football360 logo

بازی منچستریونایتد و شفیلد زیر سایه تغییر؛ تن‌هاخ مجبور به اطاعت

05 اردیبهشت 1403 ساعت 21:0613 نظر
اولین فشارهای مدیران جدید منچستریونایتد در بازی امروز اعمال خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، آنها بردی را در مقابل کاونتری رقم زدند که به هیچ وجه به دل اغلب هواداران این تیم ننشست و منچستریونایتد اریک تن‌هاخ در بدترین شرایط ممکن از نظر فشار و مشکلات فنی قرار گرفته است. در این بین اضافه شدن جیسون ویلکاکس به تیم اداره باشگاه و نگرانی سر جیمی راتکلیف برای باشگاه بزرگی که سهامدار آن است، باعث شده تا تصمیم‌های اساسی برای بازگرداندن شیاطین سرخ به روزهای خوب از موعد انتهای فصل به این روزهای پایانی فصل انتقال داده شود. در منابع نزدیک باشگاه شنیده شده اریک تن‌هاخ از ویلکاکس در مورد نحوه بازی تیمش هشدار دریافت کرده و مدیر جدید می‌خواهد از همین اولین روزهای کاری ارزش خودش را نشان دهد. بخت با مرد هلندی و تیمش یار بوده که امروز باید بازی عقب افتاده در مقابل شفیلدیونایتد را در خانه انجام دهند. رقیب به آسانی گل می‌خورد، به سختی گل می‌زند و در رده بیستم جدول در حال سقوط آزاد است. با این حال بدبیاری‌های تن‌هاخ هم در فاز مصدومیت بازیکنان کلیدی تیمش ادامه دارد و حال یونایتد هم خوب نیست. مرد هلندی امتحان نهایی خودش در اولدترافورد را برای بازگرداندن اعتماد مدیران، هواداران و حتی بازیکنانش شروع می‌کند و فقط در صورت قبولی در این امتحان سرنوشت‌ساز می‌تواند اقامتش در انگلیس را برای فصل بعد هم تمدید کند.

منچستریونایتد؛ مایوس‌کننده

آنها پیش از شروع فصل و در کلام سرمربی این تیم برای قهرمانی رویا پردازی می‌کردند. کمی گذشت و این انگیزه به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تنزل پیدا کرد. در این روزها هم کسی از منچستریونایتد و سرمربی‌اش در لیگ هیچ انتظاری ندارد. آنها همه توان خود را برای فینال جام حذفی در مقابل منچسترسیتی کنار گذاشته‌اند و تن‌هاخ می‌خواهد با بردن این جام جای پایش را در تیم انگلیسی محکم کند. با این وجود صندلی او بیشتر از هر زمان دیگری لغزنده به نظر می‌رسد و مدیر جدید تیم هم با لحن قاطعش این سستی را تایید کرده. به گفته منابع خبری پس از نمایش ضعیف یونایتد در مقابل کاونتری و بعد از نتایج بد این تیم در بازی‌های آخر لیگ، تن‌هاخ با دستور مستقیم راتکلیف در موقعیت آزمایشی یک ماهه قرار گرفته و باید هر چه دارد در این یک ماه رو کند. در صورتی که مدیران منچستریونایتد گزارش یک ماهه مرد هلندی را بر علیه او بنویسند، کار برایش تمام شده است. یونایتد در خط دفاعی بحرانی عجیب را سپری می‌کند. لیساندرو مارتینس، جانی اوانس، لوک شاو، ویکتور لیندلوف و رافائل واران مصدوم هستند و ویلی کامبوالای جوان هم بازی قبلی تیمش را به علت مصدومیت از دست داد. تن‌هاخ بی‌دفاع‌تر از همیشه باید از توانایی‌هایش دفاع کند و برنده بازی پیش رو و بازی‌های بعدی باشد. آنها امشب موظفند نمایشی درخشان برای فراموشی اتفاقات هفته‌های قبل داشته باشند. نمایشی قدرتمندانه و بردی با اختلاف می‌تواند برای مدتی فشار و سایه سنگین گزینه‌های جانشینی را از سر سرمربی یونایتد بردارد. شیاطین سرخ در بازی امروز باید با این ذهنیت به میدان بیایند. هر گونه اشتباه و توقف حتی با عذر مصدومیت مدافعان تیم پذیرفته نیست چون حریف هم از رتبه بیستم جدول می‌آید و قرار است در هیاهوی اولدترافورد تحت فشار قرار بگیرد. برد در بازی امشب تنها سرنوشتی است که اریک تن‌هاخ آن را آرزو می‌کند اما نه بردی مثل بازی مقابل کاونتری! آنها باید کیفیت مطلوب را ارائه کنند تا مرد هلندی کمی به آینده خودش در انگلیس امیدوار بماند. منچستریونایتد در 7 بازی آخرش در لیگ فقط یک برد داشته و هر چه زودتر و از امشب باید برای بهبود این کارنامه مایوس کننده دست به کار شود.

شفیلدیونایتد؛ سقوط آزاد

شمشیرهای قدیمی و باسابقه فوتبال باشگاهی انگلیس برای این فصل در غلاف خودشان باقی ماندند و شاید جسارت بریدن و برنده بودن را از یاد برده باشند. شفیلد تقریبا شکست را پذیرفته و می‌خواهد از روزهای باقی مانده در لیگ برتر لذت ببرد و چه بسا اینکه سران این تیم در حال ارزیابی شرایط صعود دوباره به سطح اول در فصل آینده در لیگ قهرمانی هم باشند. اوضاع از این بدتر نمی‌توانست باشد. شفیلدیونایتد با هدایت کریس ویلدر در 17 بازی آخر خودش فقط یک برد داشته و انواع و اقسام باخت‌ها را تجربه کرده. اوضاع آنها سقوط آزاد به دسته پایین‌تر را تداعی می‌کند و شفیلد حتی صعود یک پله‌ای در جدول را در آرزوهای این فصل قرار نمی‌دهد.

این تیم به اولدترافورد می‌آید تا فارغ از هر نتیجه‌ای از زندگی در هوای حرفه‌ای و با کیفیت لیگ برتر بیشتر بهره ببرد و زندگی در جمع 20 تیم اول باشگاهی انگلیس را برای روزهای دوری فصل بعد ذخیره کند تا انگیزه بازگشت در ساق این بازیکنان زنده بماند. برای شفیلدیونایتد حتی حریف به دردسر افتاده‌ای مثل منچستریونایتد هم قابل شکست دادن به نظر نمی‌رسد و آنها بدون جاه‌طلبی و بی‌رویا به تئاتر رویاها می‌آیند.

سابقه رویارویی

همه چیز به سود میزبان مسابقه است و شفیلدیونایتد مثل شرایط کنونی‌اش در تاریخ هم حرف چندانی برای گفتن در مقابل پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس ندارد. شفیلد در 50 سال گذشته فقط 4 بار موفق به بردن یونایتد شده و بیشتر بازی‌ها با برتری تیم منچستری همراه بوده. شیاطین سرخ با مرور تاریخ این مسابقه افسوس و دریغ را هم تجربه می‌کنند. آنها دنیس لاو، اسطوره خودشان را در صدر جدول گلزنان تاریخ این بازی با 7 گل زده می‌بینند و در آستانه این جدال یک بار دیگر پیش خودشان زمزمه می‌کنند که؛

ای که ما را در شب سرد زمستان دیده‌ای

این زمستان را نبین، ما هم بهاری داشتیم

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

منچستریونایتد

تساوی مقابل بورنموث، تساوی مقابل لیورپول، باخت مقابل چلسی، تساوی مقال برنتفورد، برد مقابل اورتون.

10 گل زده، 9 گل خورده، گلزنی در همه بازی‌ها، حداقل 2 گل زده در 4 مسابقه، حداقل 2 گل خورده در 3 بازی و فقط یک کلین‌شیت.

شفیلدیونایتد

باخت مقابل برنلی، باخت مقابل برنتفورد، تساوی مقابل چلسی، باخت مقابل لیورپول، تساوی مقابل فولام.

7 گل زده، 14 گل خورده، فقط یک بازی بدون گلزنی، 3 مسابقه با حداقل 3 گل خورده و بدون کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری