football360 logo

بازگشت یحیی به تبریز پس از 6 سال؛ با پنجره‌های باز و همان حسرت همیشگی

05 اردیبهشت 1403 ساعت 15:30225 نظر
یحیی گل‌محمدی تا انتخاب قطعی به عنوان سرمربی تراکتور فاصله‌ای ندارد؛ او حدود 6 سال قبل نیز هدایت تی‌تی‌ها را به عهده داشت.

به گزارش فوتبال 360، پس از بررسی گزینه‌های مختلف خارجی، گویا مدیران باشگاه تراکتور با یحیی گل‌محمدی به توافق رسیده‌اند و هر زمان که مشکلات فرافوتبالی سرمربی پیشین پرسپولیس به صورت کامل مرتفع شود، او می‌تواند روی نیمکت تی‌تی‌ها جلوس کند. اتفاقی که قرار است برای دومین بار در دوران سرمربی‌گری یحیی رخ بدهد. فعلا شنیده می‌شود تا قطعی شدن حضور مدافع اسبق تیم ملی، حمید مطهری به صورت موفق سرمربی تیم تبریزی شود.

این تراکتور کجا و آن تراکتور کجا

یحیی گل‌محمدی از ابتدای لیگ هفدهم و زمانی که پنجره نقل‌وانتقالاتی تراکتور بسته بود و از لحاظ نفری محدودیت‌های زیادی داشت، هدایت پرشورها را به عهده گرفت که ماحصل آن 7 برد، 6 مساوی و 9 باخت در لیگ و جام حذفی بود. دوران حضور یحیی آبستن حوادث و حواشی بسیار فراوانی بود و او برای جدایی با مصطفی آجرلو دچار اختلافاتی شد. در آن تیم با وجود حضور چهره‌های سرشناسی چون مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی کیانی، بازیکنان معمولی زیادی در ترکیب حضور داشتند. فرزین گروسیان در درون دروازه ایام پراشتباهی را پشت سر می‌گذاشت و بازیکنانی همانند رضا شربتی در ترکیب اصلی به میدان می‌رفتند که شاید در حدواندازه تیمی مثل تراکتور نبودند.

حالا اما اوضاع بسیار متفاوت شده و تراکتور از نظر عمق اسکواد شرایط به مراتب بهتری دارد. یحیی در صورت قطعی شدن حضورش می‌تواند با طیب خاطر و با دستی باز ترکیب تیمش را مشخص کند. او در نقاط مختلف زمین بازیکن‌های باکیفیتی دارد که سابقه همکاری با خیلی از آن‌ها را هم دارد.

سه بازیکنی که در مقطع قبلی هم شاگرد یحیی بودند

عارف آقاسی، محمد نادری و امیرارسلان مطهری، سه بازیکنی هستند که در مقطع قبلی حضور یحیی، هم بازیکن تراکتور بودند و حالا بازهم فرصت همکاری آن‌ها در تبریز فراهم شده است. البته که برای همگی آن‌ها در این 6 سال اتفاقات زیادی رخ داده و با گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده‌اند. یحیی پس از تراکتور به مشهد رفت و در پدیده (شهرخودرو) برند خود را احیا کرد و سپس در پرسپولیس به اوج مربیگری در فوتبال ایران رسید. آقاسی، تبدیل به یکی از ارکان خط دفاعی تراکتور تبدیل شده و محمد نادری طی این چند سال هم لژیونر شد و هم برای سرخابی‌های پایتخت به میدان رفت. امیرارسلان مطهری نیز بارها در لباس استقلال مقابل گل‌محمدی قرار گرفت و گلزنی هم کرد.

تجربه خوب گل‌محمدی از بازگشت به یک تیم

سابقه حضور مجدد در پرسپولیس نشان داده که بازگشت گل‌محمدی به یک تیم می‌تواند همراه با اتفاقات مثبتی باشد. او در مقطع اول حضورش در جمع سرخ‌پوشان تهرانی عملکرد مثبتی داشت اما در فینال جام حذفی به سپاهان باخت و از این تیم بدون کسب جام جدا شد. در بازگشت اما گل‌محمدی روزهای درخشانی را همراه با شاگردانش خلق کرد. آن‌ها در لیگ‌های نوزدهم، بیستم و بیست‌ودوم جام قهرمانی را بالای سر بردند. 2 بار فاتح سوپرجام شدند و یک مرتبه هم رتبه نخست جام حذفی را به خود اختصاص دادند. در کنار این‌ها باید به نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیای سال 2020 هم اشاره داشته باشیم.

حالا این سرمربی 53 ساله برای دومین‌بار سکاندار نیمکت تیم سرخ‌پوش تبریزی خواهد شد. آرزوی دیرینه تی‌تی‌ها قهرمانی در لیگ برتر است. آن‌ها پیش از این 2 مرتبه فاتح جام حذفی شده‌اند ولی در لیگ این طلسم هیچ‌گاه شکسته نشده است و امید زیادی است تا یحیی گل‌محمدی بتواند ماموریت نیمه‌تمام سرمربیان داخلی و خارجی زیادی را به اتمام برساند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری