football360 logo

مارکس گزینه جدی جانشینی ژاوی؛ صدای پای مرد مطمئن

29 فروردین 1403 ساعت 23:2639 نظر
آبی و اناری‌ها به دنبال پیاده‌سازی پروژه‌ای شبیه به بارسای پپ گواردیولا هستند.

به گزارش فوتبال 360، ژاوی می‌رود، ژاوی می‌ماند؛ این 2 راهی بزرگی است که بارسا پیش از هر اتفاق دیگری باید برای آن پاسخی بیابد. تا قبل از شکست سنگین شب گذشته در مقابل پاری‌سن ژرمن و با توجه به نتایج آبی و اناری‌ها پس از اعلام جدایی سرمربی جوان، صحبت از نگه داشتن او در بین بارسایی‌ها داغ بود. تیم ژاوی اما با یک اخراج نابه‌هنگام و یک نتیجه دلسردکننده آب سردی روی صورت همه کسانی ریخت که با حرارت از ماندن سرمربی محبوب تیم حرف می‌زدند. موافقان رفتن ژاوی اکنون عرصه صحبت کردن را به دست گرفته‌اند و طرفداران ماندن ژاوی فعلا زمینگیر شده‌اند و حرف‌های پیش از بازی مقابل پاریس را تکرار نمی‌کنند. بالاخره سوال بزرگ آبی و اناری‌ها یک جواب دارد و اگر این جواب رفتن ژاوی هرناندس باشد، آنها باید از همین حالا به فکر گزینه‌های جانشینی باشند. گزینه‌هایی که به تازگی نام رافا مارکس، مدافع مکزیکی سابق باشگاه و سرمربی بارسلونا اتلتیک در دسته سوم باشگاهی اسپانیا هم به آنها اضافه شده و اتفاقا این گزینه در حال جدی‌تر شدن است.

گزینه‌های بارسلونا

کاتالان‌ها باید از بین سناریوهای متعدد، یکی را انتخاب کنند و به آن متعهد بمانند. بارسا می‌تواند با توجه به فشار مالی باشگاه به استخدام یک سرمربی برای نتیجه گرفتن هر چه سریع‌تر فکر کند. آنها در این زمینه به هانسی فلیک نزدیک شده‌اند اما هیچ چیز قطعی نیست و هیچ بیانیه رسمی در این باره منتشر نشده. هر چه هست شایعاتی در مورد علاقه آبی و اناری‌ها به فلیک و علاقه متقابل فلیک به تجربه کار در بارسلوناست. همچنین از یورگن کلوپ به عنوان یکی از گزینه‌های بارسلونا یاد می‌شود اما احتمال پیوستن کلوپ هم با توجه به اینکه مرد آلمانی از خداحافظی با لیورپول به دنبال فراغت است، از احتمال نشستن فلیک روی نیمکت بارسا هم کمتر به نظر می‌رسد. گزینه‌های دیگری هم هستند اما این روزها صحبت از رافائل مارکس جدی‌تر شد. انتخاب مارکس سناریوی متفاوتی با نتیجه‌گیری سریع خواهد داشت و بیشتر شبیه به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است؛ برنامه‌ای که هزینه زیادی نخواهد داشت و با شرایط اقتصادی فعلی باشگاه سازگارتر است اما صبر بیشتری از سوی هواداران و البته اسپانسرهای بارسلونا می‌طلبد.

درباره مارکس

این روزها از عملکرد کادر فنی بارسلونا به خاطر استفاده از ستاره‌های نوجوان و میدان دادن به محصولات لاماسیا تمجید می‌شود. ستاره‌هایی مثل پائو کوبارسی، هکتور فونت، الخاندرو بالده و فرمین لوپس در لیست بزرگسالان بارسلونا حضور دارند و همگی تجربه بازی برای بارسا اتلتیک را در کارنامه خود می‌بینند و به جز بالده از زیر دست مارکس بیرون آمده‌اند. اولین بازیکن مکزیکی تاریخ بارسلونا اکنون شانس تبدیل شدن به اولین سرمربی مکزیکی این باشگاه را به دست آورده. رسانه‌های منسوب به بارسلونا مدعی هستند باشگاه می‌خواهد پروژه‌ای شبیه به دوران پپ گواردیولا و لوئیس انریکه را برای عبور از بحران مالی پیاده کند. یعنی سرمربیان تیم‌های پایه بارسا و بارسا اتلتیک که در دسته سوم اسپانیا توپ می‌زند با شناخت از استعدادهای پرورش یافته در لاماسیا و با تسلط روی تفکر تاکتیکی و فنی تیم روی کار بیایند و نسل جدیدی را معرفی کنند. این تجربه در مورد پپ در بهترین شرایط خودش پیاده شد و بهترین نتیجه ممکن را رقم زد. شیرینی دوران گواردیولا باعث می‌شود لاپورتا و دستیارانش بخواهند باز هم این سناریوی موفق را بیازمایند. تیم مارکس این روزها با کسب 58 امتیاز از 32 مسابقه در رده دوم جدول قرار گرفته و مستعد صعود به دسته بالاتر است. در همین شرایط زمزمه‌های علاقه سران باشگاه به نشاندن مارکس روی نیمکت تیم اصلی هم به گوش می‌رسد. این اتفاق شاید زمینه‌ساز آمدن هر چه بیشتر پدیده‌های نوجوان آبی و اناری‌ها به تیم اصلی و شروع یک نسل‌سازی باشد. مارکس در 72 بازی هدایت بارسا اتلتیک 34 برد، 20 تساوی و 18 باخت را در کارنامه دارد. میانگین امتیاز تیم او 1.69 در هر بازی است که در قیاس با انریکه در دوران هدایت همین تیم نزدیک به سرمربی موفق سابق آبی و اناری‌ها به نظر می‌رسد. انریکه در دوران سرمربیگری در بارسا اتلتیک در 124 بازی میانگین 1.75 را ثبت کرده بود اما برای نشستن روی نیمکت تیم اصلی باشگاه تجربه هدایت رم و سلتاویگو را  به کارنامه‌اش اضافه کرد. به هر حال نام مارکس روی میز لاپورتا قرار گرفته و او و دستیارانش اگر در پاسخ به سوال ماندن یا رفتن ژاوی به جواب منفی برسند، احتمالا شرایط ستاره قدیمی خط دفاع آبی و اناری‌ها را هم بررسی خواهند کرد.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری