football360 logo

بایرن مونیخ – رئال مادرید؛ نبردی به بزرگی تاریخ فوتبال اروپا

11 اردیبهشت 1403 ساعت 11:3041 نظر
مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دیدار 2 تیم رئال و بایرن آغاز می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، به این سوی میدان نگاه می‌کنیم. غول مونیخی فوتبال ژرمن‌ها را می‌بینیم که 6 بار فاتح اروپا شده است. اسطوره‌هایی مثل سپ مایر، گرد مولر افسانه‌ای، فرانتس بکن‌بائر بزرگ، پل برایتنر، لوتار ماتیوس و نام‌های بزرگ دیگری پشت تاریخ این تیم هستند و  یادآوری هر کدامشان برای مهره‌های امروزی باشگاه الهام‌بخش بیشترین تلاش‌ها و بزرگ‌ترین افتخارات است. سوی دیگر میدان را می‌بینیم و 14 قهرمانی در اروپا را در می‌یابیم. پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان هم با مرور نام‌هایی مثل آلفردو دی‌استفانوی تکرارنشدنی، ایکر کاسیاس دوست‌داشتنی، کریستیانو رونالدوی سوپر استار و بزرگان دیگری در تاریخ این تیم، لقب بزرگ کهکشانی‌ها را یدک می‌کشد. این یک مسابقه برای مرور همه تاریخ بزرگان مستطیل سبز است. یک نبرد مهیب امشب در آلیانس آرنای مونیخ بر پا شود و لیگ قهرمانان باز هم روایتگر یکی دیگر از جدال‌های تاریخی‌اش خواهد بود.

بایرن مونیخ؛ ماورای بوندس‌لیگا

بایرن مونیخ تیم شکست خورده فصل و پادشاه برکنار شده سرزمین ژرمن‌هاست. این ذهنیت کسانی است که برای اولین بار با بایرن مونیخ آشنا می‌شوند و سابقه‌ای از دنبال کردن بازی‌های این تیم ندارند. حتی در دوران پادشاهی بایرن بر فوتبال آلمان هواداران این تیم، خسته از بازی‌های بدون دردسر در لیگ داخلی و برای تماشای نسخه واقعی آنها منتظر شروع مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بودند. شخصیت مونیخ در اروپا ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و تیم دیگری می‌شود وبه اقتضای میدان بزرگ پیش رو می‌تواند کارهایی به مراتب بزرگ‌تر از قهرمانی و رقابت در کشور خودش را با موفقیت به انجام برساند. دستکم گرفتن بایرن مونیخ برای آنچلوتی اصلا منطقی نیست. باواریایی‌ها تاریخ و سابقه و اسطوره و افتخار و روزهای بزرگ دارند و از هیچ نامی حتی به بزرگی رئال آنچلوتی هراسی ندارند. توخل، چلسی را به قهرمانی همین رقابت رساند و هم با وجود همه انتقادها هواداران تیمش برای ماندنی شدن او امضا جمع می‌کنند. شاگردان توخل در مرحله قبل آرسنال مدعی را در خانه برای گلزنی ناکام گذاشتند. آرسنال در لیگ برتر دروازه چلسی را با 5 گل بمباران کرد اما در آلیانس آرنا تمام بمب‌های خودش را خنثی شده دید و راه به جایی نبرد. بایرن اکنون فارغ از لیگ و به منظور جبران نتیجه در بوندس‌لیگا به لیگ قهرمانان می‌آید و توخل هم برای پیشبرد امور مدیر برنامه‌هایش به منظور پیدا کردن شغل مهم و بزرگ بعدی و اثبات قابلیت‌ها و از رونق نیفتادن اسم و رسمش در تکاپوی خواباندن مچ آنچلوتی است. اسلحه‌ای به مرگباری هری کین در مشت سرمربی آلمانی خواهد بود تا خط دفاع حریف اسپانیایی را تهدید کند و آنها را تحت فشار قرار دهد. این تیم البته خاطرات خوب زیادی از نیمه‌نهایی مسابقات ندارد و در 5 حضور قبلی در این مرحله 4 بار از گردونه رقابت‌ها حذف شده است. از سال 2012 به بعد هر صعود بایرن از نیمه‌نهایی رقابت‌ها به قهرمانی این تیم گره خورده و آنها می‌دانند با پشت سر گذاشتن مادرید تبدیل به امید اول قهرمانی می‌شوند. بایرن در این رقابت بزرگ شخصیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و همین گزاره برای مهیب بودن این تیم کافی است.آنها در لیگ قهرمانان اروپا تیم دیگری هستند!

رئال مادرید؛ هیبت کهکشانی

در مورد آنها در بدترین روزهایشان در قالب منتقد هر چه بگویید باز هم نمی‌توانید این حقیقت را انکار کنید؛ رئال، آقای لیگ قهرمانان اروپاست. 14 قهرمانی در اروپا این بار به حذف منچسترسیتی سرسخت و قدرتمند هم متصل شده تا شاگردان آنچلوتی با این پشتوانه ذهنی باور کنند می‌توانند در میدان مستطیل سبز دست به هر کار بزرگی بزنند. رئال  سرمست از پیروزی در ال‌کلاسیکو و با خوی فاتحانه از غلبه بر تیم قدرتمند پپ گواردیولا به خانه حریف مونیخی خواهد رفت تا باز هم فینالیست رقابت‌ها نام بگیرد و برای بالای سر بردن پازدهمین جام قهرمانی آماده شود. بازی مقابل سیتی ثابت کرد  رئال و آنچلوتی در برابر هیچ رقیبی با هیچ عذری حاضر به پذیرش شکست نیستند. کارلتو آنچنان از بازیکنی در سطح ناچو بازی گرفت که اکنون ستاره اسپانیایی با مشتریان بزرگی روبه‌رو شده و در عین حال می‌خواهد در مادرید بماند. رئال از 8 بازی آخر خودش، 7 بار برنده از زمین بیرون آمده و مانند لقبش هیبتی کهکشانی دارد. رئال مادرید تا اینجای فصل در همه رقابت‌ها فقط یک مسابقه را برای گلزنی از دست داده و خط حمله این تیم به همان ظرافتی که خط دفاعش از پس سیتی بر آمد قادر است کارش را با دقت و جدیت پیش ببرد و هر تیمی را در هر ورزشگاهی تسلیم کند. رئال به آلیانس آرنا می‌آید تا در همین بازی رفت کار را برای حریف مونیخی تمام کند و با دست پر در بازی برگشت پذیرای حریف آلمانی در سانتیاگو برنابئو باشد.

سابقه رویارویی

نزدیک به 12 سال است بایرن مونیخ موفق به بردن رئال نشده و در این فاصله یک بار هم که تیم آلمانی مسابقه با جدیت بیشتری سعی در غلبه بر حریف بزرگش داشت، کریستیانو رونالدو از راه رسید تا با یک هت‌تریک پاسخ قاطعی به کوری خواندن مانوئل نویر بدهد. رئال در سال‌های گذشته برای مونیخ فقط یک خاطره دردناک و یک چهره مهیب بوده. با این حال دست مونیخ هم از سوابق رویارویی با رئال خالی نیست. آنها هنوز هم در تاریخ  این دیدار بیشتر از میهمان امروز خود پیروزی دارند و در همین مرحله خاطره حذف کردن رئال را داشته‌اند. بهترین گلزن تاریخ این مسابقه در قرن گذشته و تا پیش از آمدن جیوانی البر، گرد مولر بود. البر اسطوره مونیخ را با 4 گل زده در مقابل رئال مادرید پشت سر گذاشت اما کریستیانو رونالدو از راه رسید تا فقط در یک مسابقه به اندازه تمام گل‌های مولر گلزنی کند و در مجموع با 9 گل زده برای رئال در برابر بایرن، قله‌ای از سوابق این جدال را با قدرت به نام خودش ثبت کند. برای رسیدن به قله کریستیانو رونالدو در تاریخ این بازی، ستاره‌های درون میدان هنوز نیاز به بازی‌های بسیار بیشتری دارند.

وقتی صحبت از سوابق می‌شود سخت است به افتخارات 2 تیم در لیگ قهرمانان اشاره نکنیم و خاطرات بزرگ آنها در تاریخ اروپا را از نظر نگذرانیم. 20 قهرمانی اروپا را امشب در آلیانس آرنا خواهیم داشت و شاید لازم باشد اضافه کنیم، آنها حذف کننده 2 مدعی بزرگ قهرمانی در این فصل لیگ برتر انگلیس هستند. رئال و بایرن، سیتی و آرسنال را برای رسیدن به این مرحله کنار زده‌اند و طرفداران فوتبال باشگاهی اروپا می‌دانند این ماموریت فقط و فقط از عهده 2 سوی جدال بزرگ امشب بر می‌آمد.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر

بایرن مونیخ

برد مقابل فرانکفورت، برد مقابل یونیون برلین، برد مقابل آرسنال، برد مقابل کلن، تساوی مقابل آرسنال.

12 گل زده، 4 گل خورده، فقط یک بازی با کمتر از 2 گل زده، فقط یک مسابقه با بیشتر از یک گل خورده و 2 کلین‌شیت.

تیم دوم بوندس‌لیگا با 69 امتیاز از 31 مسابقه و با 5 امتیاز فاصله نسبت به تیم سوم جدول.

رئال مادرید

برد مقابل رئال سوسیداد، برد مقابل بارسلونا، برد مقابل منچسترسیتی، برد مقابل مایورکا، تساوی مقابل منچسترسیتی.

9 گل زده، 6 گل خورده، 2 بازی با 3 گل زده، 2 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و 2 کلین‌شیت.

صدرنشین لالیگا با 84 امتیاز از 33 بازی و با 11 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری