football360 logo

خونخواهی بایرن مقابل فرانکفورت؛ به وقت انتقام

08 اردیبهشت 1403 ساعت 12:1540 نظر
بایرن مونیخ برای جبران نتیجه تلخ بازی رفت به مصاف میهمان امروزش می‌رود.

به گزارش فوتبال 360، بایرن لیگ را پس از 11 فصل از دست داد و در جدول بوندس‍‌‌‌لیگا ماموریت ویژه‌ای نخواهد داشت. با این حال ماموریت‌های این تیم در ابعاد دیگر به قوت خودش باقی است. آنها داغ یک شکست تلخ در خانه فراکفورت را در سینه دارند که باید هر چه زودتر تسکین پیدا کند. تقویم بوندس‌لیگا هم در روزهای آمادگی تیم توماس توخل این شانس را به آنها بخشیده تا باخت 5 گله بازی رفت را جبران کنند؛ در روزهایی که هواداران مونیخ برای ماندن توخل امضا جمع می‌کنند. حریف اگر چه در مجموع یک دردسر بزرگ برای باواریایی‌ها به شمار نمی‌رود اما هر از گاهی خوب از خجالت تیم مونیخی درمی‌آید و در بزنگاه‌هایی موفق به غلبه بر بایرن با نتایج درخشان شده. یک مسابقه با چاشنی انتقام‌جویی توخل و شاگردانش و همچنین انگیزه فرانکفورت برای بزرگی در مونیخ را پیش رو داریم تا لیگ آلمان نشان دهد برای آخرین روزهایش هم قالب‌هایی از هیجان را کنار گذاشته است.

بایرن مونیخ؛ در آمادگی کامل

لیگ از دست رفت اما رویای فتح لیگ قهرمانان با مردی که سابقه این موفقیت را در کارنامه‌اش دارد به قوت خودش باقی است. بوندس‌لیگا شاهد شکست بایرن مونیخ بود و این تیم نمی‌خواهد شاهد شکست دوباره در برابر فرانکفورت باشد و قصد به فراموشی سپردن دیدار تلخ رفت را دارد. هری کین به جام قهرمانی یک لیگ معتبر اروپایی نرسید، با این حال می‌تواند گلزن ویژه‌ای برای لیگ آلمان نام بگیرد و باز هم بیشتر از هواداران مونیخی دلبری کند. بایرن شکست خورده و البته انگیزه‌های خودش را دارد و برای غلبه بر میهمان امروزش با آمادگی کامل به میدان خواهد رفت؛ با آمادگی تیمی که گلزن اولش از بهترین و خطرناک‌ترین ماشین‌های گلزنی در قاره سبز به شمار می‌رود و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مشغول رویاپردازی برای رقم زدن یک شادی بزرگ در پایان این فصل است. 

آنها پس از باخت مقابل هایدنهایم به خودشان آمدند و در بازی قبلی یک برد 5 گله و در شان نام بایرن مونیخ را به نمایش گذاشتند تا باور کنیم مونیخ هنوز هم یک غول بزرگ برای فوتبال باشگاهی آلمان به شمار می‌رود. این غول بزرگ برای انتقام از شکست دور رفت انگیزه‌های سرشاری دارد و با کین و سایر ستاره‌هایش به ورزشگاه خانگی می‌آید تا رقیب را در هم بکوبد و خاطره شکست 5 گله بازی رفت را به فراموشی بسپارد. توخل هم برای پاسخ به محبت هواداران ر تدارک هدیه دادن یک پیروزی برای تسکین همه درهای این فصل مونیخ و رقم زدن یک خاطره جذاب برای آمادگی روحی بالا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و دفاع از برند خودش است. بایرن برد، انتقام، روحیه و بزرگی، همه را از مسابقه پیش رو با هم می‌خواهد!

فرانکفورت؛ خالی از انگیزه

نه برای رسیدن به رتبه پنجم جدول امیدی دارند و نه از رسیدن تیم هفتم می‌هراسند. رتبه ششم این فصل بوندس‌لیگا مال تیم دینو تاپ‌مولر است. در این شرایط شاید انگیزه‌ای مقطعی به منظور غلبه بر پرافتخارترین تیم تاریخ بوندس‌لیگا می‌توانست برای فرانکفورت مهیج ویژه‌ای باشد اما آنها از این موهبت سیراب شده‌اند و با 5 گلی که در بازی رفت وارد دروازه غول مونیخی کردند، جیزی برای به دست آوردن در مسابقه پیش رو نخواهند داشت. با این همه تاپ‌مولر و شاگردانش برای دفاع از نتیجه درخشان بازی رفت و رد شائبه اتفاقی بودن آن به میدان می‌روند و خالی از انگیزه هم نیستند.

 تیم در اوج و آمادگی هم قرار ندارد و از 5 بازی آخرش در لیگ فقط یک پیروزی به دست آورده. سرمربی 43 ساله آلمانی این تیم هم در پی رقم زدن یک روز بزرگ دیگر در کارنامه خودش و مورد توجه قرار گرفتن توسط باشگاه‌های بزرگ‌تر است. فرانکفورت برای باخت به آلیانس آرنا نخواهد رفت. دستکم تاپ‌مولر می‌خواهد ثابت کند توانایی کسب نتیجه در بازی‌های بزرگ را دارد و همین کافی است تا تیمش را برای تکرار یک موفقیت بزرگ دیگر در برابر بایرن آماده کند.

سابقه رویارویی

مثل خیلی دیگر از میادین آلمانی وقتی یک پای رقابت بایرن مونیخ باشد، استیلای قطعی و مقتدارانه این تیم بر تاریخ آن میدان و مسابقه را می‌بینیم. اینجا هم مونیخی‌ها سوابق را در مشت خودشان دارند و فرانکفورت در شمارش تعداد بردها و باخت‌ها حرفی برای گفتن ندارد. با این حال حریف امروز بایرن در سال‌های اخیر هر از گاهی یقه غول مونیخی را بد گرفته و نظم متداول بردهای ادامه‌دار باوارایی‌ها را با نمایش‌های درخشانی شکسته است. 6 بازی آخر 2 تیم گویای چنین شرایطی است؛ وقتی بدانیم در این 6 مسابقه برخلاف سیر تاریخی این جدال، فرانکفورت با 3 برد بالاتر از بایرن مونیخ با 2 پیروزی قرار می‌گیرد. باید اضافه کرد در 5 سال گذشته میهمان امروز بایرن 2 بار موفق به برتری 5 گله در برابر بایرن مونیخ شده و سوابق غافلگیری‌های مونیخ در برابر فرانکفورت در حال زیادتر شدن و خطرناک‌تر شدن است. گرد مولر افسانه‌ای در تاریخ این مسابقه هم مثل خیلی دیگر از بازی‌های بایرن با رقبای آلمانی بیشترین گل زده را دارد. مولر با 19 گل زده در نقطه‌ای ایستاده که لواندوسکی هم با تمام سال‌های درخشانش دستش به او نرسید و بعید است هری کین با توجه به سن و سالش حتی آرزوی رسیدن به چنین رکوردی را داشته باشد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

بایرن مونیخ

برد مقابل یونیون برلین، برد مقابل کلن، باخت مقابل هایدنهایم، باخت مقابل دورتموند، برد مقابل دارمشتات.

14 گل زده، 8 گل خورده، 2 بازی با 5 گل زده، فقط یک بازی با کمتر از 2 گل زده، 3 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

فرانکفورت

برد مقابل آگزبورگ، باخت مقابل اشتوتگارت، تساوی مقابل وردربرمن، تساوی مقابل یونیون برلین، باخت مقابل دورتموند.

5 گل زده، 8 گل خورده، 2 بازی بدون گلزنی، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل زده، 2 مسابقه با 3 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری