football360 logo

صعود باواریایی‌ها به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان؛ فصل به باد رفته آرسنال

30 فروردین 1403 ساعت 00:5468 نظر
بایرن مونیخ با نتیجه یک بر صفر در خانه از سد آرسنال گذشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بایرن مونیخ با غلبه بر آرسنال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در هفته‌ای که با قطعی شدن قهرمانی بایرلورکوزن و پایان سلطه ۱۱ ساله بایرن بر لیگ آلمان آغاز شد، پیروزی ارزشمند تیم توخل امید باواریایی‌ها برای پایان رویایی فصل را زنده نگه داشت. نویر در این مسابقه به رکورد بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.


نیمه اول این رقابت محتاطانه و کم‌برخورد بدون گل به پایان رسید اما با آغاز ۴۵ دقیقه دوم، فشار حملات باواریایی‌ها به ضربه سر پرقدرت کیمیش ختم شد و همین گل برای بازگشت بایرن مونیخ به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان کافی بود. 


مسابقه رفت در لندن با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و توپچی‌ها به دنبال نخستین صعود خود به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان در ۱۴ فصل اخیر بودند. نیمه اول این دیدار برخلاف مسابقه رفت با رویکرد احتیاط‌آمیز هر ۲ سرمربی به شکلی آرام و سنگین دنبال شد؛ به گونه‌ای که حصار دفاعی ۲ تیم به ندرت به مشکل خورد. 


شلیک منحرف‌شده کاپیتان مارتین اودگارد بعد از برخورد مختصر به یکی از بازیکنان میزبان تغییر جهت داد و می‌توانست مانوئل نویر را به زحمت بیندازد اما سنگربان باتجربه تیم توخل توپ را به خوبی دفع کرد.


تراکم دفاعی ۲ تیم در مقابل دروازه مانع ثمردهی خلاقیت مهره‌های تهاجمی بود و بیشتر ارسال‌ها و شلیک‌ها قبل از رسیدن به مقصد بلوکه می‌شد. حملات اندک و کم‌دامنه آرسنال و بایرن تا پایان نیمه اول بی‌نتیجه ماند و بازیکنان با نتیجه عادلانه بدون گل به رختکن رفتند.


با آغاز ۴۵ دقیقه دوم اما اوضاع تغییر کرد. بایرن بازی را تهاجمی‌تر آغاز کرد و تیر دروازه داوید رایا در عرض چند ثانیه ۲ بار متوالی به لرزه درآمد. ضربه سر گورتزکا روی ارسال خطرناک کیمیش دروازه‌بان آرسنال را شکست داد اما توپ به تیر عمودی خورد و برگشت. گوئررو توپ را در اختیار گرفت و فوراً به سمت داوید رایا شلیک کرد. این ضربه بعد از برخورد به یکی از مدافعان باز هم به تیر عمودی سمت چپ خورد و از دست رفت. 


آرسنال بلافاصله صاحب یک موقعیت مناسب شد اما خروج مانوئل نویر تا میانه‌های زمین مسابقه خطر گابریل مارتینلی را رفع کرد. 


مقاومت آرسنال در قلعه بایرن مونیخ تنها تا دقیقه ۶۳ پابرجا ماند. رایا ارسال لروی سانه از سمت راست را موقتاً مهار کرد اما توپ در سمت چپ در اختیار گوئررو قرار گرفت. ارسال مجدد بازیکن تیم ملی پرتغال به دل محوطه جریمه میهمان با ضربه سر پرقدرت و تماشایی کیمیش همراه شد که تور دروازه رایا را به لرزه انداخت و حساب کار را یک بر صفر کرد. 


برنامه‌های هجومی میکل آرتتا حتی بعد از گل حریف هم جواب نداد و دروازه نویر به ندرت مورد تهدید قرار می‌گرفت. زور تجربه بالای باواریایی‌ها به انگیزه و انرژی رنگ‌باخته بازیکنان آرسنال غلبه کرد. با این حال هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم، فشار حملات نامنظم آرسنال افزایش می‌یافت. حصار مقاومت اما در آلیانتس پابرجا ماند تا بایرن مونیخ با برتری میلی‌متری در خانه و به لطف تساوی در زمین حریف بعد از ۴ سال مجدداً به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگردد.


توماس توخل (پاریس، چلسی و بایرن مونیخ) به نخستین سرمربی تاریخ فوتبال آلمان تبدیل شد که با ۳ تیم مختلف به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد. آرسنال برای پنجمین بار توسط بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان کنار رفت؛ بیشتر از هر تیم دیگر در مقابل هر حریف دیگر و فقط کمتر از بایرن در مقابل رئال مادرید (۶).

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری