football360 logo

دورتموند مقابل لایپزیش؛ جدال مستقیم بر سر رتبه چهارم

08 اردیبهشت 1403 ساعت 13:5221 نظر
زنبورها برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فقط باید برنده این جدال حساس باشند.

به گزارش فوتبال 360، تیم مدرن و نوپای لایپزیش به بوندس‌لیگا رسید و در یکی از اولین اقدامات مهمش در سطح اول فوتبال باشگاهی آلمان موفق به غلبه بر دورتموند شد. این برتری فقط یک برد 3 امتیازی برای لایپزیش نبود و آنها می‌خواستند به زنبورها گوشزد کنند یک قدرت جدید ظهور کرده و دردسرهای بیشتری منتظرشان است. البته زردها در ادامه دوره خوبی از رویارویی با میزبان امروز خود را داشتند اما باز هم نبض این نبرد در اختیار سفیدپوشان قرار گرفت و لایپزیش همان دردسر موعد نام گرفت. آنها در سال‌های گذشته در تعقیب بایرن مونیخ رقابت می‌کردند اما این بار گره تنگ‌تر و مخمصه جدی‌تر و در نتیجه جدال رو در روی 2 تیم هم حساس‌تر شده است. دورتموند و لایپزیش در هجدهمین رویارویی خود برای رتبه چهارم جدول می‌جنگند.

لایپزیش؛ آماده و قبراق

اگر چه کمی دیر اما تیم مارکو رزه به خودش آمده و در حال جمع‌آوری امتیازها در روندی همراه با ثبات است. لایپزیش به رتبه چهارم جدول بوندس‌لیگا چنگ زده و می‌خواهد با حتمی کردن سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا تراکنش‌های مالی باشگاه را در بالاترین سطح حفظ کند. اصلی‌ترین رقیب این تیم و بزرگ‌ترین تهدید برای آنها حفظ در رده چهارم هم میهمان امروز است. تیم مارکو رزه از ابتدای فصل تاکنون فقط 5 بازی را برای گلزنی در بوندس‌لیگا از دست داده و این روزها  منسجم و برنامه‌ریزی شده در همه نقطه‌های زمین عمل می‌کند. شکست در مسابقه حساس پیش رو به منزله از دست دادن رتبه چهارم خواهم بود و برد به معنی عبور دوباره از دورتموند است. آنها به میدان می‌آیند تا باز هم ابعاد دیگری از قدرت نوظهور فوتبال آلمان را به تصویر بکشند و با بردن دورتموند، ادامه فصل را با خیالی آسوده بگذرانند. لایپزیش آخرین بار در سال 2021 در خانه مقابل میهمان امروزش مغلوب شد و روند خوبی از بازی‌های خانگی پیش روی زنبورها را ثبت می‌کند. آنها با درخشش ادامه‌دار و اغوا کننده ژاوی سیمونس به برتری در جدال حساس پیش رو امید دارند و به کمتر از پیروزی رضایت نمی‌دهند.

دورتموند؛ آخرین فرصت

در تمام طول فصل جاری شاهد تیمی بودیم که بارها هوادارانش را با نتایج خوب دلگرم می‌کرد و بارها هم این امید را با باخت‌ها و توقف‌های غافلگیرکننده از آنها می‌گرفت. دامنه نتایج امیدوار کننده زنبورها تا بردن بایرن مونیخ در آلیانس آرنا و بدون گل خورده هم رسید و پهنه شکست‌های مایوس‌کننده این تیم  به باخت در برابر اشتوتگارت بلافاصله پس از بردن بایرن وسعت پیدا کرد. دورتموند هنوز در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و آنها دستاوردی بزرگ با عنوان حضور در جمع 4 تیم برتر قاره سبز برای دفاع از کارنامه این فصل خودشان دارند؛ افتخاری که در پس زمینه‌اش سرگروهی در گروه مرگ نقش بسته و ادین ترزیچ را با کارنامه قابل قبولی همراه می‌کند. با این وجود قهرمانی در اروپا یک رویای دشوار با حضور رقبایی مثل بایرن، پاریس و رئال است و این تیم باید برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا و بهبود جایگاه در لیگ هم کاری بکند.

جدال امروز بهترین فرصت برای دورتموند است تا از قابلیت‌هایش دفاع کند، روند مثبت لایپزیش در بازی‌های رو در رو را از بین ببرد و برای سهمیه قطعی فصل آینده، نتیجه لازم را بگیرد. برد برای دورتموند در مسابقه پیش رو شاید حتی از بردن پاریس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم ضروری‌تر باشد. آنها فقط در صورت پیروزی در دیدار امروز می‌توانند جایگاه چهارم جدول را در اختیار بگیرند و باز هم یکی از قدرت‌های فوتبال باشگاهی آلمان به نظر برسند. دورتموند تا اینجای فصل در تمام رقابت‌ها فقط 6 مسابقه را برای گلزنی از دست داده و سرعت بالای خط حمله این تیم در آلمان و اروپا زبانزد است. آنها به میدان می‌آیند تا باز هم با تکیه بر همین سرعت در عمق دفاع رقیب رخنه کنند و این نبرد مستقیم را به سود خودشان به پایان برسانند.

سابقه رویارویی

در 17 بازی 2 تیم در تمام رقابت‌ها دورتموند با 8 پیروزی بالاتر از لایپزیش با 7 برد است. زنبورها تا اینجا روند 4 برد متوالی را در برابر میزبان امروز خود داشته‌اند. این روند برای لایپزیش از 3 پیروزی پیاپی جلوتر نرفته است. در مجموع آمار دورتموند و لایپزیش در جدال‌های رو در رو با اختلاف کمی به سود زنبورهاست اما نتیجه بازی امروز می‌تواند آمار را تحت تاثیر قرار دهد. باید اضافه کرد لایپزیش در 6 بازی آخرش مقابل دورتموند 5 برد و فقط یک شکست داشته و در حال نگارش تاریخ این نبرد به سود خودش است. ارلینگ هالند با وجود حضور کوتاه در ایدونا پارک و پیراهن دورتموند هنوز هم با 6 گل زده بهترین گلزن تاریخ این دیدار است و در بین بازیکنان حاضر در دیدار امروز جیدن سانچو و مارکو رویس می‌توانند از ستاره نروژی سبقت بگیرند. در واقع هالند صدر این جدول را با سانچو شریک است و هر 2 بازیکن 6 بار در تاریخ این مسابقه گلزنی کرده‌اند. هر گلی از ستاره انگلیسی در بازی امروز، سانچو را صدرنشین خواهد کرد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

لایپزیش

برد مقابل هایندنهایم، برد مقابل ولفسبورگ، برد مقابل فرایبورگ، تساوی مقابل ماینتس، برد مقابل کلن.

14 گل زده، 3 گل خورده، 3 بازی با حداقل 3 گل زده، حداکثر یک گل خورده در بازی‌ها، فقط یک مسابقه بدون گلزنی و 2 کلین‌شیت.

دورتموند

تساوی مقابل لورکوزن، برد مقابل مونشن گلادباخ، باخت مقابل اشتوتگارت، برد مقابل بایرن مونیخ، برد مقابل فرانکفورت.

8 گل زده، 4 گل خورده، 3 بازی با حداقل 2 گل زده، فقط یک مسابقه بدون گلزنی، حداکثر یک گل خورده در بازی‌ها و فقط یک کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری