football360 logo

شوک به تیم ملی فرانسه؛ مانیان در خطر از دست دادن جام ملت‌ها

11 اردیبهشت 1403 ساعت 10:013 نظر
سنگربان فرانسوی میلان با مصدومیت جدی در آستانه یورو 2024 مواجه شده است.

به گزارش فوتبال 360، در فرانسه همه نگران بازنشستگی هوگو یوریس و دوران پس از این دروازه‌بان بودند تا اینکه سنگربان درخشان روسونری تبدیل به رقیب یوریس در چارچوب دروازه تیم ملی کشورش شد. مانیان یکی از مطمئن‌ترین دروازه‌بان‌های کنونی فوتبال اروپاست و قرار بود در یورو 2024 هم پیراهن شماره یک تیم ملی کشورش را بپوشد و از دروازه تیم امباپه دفاع کند. با این حال خبری تلخ اردوی شاگردان دیدیه دشان را دچار آشفتگی کرده است. مانیان مصدوم شده و مصدومیت او هم جدی به نظر می‌رسد؛ مصدومیتی که می‌تواند سرمربی تیم نایب قهرمان جام جهانی 2022 را به دردسر بیندازد و او را وادار به انتخاب یکی از مهره‌های جایگزین کند.

شرح مصدومیت

دقایقی پیش از بازی حساس میلان در مقابل یوونتوس، سنگربان 28 ساله فرانسوی روسونری در حین گرم کردن احساس ناراحتی کرد و موفق به بازی برای تیمش در این مسابقه نشد. نتایج اسکن پزشکی نشان می‌دهد مایک مانیان از ناحیه عضله ران دچار آسیب دیدگی شده و مدتی از میادین دور خواهد بود. این نوع آسیب دیدگی می‌تواند با درد شدید و احساس ترکیدن یا ضربه خوردن همراه باشد و مصدومیتی نیست که بتوان آن را به سادگی پشت سر گذاشت و باید با مراقبت‌های ویژه همراه شود. تیم پزشکی میلان هنوز تاریخ دقیقی برای دوران نقاهت مایک مانیان اعلام نکرده اما پیش‌بینی می‌شود به‌روز رسانی بعدی این خبر جزئیات بیشتری به همراه داشته باشد؛ جزئیاتی که بیشتر از میلان و کادر فنی این تیم برای دیدیه دشان و تیم ملی فرانسه حائز اهمیت است. مرد شماره یک دروازه تیم ملی فرانسه ممکن است به آمادگی کامل برای حضور در جام ملت‌های اروپا نرسد.

نگرانی دشان

فرانسوی‌ها البته از لایه‌های دفاعی منسجمی برخوردارند و عملکرد دفاعی خوبی در بازی‌های خود نشان می‌دهند. با این حال خیال راحت دیدیه دشان وقتی بود که می‌دانست اگر هافبک‌های دفاعی از کنترل مهاجمان رقبا باز بمانند و اگر ستاره‌هایی مثل کوناته و پاوار هم نتوانند گلزنان حریف را متوقف کنند، باز هم سد محکمی به نام مانیان مانع از گل خوردن فرانسه می‌شد. سرمربی تیم ملی فرانسه باید هم در این زمینه نگران باشد.  در دروازه تیم ملی فرانسه به عنوان تنها نقطه‌، شاهد رقابتی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی نیستیم و سطح مانیان با جانشینانش قابل قیاس نیست. مرد مطمئن دروازه روسونری پشت سرش  سامبا و آلفونسو آرئولا را می‌بیند. این دروازه‌بان‌های 2 تیم لانس و وستهام یونایتد، چه تیم و چه خودشان فرسنگ‌ها با سنگربان میلان فاصله دارند. در عین حال دشان باید از بین این 2 سنگربان یکی را در صورت غیبت مانیان انتخاب کند. در فاصله نزدیک به 6 هفته مانده تا شروع یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ملی فوتبال جهان، دغدغه‌های دشان از تدارک برای حمله و غلبه بر رقبا به دروازه خودی عقب‌نشینی کرده و سرمربی تیم ملی فرانسه شاید بیشتر از هر فرد دیگری منتظر جواب نهایی آزمایش‌های مایک مانیان و فهمیدن مدت دوری او از میادین خواهد بود.

فرصت ویژه برای مسلایر

چند فصلی می‌شود آوازه سنگربان جوان لیدزیونایتد در دنیای فوتبال پیچیده و عده زیادی منتظر انتقال او به تیمی بزرگ‌تر و درخشش این ستاره 24 ساله در سطحی بالاتر هستند. ایان مسلایردر صورت مصدومیت مانیان در یورو 2024 و غیبت او می‌تواند به عنوان دروازه‌بان سوم به تیم ملی فرانسه اضافه شود. او هنوز برای تیم ملی کشورش به میدان نرفته اما بیشتر از 20 بار در رده‌های سنی فرانسه بازی کرده و از ستاره‌های آینده‌دار مستطیل سبز به شمار می‌رود. شاید سقوط لیدز کمی در شناختن هر چه سریع‌تر مسلایر وقفه ایجاد کرده باشد اما دنبال کنندگان لیگ برتر انگلیس از کیفیت این سنگربان جوان با خبرند و می‌دانند او در صورت فرصت پیدا کردن می‌تواند به طور غافل‌گیر کننده‌ای درخشان ظاهر شود. مسلایر با آمادگی سامبا از تیم ملی دور شد اما اکنون ممکن است به اردوی تیم ملی راه پیدا کند و شاید درخشش در این اردو و مهار چند ضربه از امباپه و ستاره‌های گلزن تیم ملی زمینه‌ساز به میدان رفتنش در یورو 2024 نام بگیرد. مسلایر می‌تواند غافلگیری بزرگ فرانسه در جام ملت‌های اروپا باشد؛ حتی غافلگیر کننده‌تر از مصدومیت مایک مانیان!


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری