football360 logo

ویرا و پیام امیدوارکننده به پرسپولیسی‌ها؛ تا آخرین لحظه می‌جنگیم

12 اردیبهشت 1403 ساعت 23:0075 نظر
سرمربی پرسپولیس بعد از تساوی تیمش مقابل سپاهان اصفهان، نسبت به آینده سرخ‌پوشان در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم ابراز امیدواری کرد.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیسی‌ها در روزی‌که استقلال در تبریز مقابل تراکتور متوقف شد، این فرصت را داشتند تا بتوانند به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کنند اما آن‌ها در دیداری خانگی برابر سپاهان اصفهان متوقف شدند تا همچنان دوشادوش استقلال در کورس قهرمانی پیش بروند و در فاصله یک امتیازی با آبی‌پوشان پایتخت، در رتبه دوم جدول موقعیت‌شان تغییری نکند؛ آن‌هم در حالی‌که تنها 5 هفته به پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران زمان باقی مانده است.

اوسمار ویرا، سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت بعد از تساوی تیمش مقابل سپاهان، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و درباره سبک بازی تیمش در جدال با حریف اصفهانی، توضیحات جالب‌توجهی را به زبان آورد. ویرا همچنین نسبت به صدرنشین‌نشدن پرسپولیس هم واکنش نشان داد و گفت که تیمش تا آخرین لحظه برای رسیدن به این صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی تلاش خواهد کرد. سرمربی برزیلی پرسپولیس همچنین در صحبت‌های خود سعی داشت تا واکنشی نسبت به عملکرد تیم داوری مسابقه نداشته باشد که در نوع خود جالب‌توجه بود.

جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد

ویرا در بخش آغازین نشست خبری خود درباره نبرد با سپاهان اصفهان توضیح داد: «قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم از تمام هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند، تشکر کنم. رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آنها تشکر کنم. ما می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد. یک شانس خوب ترابی داشت و زمانی که 10 نفره بودیم شانس خوبی هم تیم سپاهان در لحظات آخر بازی داشت».

به نتیجه بازی استقلال نگاه نکردیم و برای خودمان بازی کردیم!

سرمربی پرسپولیس درباره صدرنشین‌نشدن تیمش با توجه به ناکامی استقلال پاسخ داد: «امروز شانس خوبی داشتیم که به صدر جدول برویم و با استقلال اختلاف دو امتیازی ایجاد کنیم. پنج بازی دیگر باقی مانده است و تا آخر می‌جنگیم. فوتبال استراتژی‌های زیادی دارد و با روش‌های مختلف می‌توان بازی کرد. در جریان مسابقه توانستیم بازی را در زمین سپاهان کنترل کنیم، اما در دادن پاس آخر و جزئیات نتوانستیم موفق باشیم و به گل برسیم.  ما برنامه داشتیم که حمله کنیم و گل بزنیم و شانس‌هایی هم داشتیم اما نشد، در بازی‌های بزرگ به این شکل است که مثلاً در بازی پرسپولیس با سپاهان یا تراکتور و استقلال سخت است که به آن چیزی که می‌خواهید برسید. ما به نتیجه بازی استقلال و تراکتور نگاه نکردیم و برای خودمان بازی کردیم. با پرس کردن در زمین سپاهان و سرگرم کردن آنها در زمین خودشان نشان می‌دهد که ما چقدر دوست داشتیم رو به جلو بازی کنیم».

اگر همه‌چیز به شانس بود، تیم‌های برزیلی همیشه قهرمان می‌شدند!

اوسمار ویرا در واکنش به سبک بازی تیمش در نبرد با حریف اصفهانی گفت: «من یک ضرب‌المثل به شما می‌گویم؛ اگر قرار بود با شانس چیزی را به دست بیاورید، باید هرسال تیم‌های برزیلی که خیلی به شانس اعتقاد دارند، قهرمان می‌شدند. شانس در فوتبال وجود دارد. هرچند در شش بازی به نسبت پنج بازی، شانس بیشتری داشتیم، اما ما تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم. ما مثل هواداران‌مان ناراحت هستیم، چون می‌توانستیم با برد به صدر جدول برسیم. می‌دانم که هواداران ناراحت هستند، اما می‌دانند که بازیکنان همه تلاش‌شان را کردند و هر چیزی که نیاز بود در زمین گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند».

به نظر من بازیکنان کار خودشان را خوب انجام دادند

ویرا در پاسخ به سوالی درباره نوسان تیمش در بازی‌های بزرگ توضیح داد: «من به نظر شما احترام می‌گذارم. امروز سروش به لحاظ تاکتیکی خیلی به تیم کمک کرد. درباره ریتم بازی‌مان باید بگویم چون بازی‌ها فشرده است و با سفرها و ریکاوری‌هایی که داریم کارمان سخت است، شاید آنطور که بخواهیم نتوانیم ریتم‌مان را نگه داریم، به نظر من بازیکنان کار خودشان را خوب انجام دادند و در زمانی که 10 نفره شدیم توانستند بازی را کنترل کنند. ما با تیم سوم جدول بازی داشتیم و کارمان سخت بود و بازیکنان کار خوبی داشتند».

اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود

سرمربی برزیلی سرخ‌پوشان درباره مسیر پیش‌روی پرسپولیس تا پایان فصل گفت: «ما نسبت به هر بازی و شرایط تیم حریف بازی را می‌سنجیم. ما می‌دانستیم که می‌توانیم پشت مدافعان سپاهان بازی کنیم و در دو موقعیت این فرصت را داشتیم. در بازی بعدی با نساجی باید درباره نقاط قوت و ضعف آن‌ها کار کنیم. همه شما از جزئیات بازی اطلاع دارید، ما در نیمه دوم می‌خواستیم بیشتر نفوذ کنیم و به کاری که می‌خواستیم برسیم، اما متأسفانه به گل نرسیدیم». ویرا درباره اینکه آیا پرسپولیس قهرمان می‌شود یا خیر، توضیح داد: «اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان می‌شود».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری