football360 logo

بررسی دلایل دگرگون شدن سپاهانِ مورایس؛ از زمین خارج شوید!

27 فروردین 1403 ساعت 14:30106 نظر
ماجراهای پرتعداد خارج از مستطیل سبز در وارد شدن سپاهان به بحرانی بزرگ تاثیرگذار بود و باعث شد تا آن‌ها بازهم فرصت قهرمانی در لیگ را از دست بدهند.

به گزارش فوتبال 360، تساوی خانگی مقابل نساجی، آب سردی بود بر پیکره سپاهان. شاید این آخرین فرصت برای تیم ژوزه مورایس بود تا با کسب 3 امتیاز مقابل حریف قعرنشین، به جدول بازگردند اما آن‌ها ماموریت خود را با موفقیت به اتمام نرساندند و امیدهای‌شان برای شکستن طلسم 10 ساله تقریبا ناامید شد. اما چه اتفاقی افتاد که آن تیم جذاب، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده نیم‌فصل اول به چنین وضعیتی دچار شد؟ 

مشخص شدن قرارداد ستاره‌ها

در این گزارش بناست به مسائل غیرفنی‌ای که منجر به شکل گرفتن این وضعیت شد، بپردازیم. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که طلایی‌پوشان را وارد بحران کرد، برملا شدن مبلغ و آپشن‌های موجود در قرارداد بعضی از ستاره‌های تیم بود که افکار عمومی و رسانه‌ها را حساس کرد و راجع‌به آن بسیار صحبت شد. در کنار آن، جو داخلی تیم هم تغییراتی را به خود دید و روابط بین برخی از نفرات دچار مشکل شد و اتحادی که در ابتدای فصل به‌وجود آمده بود، از بین رفت. چند مرتبه در طول فصل شاهد کشمکش بین بازیکنان سپاهان در جریان بازی‌ها بوده‌ایم. فریادهایی که به نظر می‌رسید فراتر از آدرنالین بالا و هیجانات لحظه‌ای بود.

کسر امتیاز و بازگشت پرماجرای آن

شهریورماه بود که از باشگاه سپاهان به خاطر عدم رعایت قانون سقف قرارداد، 4 امتیاز از این تیم کسر شد. آن‌ها حدود 4 ماه با امتیازات کاسته شده و با حواشی و جنجال‌های زیاد در رقابت با حریفان خود بودند و از نظر روحی تیم مورایس، فشار فراوانی را متحمل شد. سرمربی پرتغالی باید تیمش را از نظر ذهنی مهیای ادامه رقابت می‌کرد و کار بسیار سختی داشت. این 4 امتیاز در دی‌ماه به سپاهان بازگشت اما مشخص بود که از نظر روحی و روانی طلایی‌پوشان دچار اختلال شده بودند. در طول فصل استرس‌ها و محدودیت‌های خاصی هم برای این تیم به وجود آمد و به یک‌باره اعلام می‌شد که تا زمان اصلاح قرارداد چند بازیکن، نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این اتفاق باعث شد تا امتیازات مهمی از کف برود و مورایس مجبور به ایجاد تغییرات لحظه‌آخری در آرایش تیمش شود.

حواشی پیرامون ژوزه مورایس

در کنار این مسائل باید به حواشی پیرامون ژوزه مورایس اشاره کرد. اخباری که از زندگی شخصی او در فضای مجازی دست‌به‌دست شد، با افت فاحش نماینده اصفهان هم‌پوشانی داشت و این ظن را نزد هواداران و رسانه‌ها به وجود آورد که سرمربی خوش‌اخلاق پرتغالی، همانند گذشته تمرکز 100 درصدی روی کارش ندارد و نمی‌تواند بازیکنانش را هم به خوبی کنترل و راهنمایی کند. 

با این وجود سپاهانی که با قدرت و صلابت به سمت تمام کردن ماجرای نیمه‌تمام خود در لیگ بیست‌ودوم پیش می‌رفت، دچار مشکلات و بحران‌های فراوان شد و بعد از حذف در دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شانس قهرمانی در لیگ را هم تقریبا از دست داد و تنها جام حذفی است که برای‌شان باقی مانده است. باید دید سرنوشت مورایس و این تیم به کجا منتج می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری