football360 logo

انقلاب مس با محرم در درون و بیرون زمین؛ تو نویدِ روزهای خوبی!

01 اردیبهشت 1403 ساعت 16:0078 نظر
مس رفسنجان با حضور محرم نویدکیا در درون و بیرون زمین پیشرفتی چشم‌گیر داشته و تمام لیگ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس، تنها میهمان برنده هفته بیست‌وچهارم تا به این‌جا نبوده و مس رفسنجان هم توانست در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با یک گل از سد شاگردان عبدالله ویسی بگذرد و تعداد امتیازات خود را به عدد 30 برساند. نارنجی‌پوشان در نیم‌فصل دوم با هدایت محرم نویدکیا، تاکنون باختی در مسابقات رسمی نداشته‌اند و ضمن ارائه بازی‌هایی تماشاگرپسندانه، موفق به شکست استقلال در جام حذفی هم شدند و به دور بعدی راه یافتند.

قمار محرم روی مس جواب داد

مس در نیم‌فصل اول وضعیت عجیبی داشت. آن‌ها با سرمربی‌گری ساکت الهامی لیگ را خوب استارت نزدند اما در ادامه به چند برد روحیه‌بخش دست یافتند با این وجود در هفته‌های پایانی به جز متوقف کردن پرسپولیس، 5 دیدار دیگر خود را واگذار کردند تا چاره‌ای جز قطع همکاری پیش روی طرفین باقی نماند. مشکلات مالی باشگاه و وضعیت روحی ضعیف تیم، باعث شده بود تا با تردید فراوانی نسبت به آینده این باشگاه نگاه شود و حتی برخی معتقد بودند انتخاب این تیم توسط محرم، پس از بازگشت مجدد به لیگ برتر، انتخاب درستی نبوده است. 

اوج‌گیری مجدد بازیکنان فراموش‌شده

در واقعیت اما شاهد اتفاقات غیرمنتظره‌ای بودیم. مس با حضور اسطوره باشگاه سپاهان، دگرگون شد. بازیکنانی که مدت‌ها بود فروغ چندانی نداشتند، اوج گرفتند و نام خود را در فوتبال ایران مجددا مطرح کردند. سجاد شهباززاده، جلال‌الدین علیمحمدی، حامد لک، محمدمهدی محبی، رامتین سلیمان‌زاده و فرشید باقری تبدیل به آماده‌ترین مهره‌های حاضر در لیگ در پست‌های مختلف شدند و بدون شک رد پای نویدکیا در این پیشرفت به‌چشم می‌خورد. برخی از این نفرات پیش از این سابقه شاگردی او را داشتند.

2.4 گل در هر بازی مس با نویدکیا

مس در 10 بازی رسمی با محرم نویدکیا، 4 برد و 6 تساوی را تجربه کرده‌ و تیمی تا به اینجا موفق به شکست دادن آن‌ها نشده است. 16 گل زده (میانگین 1.7) و 8 گل خورده (0.8) در کارنامه نارنجی‌پوشان طی این مدت به‌ثبت رسیده و آن‌ها در 5 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. مس در 4 مسابقه ابتدایی با محرم گلی دریافت نکرد اما سپس در 5 دیدار موفق به انجام این کار نشد، تا اینکه نوبت به دیدار برابر فولاد رسید. هوادار و شمس‌آذر نیز تنها تیم‌هایی هستند که مقابل مس گل نخورده‌اند و مقاومت خوبی داشته‌اند. مجموعا 24 گل در 10 بازی‌های مس ردوبدل شده است و تماشای پیکارهای این تیم به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

کابوس استقلالِ نکونام

اوج کار نویدکیا و شاگردانش در 2 بازی رسمی برابر استقلال بود. آن‌ها ابتدا در خانه با 2 گل از سد تیم تحت هدایت جواد نکونام گذشتند و آبی‌ها در قامت فینالیست دوره قبل خیلی زود از مسابقات بیرون کردند. سپس نوبت به متوقف کردن استقلال در ورزشگاه آزادی از راه رسید. صدرنشین لیگ به جز پرسپولیس، به هیچ تیمی در ورزشگاه آزادی امتیاز نداده بود اما این اتفاق برابر مس رفسنجان به وقوع پیوست تا مشخص شود تعاریف از مس بیراهه نبوده است.

و حالا ورود به قتلگاه الهامی

جالب است که مس در 9 بازی ابتدایی خود در لیگ بیست‌وسوم با ساکت الهامی موفق به جمع‌آوری 14 امتیاز شد که فقط یک امتیاز کم‌تر از امتیازاتی است که تیم نویدکیا موفق شده به ارمغان بیاورد. نکته اصلی ماجرا نتایجی بوده که مس در 6 هفته پایانی نیم‌فصل به‌دست آورد. آن‌ها از 18 امتیاز در دسترس، فقط یک امتیاز مال خود کردند و باید دید نویدکیا در جدال با تیم‌های گل‌گهر (میزبان)، صنعت‌نفت (میهمان)، سپاهان (میزبان)، ملوان (میهمان)، استقلال خوزستان (میزبان)، پرسپولیس (میهمان) چه دستاوردی خواهد داشت. فراموش نکنیم که مس در جام حذفی هم حاضر است و باید پیش از 6 بازی مذکور در رفسنجان از پیکان پذیرایی کند و برای صعود به دور یک‌چهارم نهایی تلاش داشته باشد.

تفکر و نگرش محرم، لیگ برتر را جذاب کرده است

فارغ از مسائل فنی، دیگر جنبه مثبت حضور مرد 41 ساله و خاص فوتبال ایران، واژگان و تفکر جذابی است که در کنفرانس مطبوعاتی حکم‌فرما شده است. نگاه محرم به فوتبال و اعتقادش به فوتبال تهاجمی، چیزی است که فوتبال ایران به آن نیاز دارد. او بارها اعلام کرده دوست دارد تیمش به جای تساوی 0-0، 2-2 مساوی کند. نویدکیا درباره داوری صحبت نمی‌کند و خبری از کنایه و جنجال و چیزهایی از این دست در صحبت‌های او نیست. او به آرامی در کنار زمین تیمش را هدایت می‌کند و به همراه کادرش به صورت عامدانه روی داور فشار نمی‌گذارد. 

حال باید دید سرنوشت مس در لیگ و جام حذفی چه خواهد شد. علی‌الحساب لیگ برتر باید بابت بازگشت محرم نویدکیا مسرور باشد و سر از پا نشناسد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری