football360 logo

نبرد نایب قهرمانی؛ جدال سرمربیان تحت فشار

08 اردیبهشت 1403 ساعت 18:4510 نظر
روسونری و بیانکونری برای ایستادن پشت سر اینتر رقابت می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، اردوی هر 2 تیم بازی بزرگ امروز سری‌آ دردهای مشترکی را روایت می‌کند. استفانو پیولی روی نیمکت میلان و مکس آلگری به عنوان سرمربی یوونتوس به شدت از سوی هواداران تیم‌هایشان و رسانه‌ها برای از دست دادن پست خود تحت فشار قرار گرفته‌اند. نه میلانی‌ها می‌خواهند  فصل آینده پیولی را روی نیمکت تیمشان ببیند و نه اغلب یوونتوسی‌ها دوست دارند با آلگری به کارشان ادامه دهند. اخراج هر 2 طرف بازی امروز خبر خوشی برای هواداران آنهاست؛ حتی اگر این اخراج پیش از پایان فصل جاری رقم بخورد. اوضاع شبیه به یک میدان مبارزه شده که بازنده محکوم به فناست و برنده می‌تواند اندک امیدی برای بقا داشته باشد. یووه و میلان برای دفاع از شخصیت خود به مصاف یکدیگر می‌روند و سری‌آ را که قهرمانش را شناخته بر سر رسیدن به عنوان نایب قهرمانی به اوج حساسیت باز می‌گردانند.

یوونتوس؛ جلوگیری از فاجعه

بانوی پیر با وجود باخت مقابل لاتسیو در جام حذفی ایتالیا به لطف نتیجه بازی رفت به فینال این رقابت‌ها رسید تا همچنان امید به بالای سر بردن یک عنوان برای یووه زنده بماند و شاگردان آلگری دلیلی برای جنگیدن داشته باشند. با این حال نتایج یوونتوس در هفته‌های اخیر اصلا مطلوب نبوده و تیمی شکننده را در میادین از آنها دیده‌ایم. یقینا اگر نرسیدن یا نزدیک نشدن به میلان در جدول رده‌بندی سری‌آ هم به گرفتاری‌های آلگری اضافه شود، همان کورسوی امیدواری او به باقی ماندن در سمتش هم از بین خواهد رفت. بیانکونری در 4 بازی آخرش در همه رقابت‌ها فقط یک برد داشته و در سال جدید میلادی هم دوره بسیار ضعیفی با یک برد در 9 بازی را پشت سر گذاشته بود. این شرایط یک نیمکت متزلزل را به تصویر می‌کشد که منتظر ضربه‌ای نهایی برای فرو ریختن است. بنای یوونتوس آلگری با یک ضربه اساسی در مقابل میلان، شکست در برابر این حریف قدیمی و نزدیک نشدن به رقیب فرو خواهد ریخت و خداحافظی با آلگری تلخ‌تر رقم خواهد خورد. یووه اکنون که قهرمانی را تقدیم اینتر کرده، برای به هیجان آوردن حامیانش و برای زنده نگه داشتن تکاپوی روی سکوهای ورزشگاه خانگی نیاز به یک قدرتنمایی در حد و اندازه نام این باشگاه دارد. جدال با میلان هم یک تهدید است و هم یک فرصت! آنها باید میلان را ببرند تا به وضوح اعلام کنند حتی در فصلی که خوب هم کار نکردند، باز هم رسیدن به نایب قهرمانی برایشان دشوار نبوده و این تیم می‌تواند در آینده افق‌های بیشتری هم داشته باشد. سیاه و سفیدهای شهر تورین امشب فقط برای پیروزی و دفاع از غرور هوادارانشان به میدان می‌روند تا میلان را مغلوب و از خطرهای ناکامی در برابر این رقیب سنتی جلوگیری کنند. شکست در بازی پیش رو تبعات سنگینی برای بیانکونری خواهد داشت. این تیم برای اینکه همچنان مقصد جذابی برای ستاره‌های مد نظرش برای تابستان باقی بماند باید وسوسه‌ای به اندازه یک نبرد جانانه و یک پیروزی بزرگ در برابر روسونری را از خودش بر جای بگذارد. در مورد یوونتوس نباید از خطر رسیدن بولونیای آماده تیاگو موتا هم غافل شد. شکست در بازی خانگی امشب، تیم چهارم جدول را برای رسیدن به یوونتوس به طمع می‌اندازد و ادامه کار باز هم دشوارتر خواهد شد.

میلان؛ حفظ نایب قهرمانی

حتی اگر نایب قهرمانی روسونری در سری‌آ هم قطعی شود و این تیم در آخرین روزهای کاری پیولی در این فصل درخشش ویژه‌ای داشته باشد، باز هم باید اعتراف کرد وضعیت مرد ایتالیایی از همتای او روی نیمکت یوونتوس وخیم‌تر است و کار استفانو پیولی در میلان تمام شده به نظر می‌رسد. روسونری هم در تدارک یک خداحافظی در خور با کسی است که پس از سال‌ها با او بر بام سری‌آ ایستادند. این وداع می‌تواند تلخ و گزنده و غمگین رقم بخورد و همچنین این ظرفیت را دارد با قدرت‌نمایی میلان در بازی پیش رو و ختم به خیر شدن غائله یوونتوس به آرامی و احترام سپری شود. میلانی‌ها در اندیشه حفظ نایب قهرمانی و ایستادن پشت سر رقیب همشهری هستند. آنها هیچ یک از 4 بازی آخر خود در تمام رقابت‌ها را نبرده‌اند و در هفته‌های گذشته باز هم اوضاع خودشان را بحرانی ارزیابی می‌کنند. بدون تردید تا همین جا هم زلاتان و همکارانش برای جانشینی پیولی دست به کار شده‌اند و این تیم اداره باشگاه اگر بخواهند مردان شایسته‌ای را روی نیمکت قرار دهند باید شخصیتی از یک تیم مدعی را دستکم در همین بازی امشب به نمایش بگذارند. پیولی هم به طور خاص در جدال امروز در پی بهبود کارنامه بسیارضعیفش در برابر آلگری است. او در نبردهای رو در رو یک شکست خورده به شمار می‌رود و اگر این آخرین فرصت سرمربی کنونی میلان برای بردن آلگری روی نیمکت روسونری نام بگیرد، یقینا انگیزه‌های بسیاری برای غلبه بر رقیبش دارد و می‌خواهد میلان را در این دیدار بیرون از خانه در تورین برنده از زمین بیرون بیاورد.

سابقه رویارویی

یوونتوس در تاریخ رویارویی با میلان حدود 20 برد بیشتر از رقیبش دارد و جالب اینجاست که چند برد کمتر از چنین فاصله‌ای را هم میان آلگری و پیولی در نبردهای رو در رو به سود سرمربی یوونتوس می‌بینیم. در مجموع تاریخ همه رقابت‌های 2 تیم به سود بانوی پیر است اما روسونری در سال‌های اخیر در پی بهبود این آمار بر آمده و نتایج قابل قبولی مقابل بیانکونری کسب می‌کند. در 10 بازی آخر 2 تیم در همه رقابت‌ها، یوونتوس فقط یک برد داشته و در سوی مقابل میلان با 4 برد در وضعیت بهتری قرار دارد. آخرین باری که یووه موفق به ثبت 2 برد متوالی در برابر میهمان امشبش شد به سال 2019 باز می‌گردد و آنها با توجه به برد بازی رفت این فرصت را دارند  با برتری در جدال پیش رو باز هم این موفقیت را تکرار و به روز رسانی کنند. ژوزه آلتافینی با سابقه بازی برای هر 2 تیم، 14 گل زده و  به عنوان بهترین گلزن تاریخ این مسابقه شناخته می‌شود. او فعلا تهدیدی جدی برای جایگاهش در ترکیب تیم‌های کنونی 2 تیم نمی‌بیند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

یوونتوس

تساوی مقابل کالیاری، تساوی مقابل تورینو، برد مقابل فیورنتینا، باخت مقابل لاتسیو، تساوی مقابل جنوا.

3 گل زده، 3 گل خورده، 3 بازی بدون گلزنی، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل زده، فقط یک مسابقه با بیشتر از یک گل خورده و 3 کلین‌شیت.

میلان

باخت مقابل اینتر، تساوی مقال ساسولو، برد مقابل لچه، برد مقابل فیورنتینا، برد مقابل ورونا.

12 گل زده، 7 گل خورده، گلزنی در تمام بازی‌ها، 3 بازی با 3 گل زده و فقط یک کلین‌شیت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری