football360 logo

رکورد ویژه آنچلوتی؛ شکست‌ناپذیر مقابل بایرن

11 اردیبهشت 1403 ساعت 12:5154 نظر
سرمربی رئال مادرید تاکنون در مقابل بایرن مونیخ شکست نخورده است.

به گزارش فوتبال 360، این ایده معروف از دیرباز رایج بوده،؛ وقتی کسی را نمی‌توانید شکست دهید، او را به تیم خودتان اضافه کنید! آنچلوتی در ذهن باواریایی‌ها همان مرد شکست‌ناپذیری بود که مجبور به استخدامش شدند. به هر دلیلی همکاری مونیخ و کارلتو مطابق میل سران باشگاه آلمانی پیش نرفت و تصویر سیگار بعد از اخراج مرد ایتالیایی از بایرن مونیخ آخرین خاطره از همکاری او با  تیم آلمانی در خاطرات هواداران مونیخ مانده است. خاطره‌، امروز زنده خواهد شد و آنها دوباره به مصاف کسی می‌روند که هنوز طلسم بردنش را نشکسته‌اند و هنوز هم دود سیگار پس از اخراج کارلتو چشمشان را می‌آزارد. به بهانه جدال امشب رئال مادرید و بایرن مونیخ به مرور رویارویی‌های مستقیم تیم آلمانی با سرمربی کهکشانی‌ها می‌رویم.

در میلان

اولین بار در دوران هدایت هیتزفلد بایرنی‌ها با آنچلوتی و هنرش در عرصه سرمربیگری از نزدیک آشنا شدند. آنها در خانه قدیمی خودشان در المپیک مونیخ در مرحله گروهی پذیرای میلان آنچلوتی بودند. بایرن مونیخ تا آخرین دقایق مسابقه، بازی دشوار خانگی‌اش را با تساوی پیش می‌برد و راضی به نظر می‌رسید تا اینکه گل دقایق پایانی اینزاگی معارفه تند و تیزی از آنچلوتی را برای میزبان آلمانی مسابقه داشت. بازی برگشت 2 تیم در سال 2002 هم با همین نتیجه و باز هم با گل برتری اینزاگی همراه شد تا کارلتو به رقیب جدید بایرن مونیخ و سدی برای موفقیت این تیم نام بگیرد. مونیخ در سال 2006 در مرحله یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا دوباره میلان و آنچلوتی را پیش رویش دید و این بار در آلیانس آرنا در پی فراموشی خاطرات المپیک مونیخ می‌دوید. تیم فلیکس ماگات نیمه اول را برنده به رختکن رفت اما شوچنکو این بار عصای دست کارلتو نام داشت و به هر قیمتی تساوی را از حریف گرفت. مسابقه برگشت برای باوارایی‌ها یک کابوس به نظر می‌رسید. کابوسی با 3 گل خورده در نیمه اول جدال در سن‌سیرو برای بایرن رقم خورد تا آنها با پذیرش سومین شکست در برابر کارلتو، او را بیشتر از گذشته بشناسند و جدی بگیرند. یک بار دیگر هیتسفلد در سال 2007 مامور مهار آنچلوتی برای بایرن مونیخ شد و میلان و بایرن این بار در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در برابر یکدیگر ایستادند. مرد سوئیسی نیمکت بایرن هر چه تدبیر و شگرد در آستین داشت به کار گرفت اما در نهایت فقط  به یک تساوی در واپسین ثانیه‌های مسابقه رسید تا افسانه شکست‌ناپذیری آنچلوتی پیش روی بایرن مونیخ نقل محافل فوتبالی شود. کارلتو در بازی برگشت و در خانه مونیخ تمام شگردها و فنون هیتزفلد را با درخشش سیدورف و باز هم گلزنی اینزاگی باطل کرد. میلان و سرمربی‌اش باز هم بایرن مونیخ را در خاک آلمان تسلیم کردند و به نیمه نهایی رسیدند.

در رئال مادرید

بایرن مونیخ پپ گواردیولای نابغه را روی نیمکتش نشانده بود تا در مقابل هر رقیبی حتی به بزرگی و هیبت آنچلوتی هم راهی برای پیروزی داشته باشد. تیم پرمهره پپ در مونیخ امیدهای زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشت و حتی ادعای بردن مادرید در برنابئو را می‌کرد. برنابئو اما حتی یک بار هم تسلیم زوج روبن و ریبری نشد و بایرن خانه تیم آنچلوتی را بدون گل زده ترک کرد. با این حال تیم آلمانی برای بازی برگشت این مسابقه رویای شکست دادن مرد ایتالیایی را با درایت نابغه اسپانیایی نیمکتش در سر می‌پروراند. بازی برگشت در آلیانس آرنا از راه رسید. سکوهای ورزشگاه خانگی بایرن یک‌صدا برای غلبه بر کارلتو فریاد می‌کشیدند. تمام مونیخ برای باطل کردن این طلسم با بهترین مهره‌هایش همدست شده بودند. با این حال همه دیدند  وقتی طرف مقابل بایرن مونیخ کارلو آنچلوتی باشد، حتی ترکیبی رویایی متشکل از فرانک ریبری در بهترین روزهایش، آرین روبن با آن ضربات اریب مهار نشدنی‌اش، توماس مولر جوان، تونی کروس و مهندسی‌هایش، فیلیپ لام و سرسختی و رهبری‌اش و بالاخره مانوئل نویر و مهارهایش در دوران اوج هم قرار نیست از پس تیم مرد ایتالیایی بر بیاید. این بار شکست‌ناپذیری با ضرباتی سهمگین‌تر ادامه یافت و رئال مادرید با هدایت آنچلوتی با 2 گل از سرجیو راموس و 2 گل از کریستیانو رونالدو خاطره‌ای تلخ را برای حریف آلمانی رقم زد تا آنها به جای خرید هر بازیکنی و در ازای هر تدبیر دیگری بفهمند باید کسی را که نمی‌توانند شکست دهند، به تیم خودشان بیاورند. این آخرین نبرد بایرن در برابر کارلتو بود و خاطرات بعدی همه درباره همکاری آنهاست.

سیگار بعد از اخراج

مدیریت باشگاه بایرن مونیخ در طول سال‌های گذشته و در قرن بیست و یکم مدال‌های افتخار زیادی را بر سینه‌اش می‌بیند اما آنها همیشه متهم به فرصت ندادن به نیروهای خود روی نیمکت هستند. شاید به همین خاطر هواداران بایرن می‌خواهند با جمع‌آوری امضا برای ماندنی کردن توخل از این نقص مدیریت در باشگاه محبوب خود جلوگیری کنند. 

بایرن به سراغ آنچلوتی رفت و مرد ایتالیایی روی نیمکت باواریایی‌ها نشست. خاطر آسوده هواداران از جذب کسی که تیمشان قادر به شکست دادنش نبود در اولین روزهای بعد از استخدام آنچلوتی، حال و روز شبکه‌های اجتماعی منسوب به بایرن را توصیف می‌کرد. بایرن آنچلوتی در 8 بازی اول با هدایت این سرمربی فقط یک گل دریافت کرده و در حال تبدیل شدن به یک هیولا برای رقبا بود. با این حال اتفاقات بعدی به درخشانی فرم روزهای ابتدایی کار کارلتو سپری نشد. قرمزهای شهر مونیخ باز هم از تیم سابق کارلتو در لیگ قهرمانان اروپا شکست خوردند و با باخت مقابل رئال از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا قهرمانی بایرن در بوندس‌لیگا با سرمربیگری آنچلوتی زیر سایه قرار بگیرد. فصل بعد و پس از شکست در برابر پاری‌سن ژرمن، کارلتو اخراج شد و تصویر سیگار بعد از اخراج او عکس برجسته بسیاری از رسانه‌های فوتبالی بود. اکنون و قریب به 7 سال پس از اخراج آنچلوتی، بایرنی‌ها باز هم باید در برابر مردی قرار بگیرند که هرگز شکستش نداده‌اند. آنچلوتی در مقابل بایرن فقط یک سرمربی نیست. او یک حریف بزرگ و مهیب و شاید یک تیم است؛ یک نماد برای بدترین روزهای بایرن در لیگ قهرمانان اروپا! او این بار به آلیانس آرنا می‌آید تا دود سیگار پس از اخراج را به چشم مونیخی‌ها هم برساند و انتقام آن روز تلخ و آن کام تلخ‌تر را از تیم سابقش بگیرد. کارلتو در پی رقم زدن تصویری جدید برای به‌روز رسانی خاطراتش از مونیخ است و برای این ماموریت، پشتوانه‌ای به بزرگی 8 تقابل بدون شکست در برابر بایرن دارد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری