football360 logo

پرسپولیس - سپاهان تحت تاثیر اوسمار و مورایس؛ مرگ‌وزندگی به زبان پرتغالی

09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:30111 نظر
اوسمار ویرای برزیلی و ژوزه مورایس پرتغالی در وضعیتی فوق‌العاده حساس مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و نتیجه دوئل‌شان در آینده کاری آن‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گزارش فوتبال 360، حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران چهارشنبه‌شب از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی بین پرسپولیس و سپاهان برگزار خواهد شد. دوئلی همیشه‌جذاب که از نظر جدولی هم اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد و البته می‌تواند در آینده سرمربیان هر 2 تیم تاثیر شگرفی داشته باشد.

سایه‌روشن‌های اوسمار ویرا

پرسپولیس پس از 4 برد متوالی، در ضربات پنالتی به آلومینیوم باخت تا وداعی زودهنگام با جام حذفی داشته باشد. حالا اوسمار و شاگردانش تنها امکان قهرمانی در لیگ را دارند. آن‌ها در مصاف با سپاهان فارغ از گرفتن انتقام باخت دور رفت، می‌توانند با کسب 3 امتیاز، حساس‌ترین مسابقه خود تا پایان فصل (حداقل روی کاغذ) را ببرند و اندک‌ خطر طلایی‌پوشان برای بازگشتن به جمع مدعیان را از بین ببرند و باتوجه به احتمال لغزش استقلال در تبریز، به صدرنشینی فکر کنند و یا حداقل فاصله یک امتیازی با تیم تحت هدایت جواد نکونام را نگه دارند. غلبه بر تیم پرستاره اصفهانی، بازهم اوسمار را به ساحل آرامش می‌رساند. تیم او پیش از شکست در جام حذفی، 2 بازی مقابل آلومینیوم و استقلال در لیگ را نبرده بود اما در دیدارهای پس از آن 2 بازی مذکور، موفق به کسب پیروزی شد و خیلی زود به مسیر درست بازگشت.

اما توقف یا شکست سرخ‌پوشان خبر بسیار بدی برای ویرا خواهد بود. عدم نتیجه‌گیری در جام حذفی، باعث شده تا در روند تمدید قرارداد این سرمربی برزیلی، دست‌اندازهایی به وجود بیاید. طبیعتا ناکامی برابر سپاهان شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد. حال اگر استقلال هم بتواند از ورزشگاه تبریز 3 امتیاز به دست بیاورد، فاصله با این تیم به 4 امتیاز افزایش می‌یابد و امکان تکرار عنوان قهرمانی، بعید خواهد شد و بدون شک این سرنوشت برای تیمی که مدافع عنوان قهرمانی در هر 2 جام اصلی فصل پیش بوده، چندان خوشایند نیست. از طرفی اوسمار هم اعتماد به‌وجود آورده بین هواداران را تا حدی از دست خواهد داد. اعتمادی که به سختی و از دل تردیدها و انتقادهای فراوانی به چنگ آورده بود.

سایه‌روشن‌های ژوزه مورایس

3 برد متوالی، ولو با فاصله یک گل، باعث شده روزهای تلخ ابتدای سال 1403 تا حد زیادی به دست فراموشی سپرده شود. مورایس توانسته تا حدی به اوضاع تیمش سروسامان ببخشد. آن‌ها با وجود خارج شدن از جمع مدعیان جدی قهرمانی لیگ، خطر رتبه چهارم و پنجم را به میزان قابل توجهی کم کرده‌اند و همچنان در جام حذفی حاضر هستند و بخت اصلی قهرمانی به‌حساب می‌آیند.

غلبه بر پرسپولیس، می‌تواند به طور کامل طلایی‌پوشان را به مسیر درست نیم‌فصل نخست بازگرداند و کاری کند تا اعتمادبه‌نفس لطمه‌دیده خود در بازی‌های بزرگ را التیام ببخشند و با در نظر گرفتن احتمال توقف استقلال در مصاف با تراکتور، فاصله‌شان با صدر را در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ، کاهش دهند و کورسوی امید را برای خود حفظ کنند. این بهترین فرصت برای سرمربی پرتغالی سپاهان است تا دوباره رابطه شکراب‌شده با هواداران تیمش را ترمیم کند و مجددا محبوب آن‌ها شود و از روی سکوها نامش را طوری که دوست دارد، بشنود.

ژوزه مدت‌هاست در درون زمین نتوانسته فوتبال‌دوستان را شگفت‌زده کند و حالا وقت آن است تا اثبات کند هنوز هم می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند و باید بابت هنر مربی‌گری‌اش تحسین شود نه چیز دیگری.

ناکامی در جدال با پرسپولیس ولی حکم بازگشت به نقطه قبل از صفر را خواهد داشت. پیروزی در داربی اصفهان، شکست دادن ملوان در انزلی و راه‌یابی به دور یک‌چهارم نهایی جام حذفی، جالب‌توجه و قابل احترام است اما ابعاد باخت به پرسپولیس از همه آن‌ها گسترده‌تر خواهد بود و مجددا بحران را به درون اردوی سپاهان بازمی‌گرداند و شاید خارج شدن از آن، این‌بار بسیار دشوارتر از دفعات قبلی باشد. نتیجه دیدار با پرسپولیس، در آینده کاری مورایس هم بسیار موثر است. عدم موفقیت در این مسابقه، احتمالا آغازِ پایان او خواهد بود.   

باتوجه به وضعیت جدولی دو تیم، آن‌ها نباید به چیزی جز برد فکر کنند اما آگاهی از نتیجه مسابقه تراکتور و استقلال، ممکن است کمی استراتژی‌های ویرا و مورایس را دچار تغییر کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری