football360 logo

آرسنال آخرین فریادهایش را می‌زند؛ آمیزه‌ای از خشم و جنون

01 اردیبهشت 1403 ساعت 10:4910 نظر
توپچی‌های لندنی از امروز باید در پی جبران شکست هفته قبل و در حال امید بستن به توقف رقبا باشند.

به گزارش فوتبال 360، فرمی که آرسنالی‌ها نشان می‌داند، آنها را به عنوان مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا معرفی می‌کرد. آرسنال در بهترین روزهایش بدترین اتفاقات ممکن را  به چشم دید و از مدعی قهرمانی عناوین بزرگ تبدیل به تیمی شد که غم و حسرت تمام وجودش را در بر گرفته. تیمی که یکی از قبراق‌ترین خطوط حمله فوتبال باشگاهی اروپا را ارائه می‌کرد و برای رویاهای بزرگش می‌جنگید به فاصله 3 روز در 2 مسابقه سرنوشت‌ساز، بدون گلزنی به شکست رضایت داد. لیگ قهرمانان فرصت دوباره‌ای به توپچی‌ها برای موفقیت نمی‌دهد و ماجرای رویاپردازی در اروپا تمام شده. در لیگ برتر انگلیس هم حریف سیتی است و آنها اگر در تمام بازی‌های خود هم برنده از زمین بیرون بیایند، باز هم باید امیدوار به توقف رقیب منچستری در بازی‌های باقی مانده باشند. آرسنال در بازی امروزش مقابل ولورهمپتون به سرسختی رقیب در برخی بازی‌های این فصل، به روند بردهایش در برابر ولورهمپتون و به هیچ یک از مختصات روز بازی نمی‌اندیشد. آنها غمی هستند که می‌تواند تبدیل به خشم شود و بر سر رقبا فرود بیاید. در آخرین بازی آرسنال در لیگ و روبه‌روی استون‌ویلا و پس از قطعی شدن باخت، غم روی سکوهای ورزشگاه خانگی، خشمی شد که حتی تعهد به تیم درون میدان تا پایان 90 دقیقه را هم تاب نمی‌آورد و عده‌ای از هواداران ورزشگاه را ترک کردند و دست از حمایت تیم محبوب خود کشیدند. حریف هم مقصد ویژه‌ای را دنبال نمی‌کند اما در بازی‌هایی در همین فصل نشان داده گاهی از اذیت کردن رقبای بزرگ و غول‌ها و دیدن عصبانیت بیشتر آنها لذت می‌برد. ولورهمپتون در این فصل موفق به بردن منچسترسیتی، تاتنهام و منچستریونایتد شده و در مجموع رقیبی سرسخت و سمج برای کسب نتیجه به نظر می‌رسد. از همه زوایا این مسابقه برای آرسنال تبدیل به یک جدال حساس و سخت و سرنوشت‌ساز شده است.

آرسنال؛ خشم و هیاهو

این آرسنال عصبانی می‌تواند برای میکل آرتتا تیغی 2 لبه باشد. با بهره بردن از خشم فعلی، تیم می‌تواند گام‌های باقی مانده از مسابقات لیگ را به امید توقف سیتی در بازی‌های بعدی با صلابت و قاطعیت بیشتری بردارد و اگر هم این عصبانیت دستکم گرفته شود و به آن توجه نشود قادر است با تبدیل شدن به هیاهو، تمرکز را از اردوی توپچی‌ها دور کند و توقفی دیگر را به مقصد تمام شدن رویاپردازی‌ها رقم بزند. هیچ عذری در بازی امروز آرسنال پذیرفته نیست. آنها حتی در سال‌های قبل و با کیفیت‌هایی پایین‌تر از تیم این فصل خود هم  رقیبی همیشه برنده در برابر ولورهمپتون بوده‌اند و این بار در جستجوی کسب 3 امتیاز آسان از یک بازی بیرون از خانه هستند. آینه زیبا و درخشان حرکت آرسنال به سمت زیباترین رویاها، ناگهان از دست این تیم سر خورد و روی زمین افتاد و شکست! آنها مانده‌اند و یک آینه شکسته رویاها که یا باید بنشینند و کنارش افسوس بخورند و اشک بریزند یا اینکه در همین فرصت کم باقی مانده به ترمیمش همت بگمارند و با وصل کردن اجزایش به درخشندگی دوباره دل ببندند. این هم یک آزمون بزرگ دیگر برای آرتتاست و باید دید مرد اسپانیایی موفق شده در این فرصت کم تیم شکست خورده و غم‌زده‌اش را با همان نیروی گذشته به میادین بازگرداند و امیدوار نگه دارد یا خیر!

ولورهمپتون؛ دور از فرم ایده‌آل

ولوزبرخلاف بسیاری از روزهای خوبش در این فصل، در بازی‌های گذشته به شدت افت کرده و نتایج دلسرد کننده‌ای را به هوادارانش تحویل می‌دهد. ورزشگاه مولینیو در این فصل بارها با بردهای تیمش پیش روی امثال سیتی و تاتنهام به وجد آمد و صدای زوزه گرگ‌های لیگ برتر انگلیس دوباره در این میدان طنین انداخته بود. با این حال فرم خوب تیم گری اونیل در هم شکسته شده و آنها در 6 بازی آخر خود در لیگ فقط یک برد داشته‌اند. از طرفی میهمان امروز خانه گرگ‌ها تیمی است که در سال‌های اخیر و در بازی‌های گذشته همواره آنها را زخمی کرده و روندی از بردهای متوالی را در کارنامه دارد. ولورهمپتون هر 5 بازی آخرش در برابر توپچی‌ها را با شکست پشت سر گذاشته و هرگز در این مدت نمایش قابل قبولی در برابر میهمان امروزش نداشته. با این حال گرگ‌ها به حال نامساعد رقیب امیدوارند و می‌خواهند فارغ از رتبه پایانی‌ در این فصل لیگ برتر انگلیس، مثل بازی در مقابل سیتی، یونایتد و تاتنهام  از فوتبال لذت ببرند و برای روزهای بزرگ‌تر آینده خاطراتی الهام‌بخش ذخیره کنند. آنها شاید نتوانند به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برسند و حتی به آن بیندیشند اما از لذت تاثیرگذار بودن در معرفی قهرمان هم نمی‌توانند چشم‌پوشی کنند.

سابقه رویارویی

روند بردهای طولانی آرسنال در این جدال با یک تساوی در لندن قطع شد. با یک بازی فاصله شاهد روندی متفاوت در نتایج 2 تیم بودیم و ولورهمپتون در بازه‌ای بین سال‌های 2018 تا 2021 رقیبی سرسخت برای آرسنال به شمار می‌رفت.این روند مثبت با 5 باخت پیاپی در بازی‌های گذشته شکسته شده و تنظیمات این مسابقه به حالت اولیه و استیلای آرسنالی‌ها بازگشته. ولورهمپتون برای رهایی از طولانی‌تر شدن مسیر باخت‌های متوالی و جلوگیری از ترویج باور همیشه بازنده بودن در برابر توپچی‌ها به میدان می‌آید. آنها  یک دستاویز ارزنده به درخشانی صدرنشینی بازیکن سابق خود جان ریچادرز در جدول گلزنان تاریخ این مسابقه با 7 گل زده دارند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

آرسنال

باخت مقابل استون‌ویلا، برد مقابل برایتون، برد مقابل لوتون تاون، تساوی مقابل منچسترسیتی، برد مقابل برنتفورد.

7 گل زده، 3 گل خورده، 3 بازی با حداقل 2 گل زده، 2 مسابقه بدون گل زده، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل خورده و 3 کلین‌شیت.

ولورهمپتون

تساوی مقابل ناتینگام فارست، باخت مقابل وستهام، تساوی مقابل برنلی، باخت مقابل استون‌ویلا، برد مقابل فولام.

6 گل زده، 8 گل خورده، فقط یک بازی بدون گل زده، حداکثر 2 گل خورده در بازی‌ها و بدون کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری