football360 logo

داربی میلان، زیر سایه قهرمانی اینتر؛ عصر نراتزوری

03 اردیبهشت 1403 ساعت 14:1018 نظر
تیم سیمونه اینزاگی آماده برپایی جشن قهرمانی پیش چشم هواداران رقیب می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، گویا پایان داستان جذاب این فصل اینتر را داستان‌نویس متبحری تدوین کرده است. آنها قهرمانی و مسجل کردن فتح اسکودتو را گذاشتند برای روزی که آن را به رخ رقیب همشهری بکشند. اینتر می‌خواهد جشن قهرمانی را در پس غصه شکست روسونری در داربی دلامدونینا بگیرد و امروز یک تیر و 2 نشان در برنامه‌هایش گنجانده. تیم اینزاگی در بازی‌های قبلی هم نتایج موفقی در مقابل میلان گرفته و با اعتماد به نفس بالایی به مصاف میزبان امروزش می‌رود. در سوی مقابل هم میلانی را می‌بینیم که مردان درون میدانش به رهبرشان روی نیمکت اعتماد ندارند. پیولی خودش هم می‌داند جایگاهش روی نیمکت چقدر لغزان جلوه می‌کند. میلان این روزها در تدارک پیدا کردن سرمربی بعدی با تکیه بر تصمیم‌های زلاتان ابراهیمویچ است. آنها این دلامدونینا را فقط به چشم فرصتی برای جلوگیری از قهرمانی اینتر و گرفتن شیرینی فتح اسکودتو در داربی می‌بینند.

میلان؛ طلسم‌شکنی

آنها در هفته‌های اخیر در سری‌آ نتایج خوبی گرفته‌اند. 5 برد در 7 بازی آخر با تعلل یوونتوس هم همراه شد تا میلان بتواند داغ قهرمان نشدن را با شیرینی کمتر سبقت از یووه تسکین ببخشد. با این حال امروز داغ سنگین‌تری آماده چسبیدن بر پیشانی روسونری است. آنها امکان دارد از نزدیک ببینند رقیب همشهری را که با موفقیت در مسابقه پیش رو و پیروزی به قهرمانی می‌رسد. شاید تحمل قهرمان نشدن و امید بستن به آینده برای روسونری آسان‌تر باشد اما تحمل دیدن شادی آبی‌پوشان همسایه از ظرفیت سکوهای ورزشگاه شهر میلان، سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود. میلانی‌ها با شکست در مقابل رم و از دست دادن لیگ اروپا و همچنین با نوسانات نتیجه در ماه‌های قبل و جا ماندن از اینتر به اندازه کافی از پیولی خسته شده‌اند و نتایج خوب تیمش در هفته‌های اخیر را نادیده می‌گیرند. تصور کنید اینتر هم این مسابقه را ببرد و در روز میزبانی میلان در ورزشگاه مشترک جشن قهرمانی بر پا کند. در این شرایط هیچ جایی روی نیمکت برای استفانو پیولی نخواهد بود. او و شاگردانش هم امروز 2 ماموریت دارند. اول اینکه قهرمانی حریف را به تاخیر بیندازند و اجازه برپایی جشن پیش چشم هوادارانشان را به شاگردان اینزاگی ندهند. ماموریت دوم هم کم‌اهمیت‌تر از اولی نیست. میلان باید برای متوقف کردن روند بردهای تیم همشهری آماده شود. این تیم در طول تاریخ دور و دراز داربی دلامدونینا تا پیش از این فصل هرگز بیشتر از 4 شکست متوالی در مقابل اینتر را تجربه نکرده بود. اکنون میلان برای اولین بار پس از 5 باخت پیاپی در مقابل نراتزوری می‌ایستد و باید هر چه سریع‌تر این روند را متوقف و این طلسم را باطل کند. شاید فقط در این صورت هواداران روسونری بتوانند پیولی را ببخشند و تا پایان فصل در فضای مجازی از تحت فشار قرار دادن مرد ایتالیایی دست بردارند. میلان با یک تساوی از این مسابقه هم راضی خواهد بود. چرا که هیچ شانس منطقی برای قهرمانی این تیم وجود ندارد و هدف فقط به تاخیر انداختن قهرمانی رقیب است.

اینتر؛ تدارک جشن قهرمانی

بهتر از این نمی‌شد. اینزاگی درست در روزهایی که هواداران نراتزوری در حال اعتماد بیشتر به او هستند و محبوب‌تر می‌شود، جشن قهرمانی را برای بازی در مقابل میلان تدارک دید. سرمربی اینتر را در مدت کار روی نیمکت این تیم به عنوان مردی می‌شناسیم که با شاگردانش رابطه مناسبی دارد و می‌تواند از منزوی‌ترین بازیکنان ترکیبش هم بازی بگیرد. این بازیکنان در این فرصت طلایی برای جبران زحمات سیمونه اینزاگی یقینا انگیزه‌های فراوانی خواهند داشت. اینتر در تمام بازی‌های این فصل سری‌آ گلزنی کرده و به احتمال زیاد باز هم گلزنی خواهد کرد. آنها برای برپایی جشن همه چیز دارند و فقط به 3 امتیاز دیگر از بازی امروز احتیاج پیدا کرده‌اند؛ 3 امتیازی که سن‌سیرو را بیشتر از هر زمان دیگری جوزپه مه‌آتزا نام‌گذاری می‌کند و پرچم آبی و سیاه‌های شهر میلان را بر بام فوتبال این شهر به اهتزاز در می‌آورد. بازیکنان تحت هدایت اینزاگی بدون انگیزه قهرمانی هم قادر به برنده شدن بازی‌های سخت خود بوده‌اند و با انگیزه بالای سر بردن جام در خانه همسایه یقینا توانایی‌های جدیدی هم در این تیم بروز پیدا می‌کند و کشف می‌شود. نراتزوری فقط برای بردن حریف مهیا به سن‌سیرو می‌آید. اینتری‌ها با بردن این داربی به همه آرزوهایشان در شهر میلان می‌رسند و این عصر را عصر نراتزوری می‌نامند.

سابقه رویارویی

5 باخت متوالی در مقابل اینتر در تاریخ بازی‌های 2 تیم برای میلان بی‌سابقه بوده و تیم باید از طولانی‌تر شدن این روند جلوگیری کند. روسونری در مجموع بازی‌های 2 تیم بردهای کمتری دارد و با قهرمانی این فصل اینتر در تعداد قهرمانی هم از رقیب عقب می‌ماند و فقط 2 دستاورد برای میلان باقی خواهد ماند. یکی رکورد 6 برد متوالی در دلامدونیناست که هنوز در اختیار میلانی‌ها قرار دارد. آنها در صورت شکست در بازی امروز همه چیز را خواهند باخت؛ هم رکورد بردهای متوالی‌شان را با اینتر شریک می‌شوند، هم قهرمانی رقیب را در خانه می‌بینند و هم در تعداد قهرمانی از اینتر عقب می‌افتند. تاریخ این مسابقه تایید می‌کند باخت در بازی امروز یک فاجعه برای تیم پیولی و میلان خواهد بود. دستاورد دوم میلان اما به این زودی و به این آسانی از دست نمی‌رود. آنها در تاریخ خود آندری شوچنکو با 14 گل زده در دلامدونینا را دارند که بهترین گلزن این مسابقه به شمار می‌رود و کسی هم نیست تا بتواند در بازی پیش رو از ستاره اوکراینی سابق میلان سبقت بگیرد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

میلان

تساوی مقابل ساسولو، برد مقابل لچه، برد مقابل فیورنتینا، برد مقابل ورونا، برد مقابل امپولی.

12 گل زده، 5 گل خورده، 3 بازی با 3 گل زده، گلزنی در همه بازی‌ها، فقط یک مسابقه با بیشتر از یک گل خورده و 2 کلین‌شیت.

اینتر

تساوی مقابل کالیاری، برد مقابل اودینزه، برد مقابل امپولی، تساوی مقابل ناپولی، برد مقابل بولونیا.

8 گل زده، 4 گل خورده، حداکثر 2 گل زده در بازی‌ها، فقط یک مسابقه به بیشتر از یک گل خورده و 2 کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری