football360 logo

شکست ناامیدکننده لیورپول در داربی؛ بازگشت دشوار یونایتد مقابل قعرنشین

06 اردیبهشت 1403 ساعت 00:4947 نظر
لیورپول با شکست در خانه رقیب سنتی از کورس قهرمانی لیگ برتر خارج شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۴ مسابقه معوقه از هفته بیست‌ونهم ادامه پیدا کرد که طی آن لیورپول در شب درخشش پیکفورد با ۲ گل در خانه اورتون متحمل شکست شد و منچستریونایتد با درخشش برونو فرناندس در مسابقه‌ای دشوار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد تیم انتهای جدولی شفیلدیونایتد گذشت. نیوکاسل با ۲ گل به کریستال‌پالاس باخت و بورنموث با یک گل در خانه ولوز به پیروزی رسید. 


لیورپول که تا ۲ هفته پیش شانس کسب چهارگانه داشت، با شکست در خانه اورتون عملاً بخت ادامه حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر و آخرین جام فصل را از دست داد و ادامه این رقابت بین آرسنال و منچسترسیتی خواهد بود.


در حال حاضر آرسنال با ۷۷ امتیاز در رده اول و لیورپول با ۷۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. منچسترسیتی با ۲ بازی کمتر و ۷۳ امتیاز همچنان ابتکار عمل را به دست دارد اما نخستین لغزش آنها، صدرنشینی آرسنال را تثبیت می‌کند؛ لغزشی که ممکن است همین فردا شب و در خانه برایتون رقم بخورد.

شکست کلافه‌کننده لیورپول 

شهرآورد نفس‌گیر مرسی‌ساید در شرایطی آغاز شد که اورتون در ۲۹ تقابل اخیر با لیورپول تنها یک پیروزی به دست آورده بود. شاگردان کلوپ بیش از ۷۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما حملات این تیم در ۳۵ دقیقه نخست به شوت (بلوکه‌نشده) منجر نشد و در عوض اورتون به گل اول رسید. آشفتگی و ازدحام در محوطه جریمه لیورپول زمینه‌ساز گل نام گرفت. اقدام اول و دوم به نتیجه نرسید اما در نهایت دفع اشتباه مک‌الیستر توپ را به جرد برنتویت رساند تا اورتون را پیش بیندازد. این نخستین گل تافی‌ها در ۵ تقابل اخیر با لیورپول به شمار می‌رفت.


حملات لیورپول برای جبران نتیجه لحظه‌به‌لحظه جاندارتر می‌شد اما اورتون در دقیقه ۵۸ به گل دوم هم رسید. ارسال بلند مک‌نیل از نقطه کرنر به گوشه دورتر محوطه ۶ قدم رفت تا دومینیک کالورت لوین بالاتر از فن‌دایک با یک ضربه سر محکم اختلاف را  دوبرابر کند. 


لیورپول برای جبران نتیجه سراپا حمله شد و شلیک خطرناک لوئیس دیاس تیر دروازه جردن پیکفورد را به لرزه درآورد اما خبری از گل و بازگشت سرخ‌ها نبود تا بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر به نفع اورتون به پایان برسد.


اورتون با این پیروزی به امتیاز ۳۳ رسید و در فاصله ۴ هفته مانده به پایان فصل، اختلاف با منطقه خطر را به عدد ۸ رساند تا رسماً از جنگ بر سر بقا خارج شود.

بازگشت دیرهنگام یونایتد

منچستر یونایتد ۲ بار از شفیلد عقب افتاد اما در نهایت با درخشش برونو فرناندس به پیروزی ۴ بر ۲ رسید. شاگردان اریک تن‌هاخ که در هیچ‌یک از ۵ دیدار قبلی خود به پیروزی دست نیافته بودند، کنترل بازی در دقایق ابتدایی را در اختیار داشتند اما موقعیت‌های میزبان یکی‌یکی از دست رفت تا اینکه جیدن بوگل در دقیقه ۳۵ شفیلد یونایتد را پیش انداخت. پاس اشتباه اونانا به جای دالو به بال راست ۲۳ ساله رسید و او با نفوذ پرسرعت از گوشه محوطه جریمه سنگربان کامرونی را ناکام گذاشت.


حملات منچستر یونایتد برای جبران گل خورده در فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان نیمه اول به نتیجه رسید. ارسال برونو فرناندس از سمت راست در طرف مقابل محوطه جریمه به گارناچو رسید و ارسال مجدد بازیکن آرژانتینی روی تیر نزدیک‌تر با ضربه سر زیبای هری مگوایر همراه شد تا توپ به دورترین قسمت دروازه فودرینگام برسد.


عملکرد فراتر از انتظار قعرنشین لیگ در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و تیم کریس وایلدر در دقیقه ۵۰ دوباره پیش افتاد. گوستاوو همر، بهترین بازیکن فصل شفیلد با حرکت تکنیکی خود در پشت محوطه حمله را آغاز کرد و توپ را به بن اوسبرن سپرد. پاس عرضی او در آستانه محوطه ۶ قدم به بن بررتون دیاس رسید و شلیک مهاجم شیلیایی به تور دروازه یونایتد چسبید. 


برتری میهمان دوامی نداشت و خطای تراستی روی هری مگوایر داور را ناچار به اعلام ضربه پنالتی کرد. برونو فرناندس پشت توپ ایستاد و با فریب فودرینگام حساب کار را ۲ بر ۲ کرد. 


مقاومت قعرنشین تا دقیقه ۸۱ دوام آورد اما منچستر یونایتد با ۲ گل متوالی به ۳ امتیاز حیاتی این مسابقه دست پیدا کرد. ابتدا شلیک راه دور و تماشایی فرناندس میزبان را برای نخستین بار در کل مسابقه به تیم برنده تبدیل کرد.


در ادامه راسموس هویلوند با به ثمر رساندن نخستین گل خود در بازگشت از مصدومیت‌ اختلاف را به ۲ گل رساند. برونو فرناندس در سمت راست ارسال دالو را با سینه کنترل کرد و به مهاجم دانمارکی رساند و او کار دشواری برای باز کردن دروازه شفیلد نداشت.


در دیگر مسابقه مهم امشب کریستال‌پالاس با ۲ گل از ماتتا، نیوکاسل را شکست داد. سهمیه دوم لیگ اروپا (در صورت قهرمان نشدن منچستر یونایتد در جام حذفی) به تیم ششم لیگ خواهد رسید و این رده هم در حال حاضر با ۵۳ امتیاز در اختیار شاگردان اریک تن‌هاخ است. نیوکاسل با شکست امشب ۵۰ امتیازی باقی ماند و تیم‌های وستهام (۴۸)، چلسی (۴۷ و یک بازی کمتر)، بورنموث (۴۵) و برایتون (۴۲ و یک بازی کمتر) همچنان برای رسیدن به آخرین سهمیه لیگ اروپا (و همین‌طور لیگ کنفرانس اروپا) شانس دارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری