football360 logo

سلاطین پشت محوطه لیگ برتر را بشناسید؛ «کرمان» سرزمین سوپرگل‌پرور

06 اردیبهشت 1403 ساعت 10:0029 نظر
سه بازیکن در لیگ بیست‌وسوم موفق به زدن سه گل از پشت محوطه جریمه شده‌اند که جملگی آن‌ها در 2 تیم کرمانی بازی می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ بیست‌وسوم از نظر میانگین گلزنی و کیفیت گل‌ها رشد جالب توجهی نسبت به فصول قبل و به خصوص لیگ 22 داشته است. در این گزارش قرار است به سه بازیکن خاص اشاره داشته باشیم. نفراتی که در حال حاضر رکورددار گلزنی از بیرون محوطه جریمه در لیگ جاری بوده‌اند. نکته جالب توجه این است که هر سه نفر در تیم‌های کرمانی مشغول به بازی هستند و 2 تا از آن‌ها از بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران به حساب می‌آیند.

منتظر محمد

بازیکنی که ابتدای فصل به عضویت استقلال درآمد اما نتوانست قرارداد خود را به امضا برساند و به صورت قرضی راهی رفسنجان شد تا لباس مس این شهر را بر تن کند. این بازیکن عراقی در نیم‌فصل اول و در ورزشگاه فولادشهر مقابل ذوب‌آهن نخستین گل بیرون از محوطه‌اش را به‌ثمر رساند. محمدمهدی محبی توپ را برای محمد ارسال کرد و این بازیکن از داخل قوس پشت محوطه، با ضربه کات‌دار پای چپ به کنج دروازه ذوب را هدف قرار داد و تیمش را به برتری 2 بر یک رساند.

اوج درخشش بازیکن تیم ملی امید عراق در جدال با آلومینیوم در اراک بود. بازی‌ای که در تاریخ 23 اسفند به انجام رسید و منتظر با 2 شوت پای چپ نتیجه 1-1 را به برد 3 بر یک تبدیل و سه امتیاز ارزشمند را به محرم نویدکیا تقدیم کرد. هر سه گل خارج از محوطه این بازیکن 22 ساله با پای چپ و در دیدارهایی زده شد که مس رفسنجان میهمان بود. عاقبت این گل‌ها 2 برد شیرین در نیم‌فصل اول و دوم بود.

روبرتو تورس

بدون شک یکی از جذابیت‌های 2 فصل اخیر فوتبال ایران، روبرتو تورس بوده است. هافبک 35 ساله و اسپانیایی گل‌گهر در لیگ بیست‌وسوم نمایش باشکوهی داشته و جزو بهترین‌ها بوده است. او در کنار پاس گل‌های مهمی که ارسال کرده، گل‌های زیبایی را نیز وارد دروازه رقبا کرده است. 

در تاریخ 6 آبان و در جریان دیدار جذاب گل‌گهر و هوادار، تورس از روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی، گل سوم تیمش را به‌ثمر رساند. این ضربه ایستگاهی از سمت چپ و از زاویه‌ای تقریبا بسته زده شد و علیرضا حقیقی نتوانست مقابل آن واکنش خوبی داشته باشد.

گل بعدی در دیدار عقب‌افتاده مقابل سپاهان به‌ثمر رسید. گل‌گهر بازهم میزبان بود و این بار تورس با یک ضربه پای راست دقیق و غافلگیرکننده توپ را به کنج دروازه نیما میرزازاد فرستاد و تیمش را 2 بر صفر پیش انداخت. رقابتی که در پایان با حساب 3  بر یک خاتمه یافت.

مجددا در سیرجان، بازهم در رقابتی که گل‌گهر در آن موفق به زدن سه گل شد و یک مرتبه دیگر گلی بیرون محوطه از سوی هافبک اسپانیایی. این بار خلاف دفعات قبلی تورس با پای چپ شوت زد و توپ در بین راه به بازیکن نساجی اصابت کرد و تغییر مسیر داد تا با چاشنی خوش‌شانسی سومین گل بیرون از محوطه روبرتو را مشاهده کنیم. او با جای‌گیری مناسب از توپ برگشتی بهترین بهره را برد.

جلال‌الدین علی‌محمدی

هافبک کهنه‌کار مس رفسنجان با روی کار آمدن محرم نویدکیا به اوج بازگشته و طی هفته‌های اخیر گل‌های مهم و البته زیبایی را برای نارنجی‌پوشان رفسنجانی به‌ثمر رسانده است. جلال‌الدین هر سه گل بیرون از محوطه‌اش را در اسفندماه 1402 وارد دروازه تیم‌های نساجی (2بار) و ذوب‌آهن کرد.

2 گل از سه گل مس در ورزشگاه وطنی مقابل نساجی توسط بازیکن سابق سپاهان زده شد. هر 2 بار جلال‌الدین با حضور به موقع داخل قوس پشت محوطه، خودش را در موقعیت گل‌زنی قرار داد و پاس‌های ارسالی از سوی بازیکنان هم‌تیمی را بدون معطلی به سمت  دروازه میزبان شلیک کرد و به تور دروازه چسباند.

دیگر گل علی‌محمدی مقابل ذوب‌آهن و در رفسنجان زده شد. توپ برگشتی از داخل محوطه نماینده اصفهان به هافبک‌های مس رسید. فرشید باقری پیش از نزدیک شدن بازیکن ذوب، توپ را با روی پا برای کاپیتان پیشین طلایی‌پوشان اصفهانی ارسال کرد و جلال بازهم بدون اضافه‌کاری شوتی غیرمنتظره را به سمت دروازه میهمان فرستاد که از بین مدافعین رد شد و به کنج دروازه رفت تا سرآغازی باشد بر بازگشت شاگردان نویدکیا. این دیدار نهایتا با تساوی 2 بر 2 تمام شد.

باید دید تا پایان فصل این سه بازیکن به تعداد گل‌های بیرون از محوطه خود می‌افزایند تا بازیکنانی خارج از این جمع گوی سبقت را خواهند ربود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری