football360 logo

غول‌های انگلیسی به دنبال غارت لورکوزن؛ شاگردان به پای استاد می‌مانند؟

29 فروردین 1403 ساعت 15:4123 نظر
شاگردان ژابی آلونسو با درخشش خیره‌کننده‌ای که داشتند حالا مشتریان زیادی پیدا کرده‌اند.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، عملکرد لورکوزن این فصل فقط به نتایج و قهرمانی‌ها منحصر نمی‌شود. مرد اسپانیایی بازیکنان زیادی را به فوتبال اروپا معرفی کرده؛  به نحوی که ابر باشگاه های اروپایی به دنبال برطرف نقاط ضعف‌شان با شاگردان آلونسو هستند.
آلخاندرو گریمالدو؛ آرسنال
میکل آرتتا آرسنال را به یک تیم مدعی تبدیل کرده اما هنوز هم در بعضی پست‌ها نگرانی وجود دارد. یکی از این نگرانی‌ها در دفاع چپ است.  الکساندر زینچنکو به دلیل عملکرد ضعیف در فاز دفاعی دیگر گزینه اول آرتتا نیست. یاکوب کیویور، دیگر دفاع چپ آرسنال برخلاف بازیکن اوکراینی در فاز دفاعی مستحکم است اما در فاز هجومی در سطح یک فوتبال اروپا نیست. پست اصلی او مدافع میانی بوده و هنوز در پست جدیدش راحت نیست. گریمالدو این فصل زیر نظر آلونسو عملکرد بی‌نظیری داشته. او این فصل در بوندس‌لیگا به آمار ۹ گل و ۱۱ پاس گل رسیده و البته در لورکوزن نه دفاع چپ، بلکه بال چپ است. او هنوز 3 سال از قراردادش باقی مانده اما با توجه به اینکه لورکوزن تابستان گذشته گریمالدو را به صورت رایگان انتخاب جذب کرده، احتمالا اگر پیشنهاد خوبی به آنها برسد، مانع انتقال او نخواهند شد.
ویکتور بونیفایس؛ چلسی
آبی های لندن چندین فصل است از نبود مهاجم مرکزی گلزن رنج می‌برند. سران چلسی می‌خواهند فصل آینده دیگر این مشکل را نداشته باشند. آنها 2 گزینه اصلی را زیر نظر دارند؛ اوسیمن و بونیفایس. مهاجم ناپولی از پاری‌سن‌ژرمن هم پیشنهاد بالایی دارد و تادبولی برای جذب او باید با ناصر الخلیفی رقابت کند.اما مهاجم نیجریه‌ای لورکوزن در حال حاضر به جز چلسی مشتری جدی دیگری ندارد.
بونیفایس این فصل 3 ماه هم به علت مصدومیت از میادین دور بود اما باز به آمار قابل قبول ۱۱ گل و ۸ پاس گل در بوندس‌لیگا رسیده است.
پیرو هینکاپی؛ لیورپول
هینکاپی، مدافع میانی که در سمت چپ بازی می‌کند، مدتی است با لیورپول و تاتنهام هاتسپر پیوند خورده و این تصادفی نیست. ملی پوش ۲۲ ساله اکوادوری در حال حاضر بیش از صد بازی برای لورکوزن انجام داده  و به عنوان یکی از برترین مدافعان جوان اروپا شناخته می‌شود. ویرجیل ون‌دایک جوان‌تر نمی‌شود و ابراهیم کوناته با توجه به مصدومیت‌هایش به نظر می‌رسد دیگر آن مدافع با صلابت گذشته نخواهد شد. بنابراین شخصی مانند هینکاپی خرید هوشمندانه ای خواهد بود؛ بخصوص اگر سرمربی بعدی بخواهد مانند روبن آموریم دفاع 3  نفره بچیند.
فلورین ویرتز؛ منچسترسیتی
در حال حاضر منچسترسیتی اصلا به فلوریان ویرتز نیازی ندارد اما آنها به فکر آینده خط هافبک خود هستند. کوین دی‌بروینه در ژوئن ۳۳ ساله می‌شود؛ در حالی که تلاش برناردو سیلوا برای جدایی از سیتی و پیوستن به بارسلونا ممکن است به زودی قبل از پایان قرارداد او در سال ۲۰۲۶ انجام شود. در تیم فعلی، فقط فیل فودن توانایی جایگزینی این 2  را دارد.
ویرتز یک خرید گرانقیمت خواهد بود،اما وقتی به جوانی ۲۰ ساله نگاه می‌کنید که مانند یک بازیساز درجه یک پاس گل می‌دهد و مانند یک مهاجم بالفطره گل می‌زند، پی به ارزشش می‌برید. او یک گلزن بزرگ و یک بازیساز تاثیرگذار است و می‌تواند خلاء قریب الوقوع خط هافبک سیتی را پر کند.
جاناتان تاه؛ منچستریونایتد 
مشکلات زیادی برای منچستریونایتد وجود دارد که باید در تابستان امسال برطرف شود. آنها به جایگزینی برای راسموس هویلوند نیاز دارند و ممکن است وسوسه شوند برای پاتریک شیک تلاش کنند؛ در حالی که برای خط هافبک مریض خود هم می‌توانند به بازیکنی مانند گرانیت ژاکا فکر کنند؛ البته ژاکای نسخه لورکوزن.
درخط دفاعی، یونایتد با بحران مواجه شده. رافائل واران و هری مگوایر هر 2 ممکن است تابستان امسال تیم را ترک کنند. در این حالت لیساندرو مارتینس باید در کنار ویکتور لیندلوف قرار بگیرد. با این شرایط خرید دفاعی مثل جاناتان تاه می‌تواند هوشمندانه باشد. تاه ۲۸ ساله مدت‌هاست به عنوان یکی از بهترین مدافعان بوندس‌لیگا به شمار می‌رود. او امسال خود را به عنوان یک رهبر واقعی در خط دفاعی لورکوزن تثبیت کرد و این نکته که  وارد ۱۲ ماه پایانی قراردادش می‌شود، جذب او را راحت می‌کند. باید دید آیا ستارگان لورکوزن قید پیشنهادات وسوسه‌کننده لیگ برتر را می‌زنند تا کنار مربی‌شان بمانند یا آلونسو باید تیم جدیدی را برای فصل بعد بسازد.
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری