football360 logo

قدرت‌نمایی دوباره آبی‌پوشان در خانه؛ آزادی، جهنم رقبای استقلال

01 اردیبهشت 1403 ساعت 13:00209 نظر
برد مقابل شمس‌آذر قزوین باعث شد تا آبی‌پوشان پایتخت بار دیگر بهترین تیم خانگی لیگ بیست‌وسوم شوند.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان جواد نکونام در تیم استقلال شب گذشته در بیست‌وچهارمین مسابقه‌شان در لیگ بیست‌وسوم، به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به مصاف شمس‌آذر قزوین رفتند که در یکی از پرگل‌ترین بازی‌های فصل، آبی‌پوشان پایتخت توانستند بردی 3 بر 2 را برابر حریف قزوینی جشن بگیرند. 3 امتیاز به‌دست آمده برابر شمس‌آذر باعث شد تا صدرنشینی 24 ساعته پرسپولیس به پایان برسد و بار دیگر آبی‌پوشان پایتخت بتوانند با شمار بازی برابر، بالاتر از پرسپولیس در رتبه نخست لیگ بیست‌وسوم قرار گیرند.

هواداران استقلال استقبال خوبی از مسابقه شب گذشته داشتند و در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر، آبی‌پوشان پایتخت توانستند بردی ارزشمند را در خانه به‌دست آورند. در کنار بازگشت به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم، شاگردان جواد نکونام با شکست دادن شمس‌آذر موفق شدند به یک رکورد مهم دیگر هم دست پیدا کنند و آن‌هم تداوم روند درخشان آبی‌ها در دیدارهای خانگی بود؛ به‌طوری‌که شکست‌ناپذیری استقلالی‌ها در مسابقات خانگی در لیگ بیست‌وسوم در فصل جاری تمدید شد.

استقلال، ترسناک‌ترین میزبان لیگ

پرسپولیس با کسب 30 امتیاز از 12 مسابقه خانگی تا پایان هفته بیست‌وسوم، برترین تیم میزبان در لیگ بیست‌وسوم بود اما معادلات تغییر کرد و شاگردان جواد نکونام شب گذشته توانستند این عنوان را هم از حریف سنتی خود بگیرند. آبی‌ها که در فصل جاری عملکردی خیره‌کننده در دیدارهای خانگی داشته‌اند، بعد از آنکه نوار 7 برد پیاپی خانگی‌شان با 2 تساوی پیاپی قطع شد، شب گذشته توانستند بار دیگر بردهای خانگی خود را از سر گیرند و به هشتمین پیروزی خود در دیدارهای خانگی در لیگ بیست‌وسوم دست پیدا کردند.

آبی‌پوشان پایتخت با شکست دادن شمس‌آذر شمار امتیازات به‌دست آمده خود در دیدارهای خانگی را به عدد 32 رساندند تا بالاتر از پرسپولیس به بهترین میزبان لیگ بیست‌وسوم تبدیل شوند. با دریافت تنها 7 گل، استقلالی‌ها در کنار پرسپولیس بهترین خط دفاعی را در دیدارهای خانگی فصل به‌ثبت رسانده‌اند و بعد از سپاهان که 23 گل در دیدارهای خانگی خود در فصل جاری به‌ثمر رسانده، آبی‌پوشان پایتخت مشترک با تراکتور تبریز و گل‌گهر سیرجان، دومین خط حمله برتر لیگ در دیدارهای خانگی با ثبت 21 گل هستند.

فرصت طلایی برای عبور از رکورد تاریخی پرسپولیس

استقلالی‌ها در لیگ بیست‌ویکم در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که در دیدارهای خانگی، 35 امتیاز از 15 مسابقه به‌دست آوردند؛ آن‌هم در حالی‌که در آن فصل، پرسپولیس با کسب 36 امتیاز برترین تیم در دیدارهای خانگی شد. حالا شاگردان جواد نکونام که مدعی اول کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم هستند، این فرصت را دارند تا در دیدارهای خانگی رکوردی کم‌سابقه را به نام خود ثبت کنند و با خلق یک آمار ویژه به کارشان در فصل جاری لیگ برتر پایان بدهند.

پرسپولیس در لیگ بیستم موفق شد در 15 بازی خانگی، 13 برد به‌دست آورد و با پذیرش 2 تساوی، سرخ‌پوشان پایتخت 41 امتیاز از دیدارهای خانگی به‌دست آوردند که این رکورد، بهترین آمار در ادوار لیگ برتر (در دوره‌های 16 تیمی) است. شاگردان نکونام تا پایان فصل باید برابر تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان در خانه به میدان بروند که دیدار برابر ذوب‌آهن و فولاد در 2 هفته پیاپی به انجام می‌رسد. کسب 3 برد در بازی‌های پیش‌رو و ایجاد حداقل تفاضل گل 5+ می‌تواند استقلال را به بهترین تیم خانگی لیگ برتر (در طول یک فصل 16 تیمی) تبدیل کند که باید دید این رکورد تاریخی نصیب استقلالِ تحت هدایت جواد نکونام می‌شود یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری