football360 logo

آخرین ال‌کلاسیکوی ژاوی؟/ ببر و بمان

01 اردیبهشت 1403 ساعت 13:3664 نظر
هفته پیش رسانه‌ها و هواداران بارسلونا خواهان ماندن ژاوی بودند اما درعرض یک هفته شرایط تغییر کرده.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ژاوی هرناندس، دوباره پس از مقطع میانی فصل تحت فشار زیادی قرار گرفته؛ بار قبلی ژاوی با شوکی که با اعلام خبر جدایی‌اش در پایان فصل به تیمش داد، توانست از آن بحران به سلامت خارج شود. بلوگرانا پس از شوک ژاوی شکست ناپذیر شده بود. آنها با بردهای پیاپی در لالیگا جایگاه دوم را از ژیرونا گرفتند و تعقیب‌کننده اصلی مادرید شدند. اوضاع در لیگ قهرمانان اروپا هم برای شاگردان ژاوی خوب پیش رفت. آنها بالاخره طلسم مرحله گروهی را شکستند و به عنوان صدرنشین به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند. نمایش خوب بلوگرانا مقابل ناپولی هم ادامه داشت تا آنها با درخشش کوبارسی و یامال به یک‌چهارم برسند.

زخم کاری انریکه

بارسا در حالی که اندوخته خوبی از پاریس برای دور برگشت جمع آوری کرده بود اما یک اشتباه باعث زنده شدن پاری‌سن‌ژرمن مرده شد. ژاوی که بازی رفت در پارک دپرنس، جدال تاکتیکی از انریکه را با تعویض‌های طلاییش برد در دیدار برگشت مقهور تغییرات تاکتیکی انریکه شد.انریکه بر خلاف بازی قبل از ابتدا مثلث دمبله، امباپه و بارکولا فیکس کرده بود تا نشان دهد برای جبران مافات آمده. اخراج آرائوخو هم فضای بیشتری در اختیار این مثلث ویرانگر قرار داد و در نهایت بارسای ژاوی در خانه حذف شد. انتقادات از ژاوی بالا  گرفت و کارشناسان به اخراج ژاوی در نیمه اول اشاره می‌کنند که باعث شد تمرکز شاگردانش از دست برود و در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشته باشند.

ال‌کلاسیکو شمشیر دو لبه

پس از حذف تلخ در اروپا، بارسا باید خودش را برای جدال با رقیب سنتی در لالیگا آماده کند؛ آن هم در شرایطی که رئال پس از حذف منچسترسیتی پپ گواردیولا از لحاظ روحی در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارد. جدا از اینکه ال‌کلاسیکو همیشه ال‌کلاسیکوست و فراتر از 3 امتیاز تاثیر دارد، این بازی تعیین کننده سرنوشت نیمکت فصل بعد بارسا خواهد بود. گویا قرار است آخر این هفته و پس از ال‌کلاسیکو جلسه‌ای بین مدیران بارسا و ژاوی برگزار و در خصوص سرمربی فصل بعد بلوگرانا تصمیم گیری شود.

پس از حذف دردناک مقابل پاریس در حالی که همه چیز در کنترل بارسا به نظر می‌رسید، ال‌کلاسیکو حکم شمشیر 2 لبه را برای ژاوی دارد. اگر شاگردان او موفق شوند رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو شکست دهند اقبال عمومی کاتالونیا دوباره به سمت ژاوی برمی‌گردد و لاپورتا در جلسه خواهان ماندن ژاوی می‌شود اما اگر در این دیدار هم شرایط بر‌‌ وفق مراد ژاوی پیش نرود، لاپورتا مانع جدایی او نمی‌شود.

با توجه به اینکه بارسا در 3 ال‌کلاسیکو اخیر هم شکست خورده، اگر یکشنبه هم مغلوب لوس‌بلانکوس شوند، چهارمین باخت متوالی در ال‌کلاسیکو در کارنامه ژاوی ثبت می‌شود. این آمار برای یکی از محبوب‌ترین نمادهای لاماسیا تلخ و سنگین است؛ شکستی که اگر رقم بخورد تیر خلاص را به دوران ژاوی هرناندس در بارسلونا می‌زند. در همین شرایط رسانه‌های کاتالانی به این موضوع اشاره کرده‌اند لاپورتا با رافا مارکس مکزیکی ( مدافع سابق بارسلونا و سرمربی حال حاضر تیم پایه بارسلونا) برای جانشینی ژاوی مذاکرات اولیه را شروع کرده اما خب بردن مادرید در برنابئو آنقدر ارزش دارد که لاپورتا بخواهد ژاوی را در اسپانیا نگه دارد!


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری