football360 logo

آینده مبهم سرمربی سابق تیم ملی در سیرجان؛ ایراندوست ماموریت نیمه‌تمام را تمام می‌کند؟

31 فروردین 1403 ساعت 17:0014 نظر
شهرداری سیرجان با هدایت مریم ایراندوست یکی از تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان بود که در نهایت به مقام سوم رسید.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال زنان با همه فرازوفرودهایش در دوره شانزدهم، به نقطه پایان کارش رسید و برای دهمین‌بار عنوان قهرمانی به خاتون بم رسید. شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به‌واسطه حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های مختلف و درخشش پدیده‌های نوظهور فوتبال زنان، از کیفیت بالایی برخوردار بود و جزو جذاب‌ترین دوره‌های تاریخ لیگ کوثر بود که به سرانجام رسید و یکی از تیم‌های مدعی در این دوره از رقابت‌ها هم شهرداری سیرجان بود.

سیرجانی‌ها که در سالیان گذشته با هدایت مریم جهان‌نجاتی پا به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان می‌گذاشتند، بعد از حواشی پرشمار فصل گذشته و جدایی جهان‌نجاتی و در نهایت کسب مقام سوم، در فصل جدید تغییر مسیر دادند و به سراغ همکاری با یک سرمربی نام‌آشنای دیگر رفتند؛ مریم ایراندوست. جالب آنکه تصور می‌شد ایراندوست بعد از تاریخ‌سازی و کسب مقام نایب‌قهرمانی در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال زنان همراه با سپاهان، به همکاری‌اش با طلایی‌پوشان ادامه خواهد داد اما جدایی ناگهانی او از تیم اصفهانی، کار را برای مدیران باشگاه شهرداری سیرجان در زمینه انتخاب سرمربی آسان کرد و ایراندوست به تیم شهرداری سیرجان پیوست.

تنها تیمی که تسلیم قهرمان قهرمان لیگ نشد!

شهرداری سیرجان که با اختلافی معنادار نسبت به خاتون بم، با 2 قهرمانی دومین تیم پرافتخار فوتبال زنان محسوب می‌شود، با هدایت مریم ایراندوست امیدوار به کسب سومین قهرمانی‌اش در تاریخ فوتبال باشگاهی زنان ایران بود. تغییر و تحولات گسترده در فهرست شهرداری سیرجان باعث شد تا این تیم با سیمایی کاملاً متفاوت نسبت به فصل گذشته در لیگ شانزدهم حضور یابد و غیبت شبنم بهشت و افسانه چترنور بعد از حدود یک‌دهه حضور در تیم سیرجانی، اتفاق ویژه فهرست شهرداری سیرجان بود.

سفیدوسبزپوشان سیرجانی در فصلی که گذشت روزهای پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشتند اما نتوانستند به مقام قهرمانی برسند و عنوان فصل گذشته‌شان را تکرار کردند. شهرداری سیرجان در لیگ شانزدهم، عنوان دومین خط دفاعی برتر لیگ را به نام خود کرد و مهم‌ترین نکته درباره عملکرد شاگردان مریم ایراندوست، شکست‌ناپذیری آن‌ها در جدال با خاتون بم بود؛ به‌طوری‌که شهرداری سیرجان تنها تیمی بود که خاتون برابر آن در فصل اخیر موفق به کسب پیروزی نشد و هر 2 بازی رفت‌وبرگشت دو تیم که با حواشی پرشماری هم همراه بود، با نتیجه تساوی خاتمه یافت!

حسرت ادامه‌دار ایراندوست در فوتبال باشگاهی

مریم ایراندوست در عرصه مربیگری سابقه حضور در تیم‌های ملوان بندرانزلی، هیات فوتبال البرز، سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان را در کارنامه خود دارد. به جز قهرمانی به‌دست آمده در نقش سرمربی-بازیکن در تیم ملوان در لیگ برتر و جام حذفی، ایراندوست مستقلاً در کسوت سرمربی هنوز نتوانسته طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشد و با کسب مقام سوم در لیگ شانزدهم، این طلسم برای این سرمربی باتجربه همچنان وجود دارد! البته که در عرصه ملی، مریم ایراندوست تجربه 2 بار تاریخ‌سازی دارد و هم تیم ملی زنان ایران را برای اولین‌بار در تاریخ به دور دوم انتخابی المپیک رسانده و هم برای نخستین‌بار توانسته زنان فوتبال ایران به جام ملت‌های آسیا برساند که اتفاقات تاریخی محسوب می‌شود.

تیمداری احتمالی گل‌گهر معادلات را علیه ایراندوست رقم می‌زند؟

ایراندوست با شهرداری سیرجان قراردادی 2ساله به امضا رسانده اما آینده کاری این سرمربی در فصل آینده مشخص نیست. هر چند که این سرمربی 46 ساله به دنبال آن است تا بتواند در فصل آینده، همراه با شهرداری سیرجان ماموریت نیمه‌تمام خود را به پایان برساند و عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند اما تیمداری احتمالی گل‌گهر سیرجان می‌تواند معادلات را علیه او رقم بزند؛ چرا که گفته می‌شود مسئولان باشگاه سیرجانی در سودای تیمداری هستند و احتمال هبه امتیاز شهرداری سیرجان به گل‌گهر سیرجان دور از ذهن نیست.

گل‌گهری‌ها در حالی به دنبال تیمداری فوتبال زنان هستند که گفته می‌شود در صورت رسمی‌شدن این اتفاق، آن‌ها با مریم جهان‌نجاتی همکاری خواهند کرد و این مسئله بدان معناست که دوره حضور مریم ایراندوست در فوتبال سیرجان به پایان خواهد رسید؛ هر چند که در سالیان اخیر هم چند نوبت بحث تیمداری گل‌گهر در فوتبال زنان مطرح شد اما به سرانجام نرسید و این احتمال وجود دارد که در لیگ هفدهم هم دوره حضور شهرداری سیرجان در فوتبال زنان تمدید شود که در این‌صورت به نظر می‌رسد مریم ایراندوست در کسوت سرمربی کارش را ادامه خواهد داد و این سرمربی باتجربه و تاریخ‌ساز در فوتبال ملی زنان امیدوار است که بتواند فصل آینده طلسم‌شکنی کند و با قهرمانی در شهرداری سیرجان کارنامه دوران سرمربیگری خود را پربارتر از گذشته نماید.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری