football360 logo

چشم امید شمس‌آذری‌ها به کمیته استیناف؛ تاریخ‌سازی یشمی‌پوشان تکمیل می‌شود؟

29 فروردین 1403 ساعت 17:3010 نظر
شمس‌آذر قزوین در اولین فصل حضورش در لیگ برتر توانسته عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ دسته اول فوتبال ایران در فصل گذشته خیلی زود مدعی اول قهرمانی‌اش را شناخت و پیش از آنکه هفته‌های پایانی از راه برسند، شاگردان سعید دقیقی موفق شدند جواز حضور در لیگ برتر را به‌دست آورند تا اولین صعود نماینده‌ای از استان قزوین به سطح اول فوتبال ایران به‌ثبت برسد؛ آن‌هم در حالی‌که تصور می‌شد بعد از صعود تاریخی یشمی‌پوشان، شاگردان دقیقی نتوانند روند درخشان خود در لیگ یک را در لیگ برتر ادامه بدهند اما آن‌ها توانسته‌اند تاکنون عنوان «شگفتی‌ساز» لیگ بیست‌وسوم را از آن خود کنند.

اولین نیم‌فصل با غول‌کشی و رتبه تک‌رقمی

یشمی‌پوشان که با کابوس کسر 6 امتیاز از شمار امتیازات‌شان به دلیل شکایت‌های واصله به کمیته انضباطی کار خود را در لیگ برتر آغاز کردند، توانستند از شوک کسر امتیازات انجام شده خارج شوند و هر چند بعد از فرجام‌خواهی انجام شده، تنها 3 امتیاز به حساب بازگشت اما با این وجود، روند نتیجه‌گیری شمس‌آذری‌ها در نیم‌فصل نخست جالب‌توجه بود؛ به‌طوری‌که آن‌ها در 15 مسابقه نیم‌فصل نخست توانستند 23 امتیاز به‌دست آورند؛ هر چند که با توجه به کسر 3 امتیاز، آن‌ها نتوانستند در جمع 8 تیم برتر کارشان را به پایان برسانند.

شاگردان دقیقی در حالی توانستند با 20 امتیاز در رتبه نهم جدول کارشان را در نیم‌فصل نخست به پایان برسانند، که بدون احتساب امتیازات کسر شده و با توجه به امتیازات به‌دست آمده در زمین مسابقه، آن‌ها توانستند میانگین 1.53 امتیاز از هر مسابقه را به‌ثبت برسانند که آمار قابل‌قبولی محسوب می‌شود. از دستاوردهای شمس‌آذری‌ها در نیم‌فصل نخست می‌توان به کسب پیروزی برابر سپاهان و تراکتور و متوقف‌کردن استقلال اشاره داشت که کارنامه درخشانی برابر تیم‌های مدعی محسوب می‌شود.

ستاره‌ها رفتند، آن‌ها همچنان سرپا هستند!

شمس‌آذر جزو تیم‌های پردرآمد در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود؛ چرا که آن‌ها تصمیم گرفتند تا در راستای درآمدزایی به سراغ فروش ستاره‌های خود بروند و جدایی بازیکنانی مانند علی‌اصغر اعرابی و رحمان جعفری که جزو مهره‌های کلیدی یشمی‌پوشان بودند، بیش از 20 میلیارد تومان به شمس‌آذر سود مالی رساند. با این وجود، روند نتیجه‌گیری شاگردان دقیقی در نیم‌فصل دوم قابل‌قبول بوده و آن‌ها توانسته‌اند از 8 مسابقه، 11 امتیاز به‌دست آورند تا موقعیت خود در میانه‌های جدول را حفظ کنند.

3 امتیاز برگردد، شمس‌آذر مدعی کسب سهمیه می‌شود!

شاگردان سعید دقیقی که در هفته پیش‌رو میهمان استقلال در ورزشگاه آزادی هستند، در حال حاضر با 31 امتیاز رتبه هفتم جدول را در اختیار دارند؛ آن‌هم در حالی‌که سرمربی جوان این تیم در چند نوبت از کمیته استیناف خواسته تا حکم صادره علیه تیمش را وتو کند و 3 امتیاز را به شمار امتیازات شمس‌آذر بازگرداند. در صورتی‌که 3 امتیاز به حساب تیم قزوینی بازگردد، آن‌ها 34 امتیاز می‌شوند و به رتبه ششم جدول می‌کنند و این شانس را خواهند داشت تا در فاصله 6 امتیازی با منطقه کسب سهمیه آسیایی، در 7 هفته پایانی برای رسیدن به این افتخار تلاش کنند و در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر، رکوردی بی‌سابقه و تاریخی را از خود به جای بگذارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری