football360 logo

شروع جذاب پروژه جدید پاری‌سن‌ژرمن؛ انریکه امیدوار به چهارگانه

10 اردیبهشت 1403 ساعت 15:0640 نظر
مربی اسپانیایی در اولین فصل حضورش تیم منسجمی ساخته که بعد از فتح لیگ فرانسه می‌تواند به قهرمانی اروپا هم برسد.

به گزارش فوتبال 360، پاری‌سن‌ژرمن برای دهمین بار در 12 سال گذشته قهرمان لیگ فرانسه شد و امیدوار است در ادامه فصل به آرزوی بزرگش، قهرمانی لیگ قهرمانان برسد. باشگاه فرانسوی از زمان سرمایه‌گذاری قطری‌ها در سال 2011 توانسته از رقیبان داخلی فاصله بگیرد و در این مدت فقط اونای امری در سال 2017 و مائوریسیو پوچتینو در سال 2021 موفق به فتح لیگ فرانسه نشدند. این دوازدهمین قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونا بود تا آنها همچنان بالاتر از سن‌اتین (10) و مارسی (9) پرافتخارترین تیم این مسابقات باشند.

سیکل جدید با انریکه

پاری‌سن‌ژرمن فصل گذشته تیم آشفته‌ای داشت که در اروپا به دست بایرن مونیخ حذف شد و برای دومین سال متوالی نتوانست از یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان عبور کند، پس باشگاه ترجیح داد به همکاری  با کریستف گالتیه پس از تنها یک سال پایان بدهد و هدایت تیم را به لوئیس انریکه سپرد.

پاری‌سن‌ژرمن تابستان گذشته یک خانه‌تکانی اساسی داشت و مهمترین بخش آن جدایی مسی و نیمار بود اما انریکه در 11 ماه گذشته توانسته تیم جدیدی بسازد که هنوز می‌تواند فصل را با 4قهرمانی به پایان برساند.تیم پایتخت فرانسه در ماه ژانویه، قهرمانی سوپرجام را به دست آورد و در اواخر ماه می در فینال جام حذفی با لیون روبه‌رو می‌شود. قهرمانی زودهنگام در لیگ فرانسه به انریکه فرصت می‌دهد تمام توان شاگردانش را روی موفقیت در لیگ قهرمانان متمرکز کند.

همه در خدمت تیم

برنامه سرمایه‌گذاران قطری این بود که پاری‌سن‌ژرمن در یک بازه 5 ساله به قهرمانی لیگ قهرمانان برسد و طولانی شدن انتظار برای این جام در سال‌های گذشته عامل فشار مضاعفی روی تیم بوده. یکی از ترفندهای انریکه، برداشتن این توقع از روی دوش تیمش بود. او در یکی از اولین مصاحبه‌هایش اهدافی برای تیم تعیین نکرد و گفت: «می‌خواهم هواداران به تیم‌شان افتخار کنند و از نمایش لذت ببرند. اگر آنها شاهد تلاش و انسجام درون زمین باشند، لذت خواهند برد.»

عمده خریدهای پاری‌سن‌ژرمن بازیکنان فرانسوی مثل عثمان دمبله، راندال کولوموانی، برادلی بارکولا و لوکاس هرناندس بودند و انریکه تلاش کرد تیم متکی به ستارگان را به تیمی مشارکت‌محور در دفاع و حمله تبدیل کند.مدل بازی انریکه بر مبنای کنترل توپ و پرس حریف است و پس از آزمون و خطاهای نسبتا عجیبش در شروع فصل به تدریج توانست به ترکیب دلخواهش نزدیک شود. پاری‌سن‌ژرمن در گروه مرگ لیگ قهرمانان تا آستانه حذف پیش رفت اما در مرحله حذفی نتایج خوبی گرفت که اوج آن حذف بارسا در خانه‌اش بود. 

در آستانه پایان عصر امباپه

در شروع سال 2024، وقتی مشخص شد امباپه حاضر به تمدید قرارداد نیست، انریکه در مقاطعی ستاره فرانسوی را نیمکت‌نشین کرد. او معتقد بود تیم باید آرام آرام به دوران بدون امباپه عادت کند و این تصمیم با انتقاداتی روبه‌رو شد. چیزی نمانده بود تعویض کاپیتان فرانسه در بازی حساس مقابل مارسی جرقه یک اختلاف را بزند، با این حال روابط امباپه و انریکه مدتی بعد به حالت عادی برگشت و این مهاجم نقش پررنگی در برتری مقابل بارسا داشت. امباپه با وجود این استراحت‌های گاه و بیگاه توانسته در 44 بازی 43 گل برای پاری‌سن‌ژرمن بزند. 

انریکه در شروع فصل گفته بود نیاز به «20 بازیکن اصلی» دارد و ترجیح داده زمان بازی را بین بازیکنانش تقسیم کند. همین روش کمک کرده مصدومیت‌های عضلانی بازیکنان به حداقل برسد و دمبله که بخش زیادی از دوران حضورش در بارسا را در اتاق درمان می‌گذراند، آسیبی را تجربه نکرده است.باشگاه فرانسوی پس از ناکامی در پروژه مسی در این فصل می‌خواست همه چیز را از صفر شروع کند اما به موفقیتی فراتر از انتظار رسیده و ممکن است در شروع پروژه جدید به تمام اهدافش برسد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری