football360 logo

منچسترسیتی – رئال مادرید؛ خون به پا خواهد شد

29 فروردین 1403 ساعت 14:12105 نظر
دنیای فوتبال منتظر است تا نتیجه مسابقه محبوب این روزهایش را در پایان بازی امشب ببیند.

به گزارش فوتبال 360، از این نبرد و از این میدان از کشمکش این سال‌های منچسترسیتی و رئال مادرید از جمله‌های متواضعانه پپ گواردیولا قبل از غلبه بر رئال و از هیبت این روزهای کلمات او پیش روی کهکشانی‌ها و از همه اتفاقات ریز و درشت در میدان مواجهه این 2 ابرقدرت فوتبال باشگاهی جهان، بعدها بیشتر خواهند و نوشت و بیش از این‌ها قرار است راجع به آن صحبت شود. همینقدر کافی است بدانیم منازعه و نبردی تاریخی در این سال‌های لیگ قهرمانان در جریان است و هر تقابل 2 تیم فرصتی برای لذت بردن از تماشای بالاترین سطح کیفی یک مسابقه فوتبال تلقی می‌شود و عذرهای کمی برای از دست دادن آن پذیرفته می‌شود. اگر یک عاشق واقعی فوتبال هستید، حتی اگر طرفدار هیچ یک از 2 تیم حاضر در این جدال هم نباشید، نباید تماشای رویارویی منچسترسیتی با پپ گواردیولا و رئال مادرید با کارلو آنچلوتی را از دست بدهید. تا انفجار هیجان در ورزشگاه اتحاد، تا نبرد رودیگر و هالند تا تقابل تاکتیکی کارلتو و پپ، تا تلاش مدافعان سیتی برای متوقف کردن وینیسیوس و تا هر رخدادی که قرار است بینندگان مسابقه را باز هم به وجد بیاورد، فقط چند ساعت باقی مانده است.

منچسترسیتی؛ دست پر و آماده

مصدومیت دی‌بروینه و هالند برطرف شد، سیتی به صدر جدول لیگ برتر انگلیس بازگشت، آنها در آستانه یک سه‌گانه دیگر قرار گرفته‌اند. همه بازیکنان تیم پپ در دسترس هستند و سیتی بهترین فرمش را ارائه می‌کند. همه چیز در بهترین زمان ممکن برای آبی‌های شهر منچستر سر جای خودش قرار گرفت. در روزهایی که رقبا خسته شده‌اند و مصدومیت گریبان حریفان را می‌گیرد، سیتی قبراق و با دست پر برای فتح همه میادین می‌جنگد. این روند آنقدر خوب پیش رفته که شاگردان پپ در سال جدید میلادی هنوز طعم شکست را نچشیده‌اند. هیبت شکست دادن رئال و عبور از سد کهکشانی پیش روی منچسترسیتی هم فصل قبل، شکست و ورزشگاه اتحاد آماده یک نمایش مقتدرانه از بازیکنان تیمش می‌شود؛ ستاره‌هایی که ستون‌های سانتیاگو برنابئو را با به ثمر رساندن 3 گل لرزاندند و می‌روند تا باز هم متخصص قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای بهبود ویژگی‌های تخصصی‌اش نیازمند به‌روز رسانی نشان دهند. سیتی به کمتر از برد و رسیدن به فینال قانع نیست و می‌خواهد اولین تیم انگلیسی قهرمان در 2 فصل متوالی لیگ قهرمانان در شیوه فعلی‌اش نام بگیرند.  سیتی در همه بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان تقید ویژه‌ای به 3 بار گلزنی داشته و همه رقبا به جز یکی را با 3 گل زده پشت سر گذاشته. تنها دیدار بدون برد سیتی تا اینجای مسابقات بازی رفت مقابل رئال بود و البته آن بازی باز هم با 3 گل زده به اتمام رسید. منچسترسیتی آماده است تا باز هم ابرقدرت بودن مادرید را زیر سوال ببرد و همچنین با رویای تکرار سه‌گانه، هوادارانش را سر کیف نگه دارد. آنها آمادگی بالای خود را با به ثمر رساندن حداقل 3 گل در هر 4 بازی گذشته در همه رقابت‌ها نشان داده‌اند. در کنار تلاش سیتی برای عبور از رئال مادرید باید برای دیدار پیش رو از تلاش ارلینگ هالند برای جا گذاشتن رودیگر هم صحبت کرد. غول نروژی سیتی در بازی رفت با سد بزرگی به نام رودیگر مواجه شد و زمینه ساختن طنزهای فوتبالی درباره خودش را برای اهالی رسانه فراهم کرد. او هم امروز مسئولیت سنگینی خواهد داشت تا دوباره به همه مخاطبان فوتبال جهان ثابت کند به اندازه فصل قبل ترسناک و خطرناک است و شوخی و طنز را درباره خودش تاب نمی‌آورد. هالند یک آزمون بزرگ را در پیش دارد و گلزنی او در مسابقه پیش رو از مهم‌ترین هدف‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون در دوران حرفه‌ای تجربه کرده.

رئال مادرید؛ در پی سرکوب

درست است رئال فصل گذشته از قهرمانی در لیگ قهرمانان باز ماند و در برابر سیتی شکست سنگینی را پذیرفت اما به اتکای همیشه مدعی بودن این تیم در این رقابت‌ها به پشتوانه تعداد قهرمانی‌هایی که با انگشتان 2 دست هم شمرده نمی‌شوند و با سابقه یک تاریخ پر از افتخار، رئال مادرید هنوز هم پادشاه لیگ قهرمانان اروپاست. این بار پادشاهی کهکشانی‌ها با ورود یک مدعی جدید در خطر قرار گرفته و برق روی تاج لوگوی این تیم رنگ و رویش را باخته است. در چنین شرایطی معمولا پادشاهان و ابرقدرت‌ها دست به سرکوب مدعیان می‌زنند. رئال هم در پی سرکوب رقیب بزرگش می‌دود و با رویاهای زیادی به انگلیس سفر کرده. مادرید برای خوش‌آمدگویی به امباپه برای فصل بعد می‌تواند یک قهرمانی در لیگ قهرمانان و یک نشان قهرمانی جهان را به پیراهن فصل بعدش اضافه کند و در مسیر تحقق این هدف، مادریدی‌ها برای تسخیر ورزشگاه اتحاد و مایوس کردن سکوهای پرشور آن عازم شهر منچستر شده‌اند. رئال مادرید تا اینجای فصل فقط 2 شکست را تجربه کرده و بردن این تیم کار هر رقیبی نیست. حتی باخت‌های شاگردان کارلتو هم به خاطر سهل‌انگاری خودشان و دستکم گرفتن رقبا بوده و شاید اگر با هوشیاری بیشتر و اعتماد به نفس کمتری در همه میادین حاضر می‌شدند، همین 2 شکست هم در کارنامه این فصل قوهای سپید ثبت نمی‌شد. رئال هم در 5 بازی آخر خودش در همه رقابت‌ها 3 بازی را با حداقل 3 گل زده به پایان رسانده و خط آتش این تیم در برابر مهاجمان میزبان بزرگ امشب رجزخوانی می‌کند. مادرید اگر این میدان را هم به سیتی واگذار کند، رنگ و روی تاج پادشاهی‌اش مثل سابق نخواهد بود؛ بنابراین این تیم به میدان می‌آید تا مثل همیشه تاریخش با فتح یک نبرد بزرگ دیگر تاریخ را مجبور به تمجید از قدرت همیشگی کهکشانی‌ها کند.

سابقه رویارویی

با مرور تعداد قهرمانی‌ها، سابقه سال‌های اوج و مقایسه تداوم تیم‌ها در شرایط اوج و ادعای فتح عناوین، شاید فکر کنیم رئال مادرید در تاریخ رویارویی با منچسترسیتی بسیار جلوتر است. سیتیزن‌ها اما موفق شدند این تاریخ را به نفع خودشان بنویسند و در مجموع عملکرد بهتری در بازی‌های رو در رو داشته‌اند. آبی‌های شهر منچستر در 11 تقابل با میهمان بزرگ امشب خود 4 برد را در مقابل 3 پیروزی رئال به دست آورده‌اند و از این نظر جلوتر از رقیب مادریدی هستند. در تعداد گل‌های زده هم نتیجه 19 بر 16 به سود آبی‌های شهر منچستر است. باید اضافه کرد برخلاف سیتی، رئال هنوز موفق نشده 2 برد متوالی را در تاریخ بازی‌هایش مقابل تیم انگلیس پیش رو رقم بزند. در 5 بازی آخر 2 تیم سیتی 3 بار موفق شده حداقل 3 گل وارد دروازه رئال مادرید کند. اوضاع برای کهکشانی‌ها در سوابق رویارویی با حریف امشبشان خوب نیست و اگر می‌خواهند اسم و رسم خود را در مواجهه با منچسترسیتی هم داشته باشند، باید امشب و یا در میادین بعدی دست بجنبانند و تاریخ را برای خودشان ترمیم کنند. با این همه هنوز هم زخم جای بنزما بر پیکره منچسترسیتی معلوم است و این بازیکن با 6 گل زده بهترین گلزن تاریخ این مسابقه نام دارد. از جمع ستاره‌های کنونی 2 تیم برناردو سیلوا با 4 گل زده جدی‌ترین تعقیب کننه بنزماست و شانس رسیدن به او را در بازی امشب خواهد داشت.

از سوابق رویارویی 2 تیم که عبور کنیم به نبرد تن به تن بازیکنان آنها در نبرد طوفانی پیش رو خواهیم رسید. علاقه‌مندان به فوتبال در سرتاسر جهان برای شنیدن سوت شروع بازی و شروع یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های فوتبالی جهان در سال‌های اخیر لحظه‌شماری می‌کنند. قرار است یک بار دیگر شاهد درگیری رودیگر با هالند باشیم. قرار است ببینیم تونی کروس مهندس بهتری در خط میانی است یا رودری! می‌خواهیم بفهمیم کوین دی‌بروینه بهتر می‌تواند تیمش را در حملات رهبری کند یا جود بلینگام و سوال‌هایی از این دست وجود دارد که پاسخش را در میدان مورد انتظار امشب خواهیم گرفت. اگر از اهالی سینما در مورد نامگذاری بازی امشب سوال کنیم، احتمالا فیلم مورد توجهی با بازی دنیل دی‌لوئیس را یادآوری می‌کنند و خواهند گفت خون به پا خواهد شد!

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ قهرمانان اروپا

منچسترسیتی

تساوی مقابل رئال مادرید، برد مقابل کوپنهاگن، برد مقابل کوپنهاگن، برد مقابل ستاره سرخ، برد مقابل لایپزیش.

15 گل زده، 9 گل خورده، 3 گل زده در همه بازی‌ها، حداقل 2 گل خورده در 3 مسابقه و بدون کلین‌شیت.

صدرنشین لیگ برتر انگلیس بعد از 32 بازی و با 2 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول.

رئال مادرید

تساوی مقابل منچسترسیتی، تساوی مقابل لایپزیش، برد مقابل لایپزیش، برد مقابل یونیون برلین، برد مقابل ناپولی.

12 گل زده، 8 گل خورده، 3 بازی با حداقل 3 گل زده، گلزنی در همه بازی‌ها، 3 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

صدرنشین لالیگا بعد از 31 بازی و با 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری