football360 logo

کمک به صعود یا جبر تاکتیکی؟/ نقش مهم استادیوم بایرن!

29 فروردین 1403 ساعت 12:2749 نظر
میکل آرتتا یکی از حساس‌ترین شب‌های زندگی‌اش را سپری خواهد کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، آرسنال با اینکه سال جدید میلادی را فوق‌العاده شروع کرده و با بردهای متوال به شانس اول قهرمانی لیگ برتر تبدیل شده بود اما با اولین شکست در سال ۲۰۲۴ دیگر سرنوشت قهرمانی دست خودش نیست، با این شرایط اهمیت جدال با توخل برای آرتتا دوچندان شده است.

شرایط 2 تیم

آرسنال پس از شکست خانگی مقابل استون ویلای اونای امری به مونیخ سفر می‌کند؛ شکستی که ممکن است بهای آن از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر باشد چون حالا همه چیز به منچسترسیتی بستگی دارد و تیم پپ گواردیولا در هفته های آخر لیگ ۳ امتیازها را به راحتی از دست نمی‌دهد. شاگردان پپ می‌خواهند به اولین تیمی تبدیل شوند که 4 فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده.

شاگردان توماس توخل اما با برد پا این میدان می‌گذارند، آنها در هفته بیست و نهم بوندس‌لیگا، کلن را با دو گل شکست دادند تا لورکوزن برای قطعی کردن قهرمانی زودهنگام‌اش مجبور به بردن باشد. شاگردان ژابی آلونسو این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دادند و برای اولین بار فاتح بوندس‌لیگا شدند. اکثر کارشناسان، توخل را به عنوان مربی تورنمنت ها می‌شناسند، نه مربی لیگ. اکنون به مرحله‌ای از فصل رسیده‌ایم که توخل باید برای اعتبار و حیثیت مربیگری خود بجنگد. اگر بایرن مقابل آرسنال در خانه حذف شود این احتمال وجود دارد تا چند فصل از ابر باشگاه‌های اروپایی پیشنهادی به مرد آلمانی نرسد.

استراتژی آرسنال

به نظر می‌رسد آرتتا همان شیوه‌ای که در اتحاد مقابل استاد خودش، پپ گواردیولا اجرا کرد و اتفاقا موفق شد و به هدفش رسید را مقابل بایرن مونیخ هم اجرا کند؛ یعنی بلاک دفاعی فشرده از نیمه زمین خودی با پوشش حداکثری فضاها با ذکر این نکته که گردش توپ بایرن به قدرت منچسترسیتی نیست. احتمالا هافبک‌های آرسنال توپ‌گیری‌های بیشتری خواهند داشت و برای استفاده از این توپ‌ها لازم است چند بازیکن آرسنال در زمین حریف بمانند و برای دفاع عقب نشینی نکنند.با توجه به بهبودی کامل گابریل مارتینلی، آرتتا 2 بال سرعتی‌اش را آماده در اختیار دارد؛ بال‌های که نقش مهمی در ضد حملات توپچی‌ها خواهند داشت.

استراتژی بایرن مونیخ

توخل در لندن به سبک خودش تیم را به میدان فرستاد؛ بازی انتقالی با استفاده از قدرت پاسوری هری کین و وینگرهای سرعتی مثل لروی سانه و  گنبری. آنها در سبک انتقالی جزو بهترین های اروپا هستند اما این سبک در بوندس‌لیگا کارایی ندارد چون آنجا اکثر تیم‌ها توپ را به بایرن می‌دهند و با دفاع فشرده در زمین خودشان به دنبال ضد حمله هستند.

سبک بازی واکنش‌گرای توخل در بازی رفت به خوبی جواب داد و آنها با تساوی ارزشمند لندن را ترک کردند اما در مونیخ شرایط فرق می‌کند. به نظر نمی‌رسد این سبک بازی موردپسند هواداران داخل ورزشگاه باشد و آنها دوست دارند تیم‌شان صاحب توپ و میدان باشد و بازی‌اش را به حریف دیکته کند. این همان چیزی است که آرسنال می‌خواهد چون بایرن توخل در این فصل نشان داده توانایی بالایی در باز کردن گره دفاعی تیم‌های مقابل ندارد و در این سبک بازی به علت کند بودن مدافعان مرکزی بایرن، امکان ضد حمله خوردن زیاد است.جو ورزشگاه نقش تأثیرگذاری در این بازی دارد که باعث انگیزه بیشتر و تحریک شاگردان توخل می‌شود و یا با هو کردن و افزایش فشار روانی روی بازیکنان رقیب، تاثیر منفی روی تیم میهمان می‌گذارد.

مصدومان و محرومان

2 تیم محرومی برای این دیدار ندارند و توخل یکی از اصلی‌ترین مهره‌های هجومی تیمش را به دلیل مصدومیت همسترینگ در اختیار ندارد. سرژ گنبری  در دیدار رفت عملکرد خوبی داشت و گل اول بایرن را به ثمر رساند. کومان که می‌توانست جانشین او در ترکیب اصلی بایرن شود هم آمادگی کامل برای این دیدار حساس ندارد. این احتمال وجود دارد توخل با توجه به این مصدومیت‌ها، ترکیب تیمش را تغییر دهد.

فرصتی برای انتقام از پپ

با توجه به سابقه تیم‌های پپ گواردیولا اگر آنها در هفته‌های پایانی صدرنشین لیگ شوند به احتمال 99 درصد قهرمان می‌شوند چون تیم پپ از لحاظ ذهنی به قدرتی رسیده است که وقتی سرنوشت قهرمانی دستش باشد، فرصت را از دست نمی‌دهد.اگر آرسنال بتواند بایرن را حذف کند و سیتی هم از سد رئال بگذرد، شاهد نیمه نهایی تمام انگلیسی بین آرسنال و منچسترسیتی خواهیم بود؛ دیداری که می‌تواند فرصتی باشد تا آرتتا بالاخره از زیر سایه سنگین گواردیولا خارج شود و یک جام مهم را از او بگیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری