football360 logo

طلسم اتحاد شکسته می‌شود؟/ تاریخی پر از سرگیجه

29 فروردین 1403 ساعت 12:1369 نظر
پادشاه اروپا برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید کاری کند که تا به حال موفق به انجام آن نشده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رئال مادرید تا به حال چندین سفر به شهر منچستر داشته است تا مقابل تیم آبی آسمانی این شهر بازی کند اما در هیچ‌کدام از این بازی ها برنده از زمین خارج نشده است.

یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۹/۲۰

در آن فصل شاگردان زین‌الدین زیدان بازی رفت را در ورزشگاه خانگی خودشان 2 بر یک واگذار کرده بودند و در دیدار برگشت به دنبال جبران مافات بودند.بازی اما به طرز دلخواه پپ گواردیولا و تیمش پیش رفت و سیتیزن‌ها روی اشتباهات کمر‌شکن رافائل واران 2 گل به ثمر رساندند تا تک گل کریم بنزما بی‌ثمر شود.

نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲

درست است این بازی به عنوان یک خاطره شیرین در یاد هواداران رئال مانده اما باز هم آنها در اتحاد شکست خورده‌اند.آن دیدار که با نتیجه 4 بر 3 به صعود شاگردان پپ گواردیولا به پایان رسید یکی از به‌یادماندنی ترین بازی های چند فصل‌ اخیر لیگ قهرمانان اروپا بوده. در آن دیدار با درخشش زوج کریم بنزما و وینی جونیور، لوس‌بلانکوس توانست در چند مقطع از بازی اختلاف را به حداقل برساند و در نهایت همین شکست با اختلاف یک گل سبب بازگشت استثنایی در سانتیاگو برنابئو شد.

نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۲/۲۳

پپ گواردیولا که حذف دراماتیک فصل پیش تیمش را هنوز از یاد نبرده بود، انتقام سختی از مادریدی ها گرفت. بازی رفت 2 تیم با  2  گل زیبای وینی و دی‌بروینه مساوی شده بود و  شاگردان پپ در بازی برگشت اجازه نفس کشیدن به رئال ندادند. بازیکنان کارلو آنچلوتی فقط ۲۳ دقیقه توانستند زیر فشار وحشتناک منچسترسیتی در اتحاد تحمل کنند و پس از آن 4 بار دروازه‌شان را باز شده دیدند.برناردو سیلوا با زدن ۲ گل ستاره  بازی بود.

یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۲۳/۲۴؟

بازی رفت 2 تیم مانند دیدار فصل قبل‌ در مادرید به تساوی انجامید اما این بار پر گل‌تر و جذاب‌تر. با توجه به نتیجه بازی رفت شانس شاگردان پپ گواردیولا برای صعود به نیمه‌نهایی به مراتب بیشتر از سفیدپوشان مادریدی شده. سیتیزن‌ها حالا که باتوجه به نتایج این هفته لیگ برتر انگلیس به صدر جدول تکیه زده‌اند با حداکثر روحیه از رئال میزبانی می‌کنند. مصدومان منچسترسیتی هم به بهبودی کامل رسیده اند و دست پپ در خط دفاعی با حضور کایل واکر و آکه بازتر خواهد بود، از آن‌طرف میدان اما کارلو آنچلوتی یکی از مهره‌های تاثیرگذارش را در اختیار ندارد. شوامنی هافبک دفاعی رئال به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار رفت در این بازی محروم است.این محرومیت از آنجایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که بدانیم هافبک فرانسوی در دیدار رفت زوج رودیگر آلمانی در خط دفاعی بود. با توجه به محرومیت شوامنی احتمالا ناچو زوج رودیگر خواهد بود؛ مدافعی که این فصل افت قابل توجهی داشته است.اگر آنچلوتی از دیدار فصل پیش درس عبرت گرفته باشد، باید شاهد رویکرد تهاجمی و شجاعانه‌ای از رئال مادرید در اتحاد باشیم.  اگر اینگونه باشد قفل بازی به دست مهاجمان طراز اول 2 تیم باز خواهد شد. اگر 2  تیم با رویکرد تهاجمی وارد بازی شوند، قطعا فرصت‌های خوبی برای گلزنی به وجود می‌آید و از این مرحله به بعد همه چیز دست مهاجمان 2  تیم است که چگونه از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری