football360 logo

داربی مرسی‌ساید؛ آخرین ضربه را محکم‌تر بزن!

05 اردیبهشت 1403 ساعت 19:0330 نظر
لیورپول در خانه رقیب همشهری‌ به دنبال کسب 3 امتیاز است.

به گزارش فوتبال 360، در طول دوران هدایت لیورپول توسط یورگن کلوپ، داربی مرسی‌ساید تبدیل به رقابتی یک‌طرفه برای لیورپولی‌ها شده است. مرد آلمانی در 18 مسابقه 11 بار حریف همشهری تیمش را شکست داده و اورتون در این سال‌ها به اندازه حساسیت نام داربی مرسی‌ساید برای رقیب سنتی‌اش دردسر درست نکرده و خطرناک تلقی نمی‌شود. با این حال در شرایط کنونی همه چیز بر محور حساسیت تغییر می‌کند و اورتون می‌تواند زخمی بر پیکر لیورپولی‌ها بگذارد که تا سال‌ها مداوایی برای آن پیدا نشود. لیورپول به خانه حریف می‌آید تا آخرین بازی کلوپ در مقابل اورتون را مثل دوران حضور مرد آلمانی با اقتدار پشت سر بگذارد و در جدول با آرسنال هم‌امتیاز شود. در سوی مقابل هم تیمی را داریم که علاوه بر انگیزه بزرگ بقا در لیگ برتر انگلیس تلاش می‌کند شیرینی ادامه رقابت برای قهرمانی را از حریف سنتی‌اش بگیرد و تا سال‌ها این زخم زبان را برای داربی‌های مرسی‌ساید نگه دارد؛ ما اجازه ندادیم شما قهرمان باشید!

اورتون؛ دفاع غریزی

این کیفیت، عیار فنی یا حتی درخشش تافی‌ها به میدان نمی‌آید. انگیزه غریزی بقا برای حفظ یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس به دادشان رسیده و می‌خواهد به هر قیمت ممکن اورتون را در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی انگلیس نگه دارد. آنها در 3 بازی آخر خود در لیگ 2 برد داشته‌اند و اگر این روند را تا پایان فصل حفظ کنند و  امتیاز دیگری از تیمشان کسر نشود، این فصل هم در لیگ برتر ماندنی خواهند بود. اورتون زخمی شکست سنگین 6 گله در برابر چلسی است و تا مدتی از قدرت‌های برتر لیگ هراس دارد. با این حال آنها در برابر لیورپول همه چیز را فراموش می‌کنند و بهترین تیم خودشان می‌شوند؛ بهترین تیمی که در 8 بازی آخرش مقابل حریف همشهری 4 بازی را نباخته و همین برای اورتون بحران‌زده این سال‌ها یک دستاورد است. دستاورد بزرگ‌تر اما در بازی امروز رقم می‌خورد؛ وقتی تافی‌ها می‌توانند با فقط یک بازی مقاومت و نباختن مقابل حریف قدیمی تا ده‌ها سال طعنه قهرمان نشدن در آخرین فصل حضور کلوپ را بر سر آنها بکوبند. برای تیمی خارج از جمع مدعیان مدعی قهرمانی، موقعیتی بهتر از این برای ضربه زدن به حریف به وجود نمی‌آید. این موقعیت و امتزاجش با انگیزه غریزی بقا می‌تواند سرسخت‌ترین چهره تیم شان دایچ را به تصویر بکشد. تصویری که آنها دوست دارند تا سال‌ها در آنفیلد به تلخی از آن یاد شود. اورتون امروز در قامت تیم رده شانزدهم جدول بازی نمی‌کند. آنها می‌خواهند جلوی قهرمانی لیورپول را بگیرند.

لیورپول؛ آخرین ضربه

قرمزهای آنفیلد با حضور یورگن کلوپ محبوبشان خوش‌بخت‌ترین مردم شهرشان در داربی مرسی‌ساید بوده‌اند. عصری پر از برتری و استیلا در این مسابقه با هدایت کلوپ در اردوی لیورپولی‌ها رقم خورده و این عصر باید امشب به یک پایان جذاب منتهی شود. او بیشتر از نیمی از تقابل‌ها با اورتون را برده و ظرفیت تیمش، پیروزی در این مسابقه را اقتضا می‌کند. لیورپول نباید از چلسی میانه جدولی، کمتر به نظر بیاید. پس کلوپ هم وارد می‌شود تا آخرین ضربه لیورپول به تاریخ مرسی‌ساید را محکم‌تر بزند و هر چقدر در آنفیلد محبوب است، در گودیسون پارک از او با ترس و دلهره یاد شود. لیگ برتر انگلیس تنها جاده‌ای است که هواداران مرد آلمانی و کلوپ برای قدم زدن ماجراجویانه در آن در اختیار دارند. این جاده هر کجایی هم از دست برود، نباید در مرسی‌ساید این اتفاق بیفتد. لیورپول شاید درد قهرمان نشدن را تحمل کند؛ حتی در آخرین فصل هدایت کلوپ اما درد طعنه‌های همیشگی اورتون و هوادارانش را تاب نخواهد آورد و در صورت توقف، این یک شکست تاریخی برای آنها به شمار می‌رود. کلوپ و شاگردانش به خانه حریف می‌روند تا کار را یکسره کنند و با پیروزی در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هر فصل خود، ضمن باقی ماندن در رقابت قهرمانی، جلوگیری از طعنه تافی‌ها و رقم زدن پایانی درخشان در مواجهه سرمربی آلمانی با تیم همشهری، آنها را هم دوباره در موقعیت خطر و سقوط قرار دهند. در این صورت اگر لیورپول برنده این بازی نام بگیرد و در پایان فصل اورتون راهی سطح پایین‌تر شود، هدیه کلوپ به هواداران تیمش، طعنه‌های لیورپولی‌ها برای سقوط اورتون است. نوسان نتیجه در بازی‌های قبلی لیورپول کمی آنها را نگران کرده و کلوپ باید بر این نگرانی غلبه کند و تیمش را فقط و فقط با پیروزی از گودیسون پارک بیرون بیاورد.

سابقه رویارویی

فاصله‌ای تاریخی را در آمار بازی‌های 2 تیم و نتایج آن می‌بینیم و طبیعی به نظر می‌رسد لیورپول در سمت بالاتر این فاصله ایستاده باشد. آنها چیزی نزدیک به 2 برابر حریف برنده جدال‌های رو در رو بوده‌اند اما اورتون هم در بزنگاه‌های حساسی یقه حریفش را چسبیده و هر از گاهی نیز از سد قرمزها گذشته است. تساوی هم نتیجه شایعی در بازی‌های 2 تیم تلقی می‌شود و در بسیاری از موارد حساسیت بازی کار را به تساوی می‌کشاند. با این حال دوران کلوپ در لیورپول با فقط و فقط یک باخت به اورتون به اینجا رسیده و مرد آلمانی راه و رسم پیروزی در مرسی‌ساید را به خوبی بلد است. تیم او در 5 بازی آخر مقابل اورتون 4 بار برنده از زمین بیرون آمده و از اعتماد به نفس بیشتری برای بازی امروز بهره می‌برد. بهترین گلزن تاریخ این دیدار اسطوره باشگاه لیورپول، یان راش است. او  با 20 گل زده کابوسی حتی ترسناک‌تر از کلوپ را برای اورتونی‌ها ساخته و در قله‌ای از تاریخ، جاودانه به نظر می‌رسد و بعید است به این آسانی کسی به او حتی نزدیک هم شود.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

اورتون

برد مقابل ناتینگام فارست، باخت مقابل آرسنال، برد مقابل برنلی، تساوی مقابل نیوکاسل، باخت مقابل بورنموث.

5 گل زده، 9 گل خورده، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل زده و 2 کلین‌شیت.

لیورپول

برد مقابل فولام، باخت مقابل کریستال پالاس، تساوی مقابل منچستریونایتد، برد مقابل شفیلدیونایتد، برد مقابل برایتون.

10 گل زده، 5 گل خورده، فقط یک بازی بدون گل زده، 4 بازی با حداقل 2 گل زده، فقط یک مسابقه با بیشتر از یک گل خورده و بدون کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری