football360 logo

مورایس و رویای فتح جام با سپاهان؛ طلسم 2 ساله طلایی‌پوشان می‌شکند؟

05 اردیبهشت 1403 ساعت 13:3024 نظر
با توجه به شرایط سپاهان در لیگ برتر، به نظر می‌رسد که جام حذفی می‌تواند آخرین امید ژوزه مورایس برای کسب عنوان قهرمانی باشد.

به گزارش فوتبال 360، ژوزه مورایس به پایان دومین سال فعالیت خود در فوتبال ایران نزدیک می‌شود اما با وجود گذراندن دوران فرازوفرود، سرمربی پرتغالی نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در مسیر کسب جام همراه با سپاهان ناموفق بوده است؛ آن‌هم در حالی‌که هواداران سپاهان امید داشتند بعد از تغییر و تحولات در کادرفنی و روی کار آمدن مورایس و جذب ستاره‌های پرشمار، تیم‌شان بتواند در مسیر کسب جام قدم بردارد اما شرایط مطابق انتظار پیش نرفته است.

سپاهان فصل گذشته با هدایت ژوزه مورایس در فاصله یک امتیازی با پرسپولیسِ صدرنشین ناکام در کسب جام ماند و در جام حذفی هم طلایی‌پوشان در مرحله یک‌هشتم نهایی وداع زودهنگامی با رقابت‌ها داشتند و مقابل سرخ‌پوشان پایتخت مغلوب شدند تا اولین فصل ژوزه مورایس در فوتبال ایران بدون کسب جام به پایان برسد. در حال حاضر، طلایی‌پوشان اصفهانی 8 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و 6 هفته مانده به پایان فصل، امید سپاهانی‌ها برای کسب مقام قهرمانی به حداقل رسیده است!

مورایس برای ماندن جام می‌خواهد!

مورایس در حالی برای دومین فصل پیاپی در مسیر ناکامی جهت کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران قدم بر می‌دارد که در هفته‌های اخیر انتقادات علیه عملکرد این سرمربی پرتغالی به اوج خود رسیده است. در این میان، ژوزه مورایس هنوز یک فصل دیگر با سپاهانی‌ها قرارداد دارد اما اگر این سرمربی پرتغالی نتواند در دومین فصل حضورش در فوتبال ایران هم برای سپاهان عنوان قهرمانی به‌دست بیاورد، به نظر می‌رسد که دوره کاری او در فوتبال ایران به نقطه پایان کارش می‌رسد.

حسرت 2 ساله برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر

طلایی‌پوشان اصفهانی چشم امیدشان به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی است و آن‌ها در این مسیر، بردی 3گله را برابر شمس‌آذر قزوین به‌دست آوردند تا به جمع 16 تیم برتر جام حذفی صعود کنند. بعد از صعود به جمع 16 تیم، حالا شاگردان ژوزه مورایس با قرعه مناسبی مواجه شده‌اند و باید به مصاف استقلال ملاثانیِ دسته اولی بروند و به نظر می‌رسد راه‌شان برای صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی هموار است؛ آن‌هم در حالی‌که سپاهانی‌ها در 2 فصل اخیر نتوانسته‌اند به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برسند!

به دنبال پایان دادن به حسرت 11 ساله

سپاهانی‌ها فصل گذشته با شکست 4 بر 2 مقابل پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و در فصل 01-1400 هم آن‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر آلومینیوم اراک در ضربات پنالتی مغلوب شدند تا نتوانند به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برسند! آخرین صعود سپاهان به جمع 8 تیم برتر، در فصل 1400-1399 رقم خورد که سپاهانی‌ها توانستند با 2 گل مقابل خوشه‌طلایی ساوه به پیروزی برسند اما در مرحله بعدی در ضربات پنالتی مقابل فولاد خوزستان در ضربات پنالتی مغلوب شدند. از آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی، 11 فصل می‌گذرد و هواداران سپاهان امیدوارند این طلسم بزرگ در فصل جاری با هدایت ژوزه مورایس شکسته شوند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری