football360 logo

شوامنی در مسیر دسایی؛ در قلب سفیدها

11 اردیبهشت 1403 ساعت 17:2726 نظر
انتظار می‌رود که هافبک فرانسوی امشب مقابل بایرن مونیخ در دفاع میانی رئال مادرید بازی کند.

به گزارش فوتبال 360 و به نقل از اکیپ، اندام چهارشانه، قدرت بدنی، سخت‌گیری در دوئل‌های تن به تن و اعتماد به نفس بالای اورلین شوامنی، او را به مارسل دسایی شبیه می‌کند. آنچه شباهت او را با بازیکن پیشین میلان، چلسی و تیم ملی فرانسه بیشتر کرده، انتقال به قلب دفاع بر خلاف میل باطنی‌اش است. هرچند او بیشتر دوست دارد در پست اصلی‌اش، هافبک دفاعی بازی کند اما هر بار در دفاع میانی رئال مادرید به میدان رفته، نمایش فوق‌العاده‌ای داشته است. 

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال بعد از یکی از بازی‌هایی که شوامنی را به دفاع میانی برده بود به شوخی گفت: «من به او گفتم این یک مورد اضطراری است. حالا باید راه دیگری برای متقاعد کردنش پیدا کنم!»

سرمربی رئال ظاهرا روش راضی کردن هافبک فرانسوی برای این تغییر پست را پیدا کرد. او در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتی و ال‌کلاسیکوی اخیر در حالی که ناچو را هم در اختیار داشت، شوامنی را به قلب دفاع برد. شوامنی بازی برگشت مقابل منچسترسیتی را تنها به دلیل محرومیت از دست داد.

آمار رئال مادرید با شوامنی در دفاع فوق‌العاده بوده و در 10 بازی 7 برد و 3 تساوی داشته. آنچلوتی در همان مصاحبه درباره عملکرد بازیکن فرانسوی در دفاع میانی گفت: «با دیدن بازی‌اش تصور می‌کنید تمام عمر در این پست بازی کرده. او در دوئل‌ها و نبردهای هوایی خیلی قوی است.»

شوامنی در میان بازیکنان رئال مادرید بعد از رودیگر آمار بیشترین نبرد هوایی و موفقیت در آن را دارد. او در نبردهای تن به تن موفق و دفع شوت‌های حریف هم آمار بهتری از ناچو و داوید آلابا، ۲ مدافع میانی دیگر رئال ثبت کرده. هرچند شوامنی هنوز در بعضی از ویژگی‌های این پست مثل وضعیت یک در برابر یک، جاگیری و محافظت از فضای پشت دفاع به تکامل نرسیده اما این نواقص را به لطف توان بدنی فوق‌العاده‌اش جبران می‌کند و بارها با پوشش فضای پشت دفاع، تیمش را نجات داده است.

شوامنی در عوض به لطف بازیخوانی‌اش در قطع توپ مهاجمان حریف تبحر بالایی دارد. او با دقت پاس و پیشروی‌اش با توپ، نقش مهمی در بازیسازی رئال از خط دفاع و به هم ریختن بلوک دفاعی حریف دارد. بعد از مصدومیت میلیتائو و آلابا به نظر می‌رسید قلب دفاع به نقطه ضعف رئال مادرید تبدیل شود اما انتقال شوامنی به این پست کاملا جواب داده. بازی در قلب دفاع توفیقی برای هافبک فرانسوی است که تجربه‌اش از بازی در این پست را بالاتر ببرد و به بازیکن کامل‌تری تبدیل شود. 

انتظار می‌رود شوامنی در بازی حساس امشب مقابل بایرن مونیخ هم در قلب دفاع بازی کند و مقابله با هری کین، نامزد کفش طلای اروپا (35 گل در بوندس‌لیگا) مبارزه جدیدی برای شوامنی خواهد بود. او امیدوار است در مسیر دسایی پیش برود و در آینده بتواند لقب «صخره» را به دست آورد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری