football360 logo

۴ نکته از ۴ مسابقه مهم هفته جدید لیگ برتر و جام حذفی؛ سومین تقابل فصل چلسی و سیتی

31 فروردین 1403 ساعت 09:3468 نظر
منچسترسیتی خسته از شکست مقابل رئال مادرید مجدداً به مصاف تیم باانگیزه چلسی می‌رود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، منچسترسیتی یک گام از ۲ مدعی دیگر قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس پیش افتاده و در صورت پیروزی در ۶ مسابقه باقی‌مانده به چهارمین قهرمانی متوالی دست می‌یابد. گواردیولا البته پیش از پیگیری رقابت قهرمانی لیگ باید در جام حذفی به مصاف چلسی برود. 


هفته سی‌وچهارم لیگ برتر بعد از ظهر شنبه با جدال‌های رودرروی قعرنشینان آغاز می‌شود و آرسنال از ساعت ۲۲:۰۰ میزبان ولورهمپتون است. لیورپول در مهم‌ترین مسابقه روز یکشنبه به زمین فولام می‌رود. دیگر مسابقات مهم این هفته تحت تأثیر مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، به تعویق می‌افتد. جدال حساس منچسترسیتی و چلسی عصر شنبه یک پای فینال را مشخص می‌کند و منچستریونایتد برای صعود به دومین فینال متوالی جام حذفی نیازمند غلبه بر کاونتری‌سیتی خواهد بود.


منچسترسیتی در جدول لیگ با ۷۳ امتیاز صدرنشین است و آرسنال و لیورپول با ۷۱ امتیاز به دنبال لغزش سیتیزن‌ها نشسته‌اند. رقابت استون‌ویلا (۶۳) و تاتنهام (۶۰) برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا اهمیت دوچندانی پیدا کرده چون با حذف نمایندگان لیگ انگلیس از تورنمنت‌های اروپایی، سهمیه لیگ برتر برای فصل آینده افزایش پیدا نمی‌کند. در جدول گلزنان ارلینگ هالند و کول پالمر با ۲۰ گل به طور مشترک صدرنشین هستند و هیچ دروازه‌بانی به اندازه داوید رایا (۱۲) کلین‌شیت نکرده است. در جدول گلزنان جام حذفی سامی اسمودیکز از بلکبرن با ۶ گل صدرنشین نامیده می‌شود و ارلینگ هالند با ۵ گل در رده دوم قرار دارد.

چرخش منچسترسیتی مقابل چلسی آماده

منچسترسیتی در مرحله نیمه‌نهایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ جام حذفی در شرایطی به مصاف چلسی آمد که تیم گواردیولا در حال رقابت بر سر چهارگانه بود. سرمربی کاتالان ناچار به ایجاد چرخش در ترکیب بود. فودن و گندوغان در نیمه دوم به زمین آمدند و بازیکنانی مانند جان استونز، کایل واکر، برناردو سیلوا و ریاض محرز تا آخر کار روی نیمکت ماندند. نتیجه نهایی؟ پیروزی یک بر صفر چلسی. فصل بعد و در مقابل لیورپول هم همین اتفاق تکرار شد. زک استفن، سنگربان جانشین تیم گواردیولا با یک اشتباه زمینه‌ساز گلزنی سادیو مانه شد و لیورپول در نهایت به برتری ۳ بر ۲ رسید. فصل گذشته و در مصاف با شفیلدیونایتد خطر چندانی در کار نبود و منچسترسیتی حالا در صعود مجدد به جمع ۴ تیم برتر و در اوج فشردگی رقابت‌های پایان فصل به استراحت مهره‌ها نیاز دارد. چلسی در ۲ مسابقه رفت و برگشت لیگ موفق به توقف منچسترسیتی شد و تیم گواردیولا بعد از نبرد ۱۲۰ دقیقه‌ای تلخ مقابل رئال مادرید برای این دیدار مهیا شده است. رقابت قهرمانی همچنان نزدیک به نظر می‌رسد و سیتیزن‌ها یک مسابقه خطرناک وسط هفته مقابل برایتون را هم پیش رو دارند. 


از سوی دیگر چلسی برای سومین بار در این فصل برای کشیدن ترمز گواردیولا آماده می‌شود و پوچتینو برای به هم زدن طلسم ومبلی امید فراوانی دارد. اگر درگیری کلافه‌کننده بازیکنان بر سر تعیین زننده ضربه پنالتی را که همچنان رگه‌هایی از عدم انسجام تیم را نشان می‌دهد کنار بگذاریم، چلسی در بهترین فرم خود در کل فصل قرار دارد و از آخرین شکست شیرها در طول ۹۰ دقیقه ۱۲ هفته می‌گذرد.


کول پالمر این هفته با به ثمر رساندن ۴ گل در جریان برتری ۶ بر صفر تیمش مقابل اورتون در صدر جدول گلزنان لیگ برتر به هالند رسید. او در مصاف با تیم سابقش انگیزه فراوانی برای درخشش دارد. حالا که بازیکنان منچسترسیتی بعد از شکست مقابل رئال مادرید از نظر ذهنی و جسمی خسته‌ هستند، بهترین فرصت در اختیار مائوریسیو پوچتینو قرار گرفته است. منچسترسیتی و چلسی از ساعت ۱۹:۴۵ شنبه در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم می‌روند.

آرسنال در مصاف گرگ‌های مصدومیت‌زده

ولورهمپتون تنها در یکی از ۷ مسابقه اخیر خود به پیروزی رسیده و فصل قانع‌کننده زیر نظر گری اونیل در معرض خطر قرار دارد. مصدومیت‌های متعدد خط حمله تندوتیز و خطرساز تیم را با مشکل مواجه کرد. هوانگ هی چان البته در جریان تساوی مقابل ناتینگام فارست در آخرین مسابقه تیم به میدان مسابقه برگشت اما متئوس کونیا، بهترین گلزن فصل ولوز و پدرو نتو همچنان غایب هستند. ۴ مورد از ۶ دیدار آخر فصل ولورهمپتون در خانه برگزار می‌شود. منچسترسیتی سپتامبر گذشته نخستین شکست فصل را در همین ورزشگاه تحمل کرد و گری اونیل برای نشان دادن پابرجا ماندن مسیر پیشرفت به یک عملکرد درخشان دیگر در مقابل آرسنال احتیاج دارد. از سوی دیگر توپچی‌ها بعد از تحمل ۲ شکست غم‌‌انگیز مقابل استون‌ویلا و بایرن مونیخ و در آستانه رقابت دشوار با چلسی برای حفظ امید قهرمانی نیازمند تکرار پیروزی مسابقه رفت هستند. ولورهمپتون از ساعت ۲۲:۰۰ روز شنبه در ورزشگاه مولینیو میزبان آرسنال است. 

بازیکن سابق یونایتد به دنبال پایان دوران تن‌هاخ

تقابل تیم شگفتی‌ساز کاونتری‌سیتی با منچستریونایتد در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در شرایطی رخ می‌دهد که مارک رابینز، بازیکن سابق منچستر یونایتد روی نیمکت تیم حریف نشسته است. او به روایت رسانه‌های انگلیسی ۳۴ سال پیش و با گلزنی مقابل ناتینگام در رقابت‌های فصل ۹۰-۱۹۸۹ جام حذفی باعث شد دوران حضور الکس فرگوسن روی نیمکت یونایتد ادامه داشته باشد. اعتبار آن قصه زیر سوال است اما رابینز این هفته می‌تواند دوران حضور یک سرمربی دیگر در اولدترافورد را پایان دهد. آبی آسمانی‌‌پوشان با غلبه بر شفیلدونزدی، میدستون و ولوز به جمع ۴ تیم برتر رسیده‌اند و یک پیروزی غیرمنتظره در مقابل منچستریونایتد می‌تواند فصل پرافول شیاطین سرخ را تکمیل کند. شاگردان تن‌هاخ عادت به تحمل شوت‌های متعدد حتی در مقابل حریفان ضعیف دارند و این موضوع می‌تواند امید تیم هشتم جدول رده‌بندی لیگ قهرمانی را برای صعود به فینال افزایش دهد. کاونتری در فاصله ۴ مسابقه تا پایان فصل ۸ امتیاز از رده ششم فاصله گرفته، بختی برای رسیدن به پلی‌آف ندارد ‌و دیدار یکشنبه مهم‌ترین مسابقه فصل خواهد بود. ورزشگاه ومبلی از ساعت ۱۸:۰۰ میزبان جدال کاونتری و منچستریونایتد است.

مهاجمان مسرف لیورپول و بازگشت ژوتا

لوئیس دیاس با سرعت و تکنیک خود در سمت چپ و داروین نونیز در مرکز خط حمله به خوبی مدافعان حریف را آزار می‌دهند و محمد صلاح در سمت راست به عنوان یک مهره تهاجمی در سطح جهانی شناخته می‌شود. با تمام این‌ها دل هواداران لیورپول طی هفته‌های گذشته برای دیگو ژوتا تنگ شده بود. از وقتی بازیکن پرتغالی دچار مصدومیت جدی زانو شد از دست رفتن موقعیت‌های متعدد توسط مهاجمان سرخ‌ها، اتفاقی عادی به نظر می‌رسد. داروین نونیز نسبت به ژوتا سریع‌تر، پرقدرت‌تر و متحرک‌تر است اما توان تمام‌کنندگی او را ندارد. داروین باهوش و اثرگذار نشان می‌دهد و می‌تواند در شب‌های سرد به داد تیم برسد. ژوتا در جریان ۳ مسابقه اخیر لیورپول، اواسط نیمه دوم و از روی نیمکت به زمین آمد و نتوانست روند بازی را تغییر دهد. این چهارمین تقابل فصل ۲ تیم است و فولام در هر ۳ دیدار قبلی یورگن کلوپ را به زحمت انداخت. بازی رفت با ۲ گل دیرهنگام از اندو و الکساندر آرنولد در دقایق۸۷ و ۸۸ به برتری ۴ بر ۳ لیورپول به پایان رسید. بازی رفت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه به تساوی یک بر یک منجر شد اما تیم نصفه و نیمه کلوپ در مسابقه برگشت با گل‌های کرتیس جونز و کودی خاکپو شکست را به پیروزی ۲ بر یک تبدیل کرد. لیورپول از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه کراون کاتیج میهمان فولام است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری