football360 logo

بازخوانی مسیر پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به جام؛ جاده بسیار لغزنده است

01 اردیبهشت 1403 ساعت 10:45134 نظر
سرخ‌پوشان پایتخت برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر مسیر سختی را در پیش دارند.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس که در فصل گذشته توانست فاتح رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی شود و عنوان قهرمانی سوپرجام را هم از آن خود کرد، در فصل جاری به دنبال دفاع از هر 3 عنوان قهرمانی خود است؛ هر چند که شرایط برای سرخ‌پوشان پایتخت در فصل جاری پیچیده است و آن‌ها باید برای رسیدن به مقام قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، چشم‌انتظار لغزش استقلال باشند تا بتوانند با کسب بردهای سریالی در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود گام بردارند.

سپاهان، سخت‌ترین رقیب سرخ‌ها در مسیر کسب جام

شاگردان اوسمار ویرا دیدار بعدی خود در لیگ برتر را باید مقابل سپاهان اصفهان برگزار کنند. ژوزه مورایس در دوران سرمربیگری‌اش در سپاهان نشان داده راه کسب پیروزی برابر سرخ‌پوشان پایتخت را بلد است و کسب 2 برد در 4 رویارویی با سرخ‌پوشان و شکست‌ناپذیری در دوئل‌های لیگ برتری نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها برای کسب 3 امتیاز خانگی مقابل سپاهان کار سختی را در پیش دارند و بدون‌شک لغزش مقابل شاگردان ژوزه مورایس می‌تواند معادلات را علیه سرخ‌پوشان پایتخت در مسیر قهرمانی رقم بزند و آن‌ها را بیش از پیش از جام قهرمانی لیگ بیست‌وسوم دور کند.

نبرد با تیم‌هایی که می‌خواهند بمانند!

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از نبرد خانگی با سپاهان، باید خود را برای سفر به قائمشهر و نبرد با نساجی آماده کنند؛ تیمی که برای بقا در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران تلاش می‌کند و همین مسئله باعث شده تا شاگردان اوسمار ویرا کار سختی در خانه حریف داشته باشند. جالب آنکه نساجی هر 4 پیروزی‌اش در فصل جاری را هم در خانه خود به‌دست آورده و این آمار بیش از پیش حکایت از دشواری کار سرخ‌پوشان در سفر به قائمشهر دارد. هوادار متحول‌شده، سومین حریف پرسپولیس در هفته‌های پیش‌رو در مسیر رسیدن به صدر جدول است.

پرسپولیسی‌ها بعد از نبرد دشوار با شاگردان مسعود شجاعی باید خود را برای نبرد خانگی با استقلال خوزستان آماده کنند که این تیم هم در نیم‌فصل دوم متحول‌شده و با توجه به تلاش آبی‌پوشان اهوازی برای بقا در لیگ بیست‌وسوم، سرخ‌پوشان پایتخت کار سختی در خانه مقابل این تیم خواهند داشت؛ به‌ویژه آنکه در بازی رفت هم شاگردان سیروس پورموسوی در مقابل سرخ‌ها توانستند قد علم کنند و اجازه کسب پیروزی به شاگردان یحیی گل‌محمدی را در اهواز ندادند!

2 سرمربی جوان جام را از پرسپولیس می‌گیرند؟

شاگردان ویرا تا پایان فصل جاری لیگ برتر، رقبای آسانی را در مقابل خود نمی‌بینند و در 2 هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم هم سرخ‌پوشان پایتخت باید به مصاف شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان بروند. این 2 تیم با هدایت سعید دقیقی و محرم نویدکیا، نمایش‌های جسورانه و جذابی در فصل جاری داشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا پرسپولیسی‌ها روز سختی را در پیش داشته باشند؛ به‌ویژه آنکه شمس‌آذر در فصل جاری توانسته در خانه‌اش مقابل سپاهان به پیروزی برسد و استقلال را متوقف کند و این آمار بیش از پیش هواداران پرسپولیس را نگران می‌کند.

اوسمار باید به جای یحیی جبران کند!

سرخ‌پوشان پایتخت در دور رفت از 6 مسابقه پایانی‌شان توانستند تنها 11 امتیاز به‌دست آورند و این روند نتیجه‌گیری متزلزل باعث شد تا پرسپولیسی‌ها از صدر جدول دور شوند و انتقادات نسبت به عملکرد یحیی گل‌محمدی بالا گیرد. حالا شرایط در نیم‌فصل دوم متفاوت است و شاگردان اوسمار ویرا که موفق به کسب 22 امتیاز در 9 بازی اخیر شده‌اند، امیدوار به جبران‌مافات نتایج دور رفت هستند و اگر بردهای سریالی سرخ‌پوشان ادامه پیدا کند و آن‌ها بتوانند از مسیر صعب‌العبور پیش‌رو به سلامت گذر کنند، در صورت لغزش احتمالی آبی‌ها، قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم دور از دسترس نیست.

جام حذفی، مسیری هموارتر برای قهرمانی؟

پرسپولیسی‌ها همزمان که برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در لیگ برتر تلاش می‌کنند، در جام حذفی هم باید کار خود را پیش ببرند و برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در این تورنمنت هم تلاش کنند. سرخ‌پوشان که در جمع 16 تیم برتر قرار دارند، در مرحله بعدی باید به مصاف آلومینیوم اراک بروند و در صورت شکست دادن این تیم، به جمع 8 تیم برتر راه پیدا می‌کنند. بدون‌شک مسیر جام حذفی، مسیر هموارتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی است و سرخ‌ها می‌توانند با کسب 4 برد پیاپی به جام قهرمانی برسند که باید دید این مهم برای شاگردان اوسمار ویرا محقق خواهد شد یا خیر.

گ

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری