football360 logo

منچستر یا مونیخ؛ زیدان بالاخره جواب مثبت می‌دهد؟

01 اردیبهشت 1403 ساعت 11:2447 نظر
زین‌الدین زیدان مربی هم مثل زیدان بازیکن همیشه بهترین باشگاه هارا به دنبال خود می‌بیند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، زین‌الدین زیدان در سال‌های اخیر پیشنهادات جذاب زیادی داشته که آنها را رد کرده؛  از پاری‌سن‌ژرمن، چلسی و یوونتوس گرفته تا پیشنهاد باورنکردنی الهلال. شماره 5  اسطوره‌ای رئال ملاک هایی برای انتخاب تیم دارد که کمتر تیم‌هایی در دنیا دارند، برای زیزو جایگاه تیم و مسائل مالی اولویت اول نیستند.در روزهای اخیر نام زیدان در اطراف 2 ابر باشگاه فوتبال اروپا شنیده می‌شود. این‌بار خبرنگاران اروپایی ادعا دارند قضیه جدی است.

بایرن مونیخ

سران بایرن پس از باخت های تحقیر آمیز در بوندس‌لیگا به دنبال جانشین برای توماس توخل هستند. بایرن تحت هدایت توخل این فصل در بوندس‌لیگا به آمار ۲۰ برد، ۳ مساوی و ۶ شکست رسیده. آنها قطعا از استانداردهای خودشان پایین تر بوده‌اند اما عملکرد فوق‌العاده لورکوزن ژابی آلونسو باعث شده فشار بیشتری روی باواریایی‌ها بیاید.گزینه اول مونیخی‌ها سرمربی سابق خودشان بود؛ یعنی یولیان ناگلزمن!  در حالی که پیش‌بینی می‌شد پس از یورو  او قراردادش را با بایرن امضا کند و برای بار دوم هدایت تیم اول آلمان را به عهده بگیرد اما فدراسیون فوتبال آلمان در خبری غافلگیرکننده برای مدیران بایرن اعلام کرد ناگلزمن تا جام جهانی ۲۰۲۶ سرمربی مانشافت خواهد بود. به این ترتیب گزینه اول باواریایی ها منتفی شد. گزینه دوم آنها روبرتو دزربی تئوریسین ایتالیایی برایتون بود که در همان مذاکرات ابتدایی به جواب منفی او رسیدند چون روبرتو علاقه دارد در انگلیس یا اسپانیا مربیگری کند.پس شکست در 2 گزینه اول بایرنی ها به سراغ اسمی بزرگ رفتند؛ زین الدین زیدان.زیدان یکی از موفق‌ترین سرمربیان عصر مدرن است. او موفق شد 3 فصل متوالی رئال را قهرمان اروپا کند؛ رکوردی که تا به امروز کسی نزدیک به آن هم نشده. زیدان 2 قهرمانی لالیگا، 2 بار قهرمانی سوپر جام اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها را در کارنامه پر افتخار خودش دارد. با این حال، او تا به حال فقط رئال مادرید را هدایت کرده است. چند روز گذشته موندو‌دیپورتیوو خبر جنجالی در این زمینه منتشر کرد. آنها مدعی شده‌اند سران بایرن با زیدان به توافق نهایی رسیده‌اند و به زودی قرارداد بین 2 طرف امضا می‌شود؛ انتقالی که اگر صحت داشته باشد بمب نقل و انتقالات خواهد بود.

منچستریونایتد

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، اکیپ فرانسه در گزارشی ادعا کرده انتقال زیدان به آلمان با موانع مهمی روبه‌روست. از جمله این موانع علاقه زیزو به منچستریونایتد است! شیاطین سرخ در حال حاضر هفتم لیگ برتر هستند اما از نظر ریاضی می‌توانند در رتبه سیزدهم هم قرار بگیرند. نتایج پر نوسان اریک تن‌هاخ سبب شده تا جایگاه او اصلا برای فصل بعد تضمین شده نباشد.اگر تیم مدیریتی جدید منچستریونایتد بتوانند با گزینه خوبی به توافق برسند، مرد هلندی فصل آینده در اولدترافورد نخواهد بود. درباره نیمکت قرمزهای منچستر نام های متفاوتی در هفته‌های اخیر شنیده می‌شد.گرت ساوت‌گیت و ادی هاو، 2  نام مورد نظر بودنداما پس از واکنش منفی هواداران حضور آنها در تئاتر رویاها منتفی شد. زیزو در مصاحبه‌ای گفته بود  دلتنگ فوتبال شده و دنبال فرصت خوبی است تا به مستطیل سبز برگردد اما در کشورهایی مربیگری می‌کند که زبان آنها را یاد گرفته باشد. اگر به این مصاحبه استناد کنیم مرد فرانسوی فقط در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا مربیگری می‌کند.

رویای زیزو

یک گزینه منطقی هم برای تیم بعدی اسطوره وجود دارد؛ تیم ملی فرانسه. بر هیچکس پوشیده نیست هدف اصلی زیدان هدایت تیم ملی کشورش است اما  در سال‌های اخیر دیدیه دشان با خروس‌ها عالی کار کرده و در 2 جام جهانی اخیر به فینال رسیده است. به نظر می‌رسد این یورو آخرین تورنمنت دشان با تیم فرانسه نام دارد. از اردوی خروس ها اخبار نارضایتی بازیکنان از رفتار او به گوش می‌رسد و فقط قهرمانی می‌تواند دشان را روی نیمکت فرانسه نگه دارد.با توجه به شناختی که از زیدان وجود دارد به نظر می‌رسد تا پایان یورو برای انتخاب تیم جدیدش صبر می‌کند تا شانس برآورده شدن رویای خودش را از دست ندهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری