football360 logo

شروع یک عصر برای نراتزوری؛ حکایت همچنان باقی‌ است!

04 اردیبهشت 1403 ساعت 11:0510 نظر
اینترمیلان با هدایت سیمونه اینزاگی نوید یک دوران باشکوه را به هوادارانش می‌دهد.

به گزارش فوتبال 360، داستان اینتر با این عبارت شروع شد؛ «این شب شگفت‌انگیز رنگ‌های تاج را به ما می‌دهد، سیاه و آبی در پس‌زمینه‌ای از ستاره‌ها. این شب باید بین‌المللی (ناسیونال) نامیده شود چون ما برادران جهان هستیم!»

شب‌هایی برای جنگیدن، شب‌هایی برای فراغت داشتن، شب‌هایی برای انس گرفتن و شب‌هایی هم برای فراموش نشدن! کلیسای دومو که ساخت آن از سال 1387 میلادی شروع شده بود و 6 قرن صبوری برای به اتمام رسیدنش را تجربه کرد، شاید مرارت سال‌های طولانی نیمه‌کاره رها شدن را از یاد ببرد، شاید خیلی ازاتفاقات تاریخی را فراموش کند اما شب آبی شدن آسمان شب را از یاد نخواهد برد. کلیسای دومو جنگ‌ها، فراغت‌ها، انس گرفتن‌ها و روزگاری طولانی را سپری کرد و شب گذشته، فراموش نشدنی بودن یک اتفاق را به خاطرات طولانی‌اش افزود.مردم حاضر در اطراف این نماد معروف شهر میلان، روایت‌گر آتش‌بازی بزرگ و فوتبالی دیگری در سن‌سیرو شدند. سن‌سیرو دیشب بیشتر از همیشه، جوزپه مه‌آتزا بود و سکوهایش هر چند میزبانی میلان را به تصویر می‌کشید اما با تبلور غم‌های سکونشینان، عصر جدید تراتزوری را نوید می‌داد. اینتری  قهرمانی‌اش را در خانه رقیب همشهری جشن می‌گیرد و حرف‌هایی به مراتب بیشتر از یک قهرمانی خواهد داشت. آنها پیش‌نمایشی از شروع یک عصر داشتند.

شب طوفانی اولین‌ها

شاید شمردن چندمین شکست، چندمین برد و یا چندمین قهرمانی جالب توجه و مهم تلقی شود اما اولین‌ها لطف دیگری دارند. آنها دروازه همه اتفاقات بعدی هستند و گاهی شکسته شدن حریم‌های بسته شده و مناطق ممنوعه را نشان می‌دهند. برای اولین بار در تاریخ طولانی سری‌آ، اینتر قهرمانی‌اش را پیش چشم هواداران میلانی جشن گرفت تا این موفقیت بزرگ و جسورانه شاید دروازه‌ای به جسارت بیشتر نراتزوری در مقابل روسونری باشد. این قلعه قرمزهای میلان هم فتح شد و ا=منطقه ممنوعه آنها هم شکست؛ اما باز هم دستاوردها و فتوحات اینتر در بازی گذشته تمام نمی‌شود. آبی‌های میلانی برای اولین بار در تاریخ خود 6 پیروزی متوالی در داربی را تجربه کردند و اکنون در آستانه هفتمین برد و رقم زدن طولانی‌ترین دوره بردهای پیاپی در این مسابقه هستند. رکورد میلان هم 6 برد متوالی در دلامادونیناست و اینتر یقینا برای بازی بعدی و شکستن این رکورد لحظه‌شماری می‌کند. باید اضافه کرد قهرمانی اینتر اولین شبی را برای شهر میلان رقم زد که آبی‌پوشانش یک ستاره بیشتر از حریف قرمزپوش دارند. آنها وارد مرحله بعدی و دنیای جدید شده‌اند و تلخ‌ترین گزاره برای هواداران روسونری و شیرین‌ترین جمله برای حامیان نراتزوری به این صورت رقم خورد؛ اینتر، میلان را پشت سر گذاشت!

تیم جذاب اینزاگی

تیمی که در اولین فصل قدرتنمایی و پیشرفت به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود برای همه مخاطبانش آینده‌ای روشن را تداعی می‌کرد. آنها خیلی زود و فصل بعد از نایب قهرمانی در اروپا تاخت و تاز بی‌رحمانه خودشان در لیگ را شروع کردند. سری‌آ از ابتدای این فصل تا همین دیشب، همواره شاهد درخشش اینتر بوده و از فتوحات نراتزوری می‌نویسد. تیم آبی و مشکی‌ در همه بازی‌های این فصلش در لیگ گل زده و هیچ دروازه‌ای از شوق و هیجان خط آتش اینتر برای باز شدن در امان نمانده است. آنها از 33 بازی خود تا اینجای سری‌آ فقط برای 9 مسابقه زمین را با یک گل زده ترک کردند و تا اینجا 11 رقیب را با حداقل 3 گل زده از پیش برداشته‌اند. نکته مهم‌تر در انسجام دفاعی تیم اینزاگی نهفته است؛ وقتی بدانیم اینتر فقط 4 مسابقه در طول این فصل لیگ ایتالیا را با بیشتر از یک گل خورده به پایان رسانده و خط دفاع نراتزوری هم به حرارت خط حمله‌اش می‌درخشد. اگر درایت و سرسختی سیمئونه و جان‌فشانی تیمش نبود، شاید این فصل هم  فینالیست بودن آنها در لیگ قهرمانان اروپا را می‌دیدیم.

آنها به اندازه لیگ در رقابت‌های حذفی هم  می‌درخشند و مستعد موفقیت در همه میادین هستند. برای تیمی که قهرمانی‌اش را 5 هفته زودتر مسجل می‌کند و در طی 3 فصل چنین جهش بزرگی را رقم می‌زند، رویاپردازی برای فتح سه‌گانه و موفقیت‌های تاریخی دور ازذهن نیست. تیم جذاب اینزاگی تازه داستانش را شروع کرده است.

عصر جدید نراتزوری

رقبا شما را دستکم می‌گیرند، حامیان باورتان نمی‌کنند، خودتان در مورد بلندپروازی‌ها تردید دارید. ناگهان شب با شکوه پیروزی از راه می‌رسد. اینجا رقبا تسلیم می‌شوند، حامیان فریاد شادی و غرور سر می‌دهند و شما جلوتر از دیگران به آینده‌ای فکر می‌کنید که هیچ تردیدی برای موفقیت در آن ندارید. نحوه اوج گرفتن اینتر با بازی گرفتن اینزاگی از مهره‌هایش یا به طور دقیق‌تر با بهره بردن کامل او از همه بازیکنان ترکیبش اتفاق افتاد و نمی‌تواند با یک قهرمانی و یک افتخار به پایان برسد. سیمونه اینزاگی سیمای یک سرمربی بزرگ ایتالیایی را به تصویر می‌کشد. اینتر با هدایت او هم خوب دفاع می‌کند، هم خوب گل می‌زند و هم قادر به اداره مسابقه در همه دقیقه‌هاست  اما باید اضافه کرد اینزاگی ناب‌ترین ویژگی سرمربیان بزرگ را هم در این مدت کار روی نیمکت نراتزوری به نمایش گذاشته و آن هم بهره بردن از حداکثر توان مهره‌های ترکیب است. هزینه‌های تیم تحت هدایت مرد ایتالیایی نیمکت قهرمان این فصل سری‌آ در 2 فصل اخیر به زحمت به 130 میلیون یورو هم نمی‌رسد و او محتاج تدابیر دیگران برای رسیدن به موفقیت نیست. این یعنی مثل آنچلوتی نگران از دست دادن دروازه‌بان اول یا مدافع مهم ترکیبش نیست و می‌تواند مشکلاتش را با مهره‌های دیگر و بر اساس توانایی‌های متفاوت آنها برطرف کند. این یعنی سیمونه اینزاگی قادر است شبیه الکس فرگوسن در نبود بازیکن تخصصی یک پست از بازیکن دیگری و بر اساس قابلیت‌هایش بازی بگیرد و مسیر منعطفی برای موفقیت طراحی می‌کند. انعطاف اینزاگی برای بهره بردن از همه ظرفیت‌های شاگردانش رمزی است که می‌تواند سنگ بنای عصر جدید نراتزوری نام بگیرد. با این فرمول و با این قابلیت، اینتر به این قهرمانی و شب فراموش‌نشدنی بسنده نخواهد کرد. آنها آماده فتح قله‌های بیشتر و تداوم نمایش قدرت در فوتبال ایتالیا و ارائه این نمایش در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

شهر آبی‌پوش

پایتخت سابق امپراطوری روم غربی، مهد فرهنگ و تاریخ و مرکز سیاسی دوران رنسانس، مدیولانوم روم باستان و شهری که آن را امروز با عنوان میلان می‌شناسیم یک شب کاملا آبی را پشت سر گذاشت. این شب شگفت‌انگیز با رنگ‌های سیاه و آبی در پس‌زمینه‌هایی از ستاره‌ها، رنگ‌های تاج را به اینتری‌ها داده است. آنها دوشنبه فراموش‌نشدنی را بین‌المللی یا مثل نام قدیمی‌شان اینترناسیونال کردند. بله، چون برادران جهان هستند!

آتش یک نبرد و منازعه بزرگ فوتبالی در شهری دوباره شعله‌ور شده است که برای مدتی بیشتر از فوتبال و رقابت برادران میلانی، درگیر هیاهوی بزرگ‌ترین برندهای مد دنیا مثل آرمانی، دولچه گابانا، ورساچه و پرادا بود. حالا همه این برندها باید برای دقیق‌تر شدن روی دلامدونینای بعدی و رقابت میلانی‌ها، از برند مشهور لوکساتیکا عینک بگیرند و جشنواره‌های خودشان را فدای نبردهای مستطیل سبز کنند. این پیام از اردوی اینتر به لشکر شکست خورده روسونری مخابره می‌شود؛ ما آماده‌ایم و نراتزوری حریف می‌طلبد. داستان‌های بعدی آنها می‌تواند از آنچه در این فصل دیدیم جذاب‌تر هم باشد و چه بسا  رقابت میلانی‌ها و داغ شدن آتش میان آنها، دوباره پای موفقیت‌های فوتبالی این شهر را به قله‌های بلندی در اروپا هم باز کند.

*حسین سعیدی نیکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری