football360 logo

بایرن مونیخ – آرسنال؛ آزمون بزرگ توپچی‌ها

29 فروردین 1403 ساعت 16:0319 نظر
آرسنال باید برای ثابت کردن قابلیت‌هایش در جهنم مونیخ بزرگی کند.

به گزارش فوتبال 360، شما در زمینه تخصصتان بزرگ و مدعی هستید؟ برای کسب اعتبار و تاج‌گذاری به عنوان یکی از بهترین‌ها  خود را شایسته می‌دانید؟ می‌گویید می‌توانید در این زمینه بهترین باشید؟ بسیار خب؛ ثابت کنید! این مختصری از شرایط آرسنالی است که با آرتتا جان گرفته و می‌خواهد از مدعیان سال‌های پیش رو در قاره سبز نام بگیرد. لیگ برتر انگلیس آنها را به سختی می‌آزماید و این بار لیگ قهرمانان هم توپچی‌های مدعی را با آزمون برگ دیگری خواهد سنجید؛ آزمون تقابل با بایرن مونیخی که گرگ زخمی بوندس‌لیگاست و قدیمی‌ترها می‌دانند گرگ، زخمی‌ترش، خطرناک‌تر خواهد بود. بایرن هم به میدان می‌آید تا درد تماشای لورکوزن بر تخت همیشگی سلطنتش، زخم از دست دادن قهرمانی با وجود گلزنی‌های هری کین و دردسر تحمل کردن توخل تا پایان فصل را با برتری در برابر آرسنال و صعود به جمع 4 تیم برتر قاره سبز مداوا کند یا دستکم تسکین ببخشد. آلیانس آرنا یکی از حساس‌ترین شب‌های سال‌های اخیرش را سپری خواهد کرد.

بایرن مونیخ؛ ما باز می‌گردیم

اگر هرگز موهبتی را در زندگی نداشته باشید و ارتفاعی را زیر پایتان طی نکرده باشید، فقط با فکر کردن به داشتن چنین موهبتی و پیمودن چنین راهی شاید چندان از ادامه راه دلسرد نشوید و غمگین نباشید. اگر موهبتی در دستان شما باشد و به آن خو گرفته باشید، اینجاست که از دست دادن آن غمگین و دلسرد کننده خواهد بود. برای بایرن مونیخ اما ماجرا از این هم غم‌انگیزتر است. آنها قله فوتبال آلمان و سلطنت بر بوندس‌لیگا را برای بیش از 10 سال در چنگ خود داشتند و نه تنها به آن خو گرفته بودند، بلکه تصور نداشتنش را هم به ذهن خود راه نمی‌دادند. قهرمانی در بوندس‌لیگا؛ عزیز دردانه مونیخ بود که از دستش ربودند! با این اوصاف می‌فهمیم دردها برای بایرن چقدر عمیق هستند و غصه‌ها برای این تیم تا چه اندازه جدی به نظر می‌رسند. البته در کنار این درک از غصه به حجم نفرتی که در سکوهای آلیانس آرنا نسبت به توماس توخل و مسببان این شکست هم وجود دارند، پی می‌بریم. بایرن با این زخم بزرگ راهی لیگ قهرمانان اروپا شده است. غول بزرگ مونیخ، زخمی و دردمند روی زمین افتاده و فقط می‌خواهد در این شرایط با چهره‌ای ملتهب و چشمانی سرخ و سری بلند به طرف‌های مقابلش و همه بزرگان عرصه‌های نبرد فوتبالی بگوید؛ ما باز می‌گردیم! لیگ قهرمانان بهترین فرصت را به بایرن برای ادای این فعل ضروری داده است. مونیخ حتی اگر قهرمان هم نشود می‌تواند با گذشتن از سد تیم قبراق میکل آرتتا مرزهای بزرگ بودن را با در حال رشد بودن به نمایش بگذارد و واضح و صریح فریاد بزند باز خواهد گشت و از همه رقبایش انتقام می‌‌گیرد. بایرن با این عمق درد و حجم از غصه، برای نوشتن داستان میزبانی امشب آماده می‌شود و از قدیم هم عده‌ زیادی از صاحب‌نظران به اتفاق تایید می‌کنند بهترین آثار ادبی و داستانی در بدترین شرایط نویسنده‌های بزرگ شکل می‌گیرد. تیم آلمانی در 4 بازی آخر خود در همه رقابت‌ها فقط یک برد داشته و این شرایطی نیست که در خور نام باواریایی‌ها باشد. حال تیم توخل خوب نیست و آنها در 3 دوره گذشته لیگ قهرمانان هم همین مرحله یک‌چهارم نهایی را برای خداحافظی انتخاب کرده بودند. بایرن برای جلوگیری از چهارمین حذف متوالی در این مرحله از رقابت‌ها و نشان دادن انگیزه بازگشت به اوج و افتخار به میدان می‌آید تا یکی از سخت‌ترین امتحانات آرسنال برای پذیرش دوباره این تیم در جمع بزرگان فوتبال باشگاهی اروپا را پیش روی تیم آرتتا قرار دهد.

آرسنال؛ مهار یک ضربه سنگین

در یک مبارزه بزرگ اوقاتی پیش می‌آید که طرف مهاجم سرمست از ضربات پی در پی بر سر و صورت حریفش باور می‌کند همه چیز تمام شده و مهیای شیوه جشن گرفتن برای پیروزی می‌شود. در همین اوقات، حریف خودی نشان می‌دهد، جان تازه‌ای می‌گیرد و ضربه‌ای سنگین را به طرف مهاجم چند ثانیه پیش وارد می‌کند. این ضربه ناگهانی، غیرقابل پیش‌بینی و بیرون از محاسبات اولیه است و به طور طبیعی برخاستن از آن وقتی ذهن شما آماده دریافتش نبوده، آسان نیست. توپچی‌ها در حالی که باز هم به صدر جدول لیگ برتر انگلیس و لمس رویای فتح عنوان قهرمانی پس از سال‌ها رسیده بودند، درست وقتی مشغول تمرین کردن سرودها و شیوه‌های برگزاری جشن قهرمانی بودند و آرزوی بزرگ را در یک قدمی خودشان می‌دیدند، توسط استون‌ویلا تنبیه شدند تا برای همیشه فراموش نکنند شادی پیش از موفقیت کامل، درست نیست. آرسنال از یک ضربه سهمگین در رقابت لیگ برتر انگلیس بیرون می‌آید و باید هر چه زودتر خودش را برای ادامه رقابت و جبران شکست گذشته جمع و جور کند. لیگ قهرمانان هم فرصتی به بزرگی بردن بایرن مونیخ بزرگ در خاک آلمان به تیم آرتتا بخشیده که بدون تردید موفقیت در این شانس بزرگ، کیسه یخ مفیدی برای جای ضربه قبلی روی صورت قرمزهای لندنی خواهد بود. آرسنال مدتی است ادعا می‌کند به دوران شکوهش بازگشته و می‌خواهد دوباره در بین بزرگان فوتبال باشگاهی اروپا جایی داشته باشد. برای دفاع از این ادعا تقابل با بایرن مونیخ بهترین و شاید سخت‌ترین آزمون ممکن نام بگیرد. تیمی به خانه باواریایی‌ها خواهد رفت که برخلاف روند مثبت ماه‌های گذشته در 5 بازی آخرش در همه رقابت‌ها فقط 2 برد داشته و در پی ترمیم کارنامه هفته‌های اخیرش است. آرسنال پس از 14 سال به جمع 8 تیم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان راه پیدا کرده  و در 5 دوره قبلی حضورش در این رقابت‌ها 3 بار توسط همین بایرن مونیخ در یک‌هشتم نهایی حذف شده است. بنابراین توپچی‌های لندنی در تدارک تغییر معادلات قبلی، عادی‌سازی بردن بایرن مونیخ مدعی و نشان دادن شمایل تیمی هستند که قرار نیست باز هم برای رسیدن به این مرحله 14 سال دیگر صبر کند. آرتتا و شاگردانش با آرزوها و رویاهای بسیاری به آلیانس آرنا می‌روند و باید منتظر بود و دید از این آزمون بزرگ برای ثابت کردن قابلیت‌هایشان چه نمره‌ای خواهند گرفت.

سابقه رویارویی

همه چیز به کام تیم میزبان بازی امشب است. آخرین برد آرسنال در مقابل بایرن مونیخ به سال 2015 باز می‌گردد که آن پیروزی 2 بر یک هم با شکست 5 بر یک در بازی برگشت پاسخ داده شد. آرسنال در 5 بازی آخرش مقابل بایرن 3 بار با نتیجه 5 بر یک در هم کوبیده شده و در کل تاریخ فقط 3 بار موفق شده باواریایی‌ها را مغلوب کند. 3 برد آرسنال در مقابل 7 برد مونیخ از برتری قاطع تیم آلمانی در تاریخ این جدال می‌گوید و توپچی‌ها باید امشب در تکاپوی تغییر تاریخی باشند. توماس مولر با 5 گل زده بهترین گلزن تاریخ رویارویی‌های 2 تیم نام دارد و کسی در ترکیب فعلی نمی‌تواند در طول یک مسابقه از مولر سبقت بگیرد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ قهرمانان اروپا

بایرن مونیخ

تساوی مقابل آرسنال، برد مقابل لاتسیو، باخت مقابل لاتسیو، برد مقابل منچستریونایتد، تساوی مقابل کپنهاگن‌.

6 گل زده، 3 گل خورده، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل خورده، 2 مسابقه بدون گل زده و 3 کلین‌شیت.

تیم دوم بوندس‌لیگا پس از 29 بازی و هم‌امتیاز با تیم سوم جدول و بدون امید به قهرمانی.

آرسنال

تساوی مقابل بایرن مونیخ، برد مقابل پورتو، باخت مقابل پورتو، تساوی مقابل آیندهوون، برد مقابل لانس.

10 گل زده، 4 گل خورده، فقط 2 بازی با بیشتر از یک گل زده، فقط یک مسابقه با بیشتر از یک گل خورده و 2 کلین‌شیت.

تیم دوم  لیگ برتر انگلیس پس از 32 بازی و با 2 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری