روزهای سختی هستند و دیگر مانند گذشته محبوب سکوها نیستند.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر آبستن حوادث بسیاری بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ناکامی مجدد سه تیم بالانشین سپاهان، تراکتور و گل‌گهر اشاره کرد. سه تیمی که توقعات زیادی از آن‌ها می‌رفت و با توجه به نتایج ضعیفی که طی هفته‌های اخیر کسب کرده بودند، محکوم به پیروزی بودند اما مجددا هواداران خود را ناامید کردند.

پاکو خمس

ورزشگاه یادگار امام یکی از کابوس‌وارترین روزهای خود را سپری کرد. بدبین‌ترین هوادار تراکتور هم تصور نمی‌کرد تیم اوج‌گرفته‌اش که طی چهار بازی 10 امتیاز کسب کرده بود، در سه دیدار متوالی خانگی تنها 2 امتیاز نصیبش شود. تی‌تی‌ها روی کاغذ فرصت خوبی برای دشت هفت امتیاز داشتند اما به جز تساوی با سپاهان، توقف برابر آلومینیوم و شکست تحقیرآمیز مقابل ذوب‌آهن اصلا مطابق توقعات‌شان نبود و منجر به طغیان‌شان در دیدار اخیر شد. بخش قابل توجهی از هواداران، ورزشگاه را پیش از اتمام بازی ترک کردند و آن‌هایی که ماندند هم با شعارهای اعتراضی علیه بازیکنان و کادرفنی موضع گرفتند. حتی چند تن از تماشاگران به دلیل حملات عصبی راهی بیمارستان شدند. 

باخت به ذوب‌آهن و ناکامی ادامه‌دار در بازی‌های بزرگ باعث شد تا اعتماد بخش قابل توجهی از تی‌تی‌ها نسبت به پاکو خمس سلب شود. آن‌ها همواره نوک پیکان انتقادات‌شان را روانه بازیکنان می‌کردند و به حمایت از سرمربی اسپانیایی‌شان می‌پرداختند اما این بار با تحمل سنگین‌ترین باخت خانگی، پاکو هم به صف مقصران اصلی پیوست و حتی در نشست خبری از او درباره احتمال استعفایش پرسیده شد.

قرارداد خمس با تیم سرخ‌پوش تبریزی سه ساله است و باشگاه برای فسخ قرارداد این سرمربی باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کند و شاید یکی از دلایل اصلی‌ای که تا الان، محمدرضا زنوزی، مالک کم‎‌طاقت تراکتور دست به تغییر در کادرفنی نزده همین مساله باشد. 

تراکتور با نتایج ضعیفی که در سال 1403 کسب کرده عملا شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارد و رتبه سوم این تیم هم توسط سپاهان و ملوان تهدید می‌شود. باید دید طی روزهای آتی چه اتفاقاتی در تبریز رخ می‌دهد. پرشورها باید اولین بازی بیرون از خانه خود در سال جدید را آخر این هفته برابر نساجیِ فانوس‌به‌دست برگزار کنند. تیمی که با ساکت الهامی در هفته‌ای که گذشت، سپاهان را در اصفهان متوقف کرد.

ژوزه مورایس

به نظر می ‌رسید 2 پیروزی متوالی برابر فولاد و گل‌گهر و حتی تساوی مقابل تراکتور در ورزشگاه مملو از جمعیت یادگار امام، نشانه‌هایی است مبنی بر بازگشت شاگردان ژوزه مورایس به روزهای خوب نیم‌فصل نخست، اما گمانه‌زنی اشتباهی بود. طلایی‌پوشان در 2 بازی متوالی مقابل تیم‌های قعرنشین از 6 امتیاز در دسترس، به کسب یک امتیاز بسنده کردند و همانند تراکتور از کورس قهرمانی خارج شدند و رقابت بر سر کسب جام را به 2 تیم پرطرفدار پایتخت‌نشین واگذار کردند.

سپاهان در آبادان به صنعت‌نفت باخت تا نخستین پیروزی خانگی این فصل برزیل فوتبال ایران به ثبت برسد. در ادامه نوبت به توقف خانگی برابر نساجی از راه رسید. تیمی که در 13 بازی اخیرش موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده بود اما این اتفاق در نقش جهان مقابل تیم سابقا ترسناک سپاهان به وقوع پیوست. 

هشت باخت، 2 تساوی و سه برد، ماحصل عملکرد سپاهان طی 13 بازی رسمی اخیرش است. نتایج دور از انتظاری که هم لیگ و هم لیگ قهرمانان آسیا را از ژوزه مورایس و تیم پرستاره‌اش گرفت. با این حال قرارداد سرمربی پرتغالی باعث شده تا مدیران این باشگاه نسبت به سرمربی پرحاشیه خود مماشات به خرج دهند. شاید اگر یک سرمربی ایرانی هدایت سپاهان را به عهده داشت و در این هفته‌ها این نتایج را به دست می‌آورد، الان پست خود را از دست داده بود.

مارینوس اوزونیدیس

دیگر تیمی که با هدایت یک سرمربی خارجی طی این هفته‌ها نمایش ناامیدکننده‌ای داشته، گل‌گهر سیرجان است. پیروزی در یک بازی از پنج مسابقه پیشین و ناکامی در سه دیدار اخیر باعث شده تا گل‌گهر در رقابت با ملوان برای کسب رتبه پنجم دستِ پایین ماجرا را در اختیار داشته باشد و حالا رتبه ششم هم در خطر قرار بگیرد. 

مارینوس اوزونیدیس، سرمربی یونانی تیم سیرجانی نتوانسته عملکرد خوبی در بازی‌های خارج از خانه داشته باشد. تیم او هر سه مسابقه اخیر را بیرون از سیرجان واگذار کرد و این عملکرد ضعیف به مسابقات خانگی هم کشیده شد و سرمه‌ای‌پوشان پس از 2 برد پی‌در‌پی، مغلوب پرسپولیس شدند. 

دیگر نکته‌ای که نباید به سادگی از کنار آن گذشت عملکرد دور از انتظار گل‌گهر در فاز تهاجمی است. این تیم در پنج بازی اخیرش فقط یک گل به‌ثمر رسانده و در چهار دیدار موفق به گشودن دروازه حریفان نشده است. با این اوصاف شرایط اوزونیدیس با 2 همتای دیگرش یعنی خمس و مورایس قابل مقایسه نیست و عملکرد تیمش و رتبه کنونی گل‌گهر در حدی نبوده که او را مستحق اخراج بدانیم. البته اگر این نتایج بد ادامه‌دار باشد، ممکن است مارینوس نیز در ردیف 2 سرمربی مذکور قرار بگیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری