football360 logo

از آخرین خاطراتت لذت ببر، کلوپ؛ کوی ناامیدی!

08 اردیبهشت 1403 ساعت 11:598 نظر
وستهام یونایتد و لیورپول مسابقه‌ای دور از انگیزه‌های جاه‌طلبانه را برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، همه چیز برای لیورپول با گل دومنیک کالورت لوین و شعارهای تافی‌ها روی سکوهای گودیسون پارک به پایان رسید. آنها راهی به خوش‌بینی ندارند و امیدی به توقف رقبای بزرگ و آماده خود نمی‌بییند. این لیورپول تسلیم شده در گودیسون پارک، امروز مجبور است از نشستن کلوپ روی نیمکت از چرخش سر مرد آلمانی به سوی سکوها و از دست تکان دادن‌های سرمربی دوست داشتنی‌اش لذت ببرد و خاطرات آخر را برای روزهای دشوار جدایی ذخیره کند. در سوی مقابل هم انگیزه‌های چندانی برای تیم دیوید مویس وجود ندارد. برای چکش‌ها  همه چیز در نیمه اول بازی مقابل کریستال پالاس و با دریافت 4 گل در این نیمه ترسناک به پایان رسید. وستهام در پی جاه‌طلبی خاصی نیست و راه آسانی هم به سوی رتبه‌های بالاتر ندارد. رقیب آنها نیوکاسل با یک بازی کمتر 2 امتیاز جلوتر است و عنوان هشتم این فصل ظاهرا ایستگاه توقف نهایی قهرمان فصل گذشته لیگ کنفرانس اروپا در این فصل لیگ برتر انگلیس نام دارد. مسابقه پیش رو جدال مایوس شده‌ها و شکست خورده‌های هفته‌های پیشین لیگ برتر است.

وستهام؛ روزهای سخت پایانی

تقویم لیگ برتر انگلیس آخرین شلاق‌های فصل را برای روزهای آخر وستهام یونایتد کنار گذاشته بود؛ جایی که این تیم باید مقابل لیورپول، چلسی و منچسترسیتی قرار بگیرد. آنها پیش از رسیدن به این مقطع دشوار دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا بردند و با قبول شکست 5 بر 2 در مقابل کریستال پالاس اعلام کردند ماجراجویی این فصلشان به اتمام رسیده. شاگردان دیوید مویس لیگ اروپا را هم در برابر لوکوزن شکست ناپذیر از دست دادند تا عملا تلاش این فصل وستهام نتیجه شایسته‌ای در پی نداشته باشد.

این تیم در 8 بازی آخر خود در همه رقابت‌ها فقط یک برد داشته و بازی به بازی با افت بیشتری از سوی چکش‌ها مواجه می‌شویم. افت فعلی، آنها را به ماندن در همین میانه‌های امن جدول راضی نگه می‌دارد؛ به امید روزی که یک دکلان رایس دیگر از راه برسد و تیم را با درخشش خود متحول کند. انگیزه مویس و وستهام برای رویارویی با میزبان بزرگشان در مسابقه امروز فقط  و فقط جبران کارنامه بسیار ضعیف بازی‌های قبلی در برابر لیورپول خواهد بود. همین که بازنده این بازی نباشند، یک دستاورد ارزنده به شمار می‌رود و باز هم به هشتم ماندن وستهام کمک می‌کند.

لیورپول؛ لذت آخرین خاطرات

نامش را می‌گذارند لذت از آخرین خاطران دوران حضور یورگن کلوپ اما در عمل لذتی وجود ندارد. یک تیم شکست خورده در رقابت قهرمانی لیگ برتر انگلیس را داریم که با یاس و دلسردی نظاره‌گر آخرین روزهای مرد آلمانی است و بغض راه سینه‌اش را هر روز تنگ‌تر می‌کند. سینه لیورپولی‌ها فریاد می‌خواهد و آنها نیاز دارند با سرمربی محبوب خود شادی بزرگی را تجربه کنند و روز پایانی حضور او را به یکی از خاطرات درخشان واپسین هفته‌های دوران او گره بزنند. لیورپول به خانه حریف لندنی‌اش می‌آید تا فقط با ارائه یک بازی درخشان و کسب یک نتیجه لذت‌بخش، خاطره خوبی برای روز دردناک خداحافظی و جدایی رقم بزند و اندوخته‌ای برای آن روز سخت فراهم کند. 

لیورپول در 5 بازی آخر خودش در تمام رقابت‌ها هر وقت گل زده بازی را برده و هر وقت گلزنی برای این تیم طلسم شده، باخت، سرنوشت روز این تیم بوده است. آنها به دنبال باز کردن دروازه وستهام، دیدن یکی دیگر از آخرین لبخندهای پس از گل یورگن کلوپ و بردن بازی هستند. عملا امیدی به بازگشت به رقابت قهرمانی وجود ندارد و تیم تسلیم شده کلوپ فقط می‌خواهد یک پایان قابل قبول با این سرمربی داشته باشد و به علاوه این رکورد بردهایش در برابر وستهام را  به عنوان یکی از یادگاری‌های عصر کلوپ ارتقا ببخشد.

سابقه رویارویی

سرمربی تازه‌کار لیورپول در سال 2016 وقتی اولین رویارویی با وستهام را تجربه کرد، فهمید باید برای این رقابت تدارک ویژه‌ای در نظر داشته باشد. تیم کلوپ اگر چه 3 بازی دیگر هم برای رسیدن به دوران بردهای متوالی صبر کرد اما این صبر مثل صبر سران باشگاه و هواداران برای کلوپ نتیجه داد و به بار نشست. اکنون لیورپولی را می‌بینیم که در سال‌های اخیر دمار از روزگار وستهام در آورده و این تیم را با بردهای قدرت‌مندانه بارها در هم کوبیده است. تاریخ قدیمی‌تر این جدال با اختلاف سنگینی در اختیار میهمان مسابقه امروز است. لیورپول در این تاریخ نزدیک به 4 برابر حریف پیروزی داشته و شاید تا ده‌ها سال در برابر وستهام بیمه شده. محمد صلاح با 11 گل زده در تاریخ این مسابقه و عبور از استیون جرارد و جان توشاک، بهترین گلزن این دیدار به شمار می‌رود و این شانس را دارد تا با افزایش گل‌هایش در تاریخ این دیدار، صدرنشینی طولانی‌تری را برای خودش دست و پا کند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

وستهام

باخت مقابل کریستال پالاس، باخت مقابل فولام، برد مقابل ولورهمپتون، تساوی مقابل تاتنهام، باخت مقابل نیوکاسل.

8 گل زده، 13 گل خورده، 3 بازی با حداقل 2 گل زده، 2 بازی با حداقل 3 گل خورده و بدون کلین‌شیت.

لیورپول

باخت مقابل اورتون، برد مقابل فولام، باخت مقابل کریستال پالاس، تساوی مقابل منچستریونایتد، برد مقابل شفیلدیونایتد.

8 گل زده، 7 گل خورده، 2 بازی بدون گلزنی، 2 بازی با 3 گل زده و بدون کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری