football360 logo

سپاهانِ اردلان موازی با سپاهانِ مورایس قدم زد؛ خوب، بد، خوب!

06 اردیبهشت 1403 ساعت 20:0018 نظر
تیم زنان سپاهان در هفتمین فصل حضورش در رقابت‌های لیگ برتر به مقام چهارم رسید.

به گزارش فوتبال 360، فوتبال زنان در استان اصفهان شرایطی کاملاً متفاوت از فوتبال مردان دارد و در حالی‌که تیم‌های مردان سپاهان و ذوب‌آهن سالیان متمادی است که در سطح اول رقابت‌های باشگاهی حضور دارند و جزو 4 تیمی هستند که در تمامی ادوار لیگ برتر شرکت کرده‌اند اما شرایط در فوتبال زنان متفاوت است؛ به‌طوری‌که در 2 فصل اخیر، ذوبی‌ها قید تیمداری در فوتبال زنان را زده‌اند و از عمر فعالیت تیم فوتبال زنان سپاهان هم تنها 7 سال می‌گذرد.

پیشنهادی که اردلان را برای بازگشت به فوتبال وسوسه کرد!

طلایی‌پوشان اصفهانی در طول 6 فصل اخیر دست‌شان از عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان کوتاه مانده بود و آن‌ها که فصل گذشته با تاریخ‌سازی توانستند با هدایت مریم ایراندوست برای نخستین‌بار طعم نایب‌قهرمانی را در لیگ برتر فوتبال زنان بچشند، با سیاستی متفاوت نسبت به فصل گذشته، پا به رقابت‌های لیگ شانزدهم گذاشتند. در حالی‌که به نظر می‌رسید مریم ایراندوست در کسوت سرمربی سپاهان ابقا خواهد شد اما او جای خود را به نیلوفر اردلان داد تا اردلان که سابقه کاپیتانی در تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران را دارد، بعد از گذراندن 2 فصل رویایی در فوتسال توأمان با کسب مقام قهرمانی، اولین تجربه سرمربیگری‌اش در فوتبال زنان را به‌دست آورد.

شروعی رویایی در قامت یک مدعی قهرمانی

مدیران باشگاه سپاهان مدعی شدند که در فصل جدید هم با توجه به جوان‌گرایی انجام شده، اولویت‌شان کسب عنوان قهرمانی نیست و می‌خواهند در کورس مدعیان قرار گیرند. برد 5گله مقابل هیات فوتبال البرز و کسب امتیاز از ملوان در خانه این تیم پرستاره باعث شد تا طلایی‌پوشان شروعی طوفانی داشته باشند و بعد از متوقف کردن ملوان، موفق شدند تیم‌های ایساتیس کران فارس و آوا تهران را هم با موفقیت از پیش بردارند تا از 12 امتیاز ممکن، 10 امتیاز را به‌دست آورده و در قامت یک تیم مدعی خود را نشان بدهند.

روزهای بحرانی ناگهان از راه رسید

سپاهانی‌ها بعد از شکست‌ناپذیری در 4 مسابقه ابتدایی فصل و کسب 10 امتیاز، شکست 2گله را در خانه برابر شهرداری سیرجان و باختی 3گله را در خانه مقابل خاتون بم پذیرفتند و بعد از آن به تساوی بدون گل برابر پالایش گاز ایلام رضایت دادند و سپس در خانه با تساوی بدون گل در جدال با کانی کردستان متوقف شدند تا از 4 بازی پیاپی، تنها 2 امتیاز به‌دست آورند و هیچ گلی به‌ثمر نرساندند. این روند ضعیف باعث شد تا شروع رویایی طلایی‌پوشان تحت‌تاثیر قرار گیرد و آن‌ها خیلی زود از کورس قهرمانی دور شوند.

زمستانی که برای سپاهان بهار شد!

شاگردان نیلوفر اردلان در هفته پایانی نیم‌فصل نخست مقابل پیکان در تهران جشن پیروزی گرفتند و بعد از آن در آغاز دور برگشت در کرج از سد هیات فوتبال البرز گذاشتند. شکست دادن ملوان در اصفهان، شاهکار سپاهانی‌ها در نیم‌فصل دوم بود و بعد از توقف برابر ایساتیس کران در شیراز و کسب پیروزی 4گله مقابل آوا تهران، سپاهانی‌ها در 2 هفته پیاپی موفق شدند برابر شهرداری سیرجان و خاتون بم، 2 امتیاز ارزشمند را به‌دست آورند و 2 مدعی کسب عنوان قهرمانی را متوقف کردند تا ناگهان اوج‌گیری درخشانی داشته باشند. سپاهانی‌ها که در کنار خاتون بم، تیم‌های بدون شکست نیم‌فصل دوم بودند، توانستند پالایش گاز را هم در دور برگشت شکست بدهند تا مقام چهارمی‌شان مسجل شود. شکست مقابل کانی کردستان در واپسین لحظات باعث شد تا رکورد ویژه سپاهانی‌ها از بین برود و آن‌ها در هفته پایانی هم موفق شدند در خانه بردی 2گله را برابر پیکان به‌دست آورند.

افت 13 امتیازی نسبت به تیمِ نایب‌قهرمان

طلایی‌پوشان اصفهانی فصل را با کسب 33 امتیاز در رتبه چهارم جدول به پایان رساندند تا طلسم قهرمان‌نشدن سپاهان در فوتبال زنان به 7 فصل برسد. جالب آنکه در مقایسه با فصل گذشته که بهترین رتبه طلایی‌پوشان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان به‌دست آمد و آن‌ها نایب‌قهرمان شدند، شاگردان نیلوفر اردلان 13 امتیاز کمتر به‌دست آوردند. افت محسوسی سپاهانی‌ها در اواسط فصل، مشابه آنچه برای تیم مردان و شاگردان ژوزه مورایس رخ داد باعث شد تا آن‌ها از کورس مدعیان قهرمانی خارج شوند و حتی نتوانند جزو 3 تیم برتر رقابت‌ها باشند.

سرانجام قهرمانی هدف سپاهانی می‌شود؟

نیلوفر اردلان فصل گذشته قراردادی بلندمدت را با طلایی‌پوشان به امضا رساند و هنوز تحت قرارداد باشگاه سپاهان است اما موضع طلایی‌پوشان برای فصل آینده مشخص نیست. در حالی‌که خبرهای ضدونقیضی درباره حضور احتمالی استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال زنان به گوش می‌رسد، بدون‌شک حضور آن‌ها و رقابت‌شان با سپاهان می‌تواند باعث رشد چشمگیر سطح فوتبال زنان ایران شود و باید دید در این شرایط آیا طلایی‌پوشان به سراغ ساخت تیمی قدرتمند برای رسیدن به اولین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان خواهند رفت یا بازهم نام سپاهان در رتبه نخست جدول قرار نمی‌گیرد و حسرت طلایی‌پوشان برای رسیدن به عنوان قهرمانی تمدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری