football360 logo

ماموریت بزرگ لیورپول؛ تمدید با مهم‌ترین‌ها

13 اردیبهشت 1403 ساعت 09:2118 نظر
3 بازیکن برجسته لیورپول برای ماندنی شدن در آنفیلد باید قراردادشان را تمدید کنند.

به گزارش فوتبال 360، کلوپ رفتنی است و بعد از او یک تیم با دریایی از رویاها و آرزوها می‌ماند که نباید زمین بخورد و وارد دوران افت شود. اولین اقدام برای حفظ چنین تیمی و زنده نگه داشتن آنچنان رویاهایی حفظ بدنه تیم کلوپ خواهد بود و این پروژه قطعا شامل ماندنی کردن بازیکنان بزرگ ترکیب تیم مرد آلمانی می‌شود. 5 بازیکن مهم در این تیم یا در پایان همین فصل قراردادشان به اتمام خواهد رسید و یا در تابستان 2025 با قرمزهای آنفیلد قرارداد دارند. جوئل ماتیپ و تیاگو آلکانترا تا تابستان 2024 با لیورپول قرارداد دارند و در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند بود. رفتن ماتیپ تقریبا حتمی شده و تیاگو هم به خاطر دوره‌های طولانی مصدومیت ستاره مطلوب نیمکت به شمار نمی‌رود. موضوع مهم بر سر ماندنی یا رفتنی شدن محمد صلاح، ویرجیل فن‌دایک و ترنت الکساندر آرنولد است. 3 ستاره مهم و تاثیرگذار سال‌های درخشان لیورپول با هدایت کلوپ که در تابستان 2025 قراردادشان به اتمام می‌رسد و اگر باشگاه قصد حفظ آنها را دارد باید تا پایان این فصل دست بجنباند و در قبال این 3 بازیکن تصمیم‌گیری کند.

محمد صلاح؛ بوی تلخ جدایی

ستاره مصری قرمزها با سرمربی هم بگو مگوی لفظی داشت تا شائبه تمایل او به جدایی از تیم و سفر به لیگ حرفه‌ای عربستان بیش از گذشته انتشار پیدا کند. از ابتدای این فصل بحث جدایی صلاح و رفتن او به لیگ عربستان نقل محافل بوده. این شایعه هنوز هم در بالاترین سطح خودش توسعه پیدا می‌کند و حتی پیش از اعلام جدایی کلوپ هم معلوم نبود لیورپول فصل آینده  هم از درخشش صلاح بهره‌مند می‌شود یا خیر!

در این بین نیاز باشگاه به بازیکنان با کیفیت و با تجربه در اولین فصل جدایی سرمربی آلمانی شاید معادلات را تغییر دهد. لیورپول اگر صلاح را از دست بدهد مجبور است با یک خرید گران‌قیمت، جای او را پر کند و بعید نیست سران باشگاه برای ماندنی کردن ستاره‌ مصری آخرین تلاش‌های خودشان را انجام دهند. او تا تابستان 2025 با باشگاه قرارداد دارد و اگر این قرارداد در همین فصل یا آغاز فصل بعد تمدید نشود، بحث فروش برای جلوگیری از جدایی بدون سود صلاح مطرح خواهد شد. محمد صلاح در این باره هنوز هیچ اظهار نظری نداشته و رسانه‌ها منتظر اولین واکنش‌های او در قبال تمدید با لیورپول، جدایی از این تیم یا سفر به عربستان هستند. بحث ماندن صلاح در آنفیلد یا جدایی او بحث داغ تابستان پیش رو خواهد بود.

ویرجیل فن‌دایک؛ دیوار مطمئن

در سخت‌ترین روزهای دوران کاری کلوپ یک استوانه مستحکم و تنومند در خط دفاعی این تیم مهاجمان رقبا را ناکام می‌گذاشت و آخرین ضربه‌ها به سوی دروازه لیورپول را منحرف می‌کرد. بدون تردید فن‌دایک یکی از بازیکنان بدون جایگزین در ترکیب قرمزهای آنفیلد است؛ بازیکنی که تاریخ باشگاهش در سال‌های اخیر با درخشش او و بر اساس قابلیت‌های قابل اطمینانش نوشته شد و نبودنش یک خلا بزرگ شاید حتی به اندازه جدایی یک سرمربی محبوب نام بگیرد. تردیدی نیست لیورپولی‌ها دوست دارند با فن‌دایک به ادامه همکاری بپردازند اما جدایی یورگن کلوپ، کسی که فن‌دایک با هدایت او کشف و شکوفا شد، ممکن است در این زمینه خلل‌هایی به وجود بیاورد.

در روزهای اخیر برای اولین بار شایعه‌ای مربوط به جدایی هافبک هلندی روی خروجی برخی از رسانه‌های فوتبالی قرار گرفت؛ مبنی بر اینکه شاید دورتموند مقصد بعدی ستاره لاله‌های نارنجی باشد. در ادامه این شایعه نشریه ایندیپندنت انگلیس مدعی شد کلوپ در آینده روی نیمکت زردپوشان بوندس‌لیگا می‌نشیند. این 2 شایعه مطرح و غیر منتظره احتمال پرواز 2 نفره کلوپ و شاگرد موفقش را به آلمان به وجود آورده و لیورپول اگر می‌خواهد این پرواز فقط یک مسافر داشته باشد، باید هر چه زودتر به تمدید با فن‌دایک برسد. لیورپول به این سادگی و با نهایی کردن خرید یک مدافع جدید به مدافعی در سطح فن‌دایک نمی‌رسد و شاید یکی از مهم‌ترین اقدامات سران این تیم برای زمین نخوردن پس از دوران کلوپ، تمدید با ویرجیل فن‌دایک نام بگیرد.

آرنولد؛ تمدید قریب الوقوع

او دوران خردسالی را با خاطراتی از جاده آنفیلد به نوجوانی رساند و یکی از هزاران سکونشینی بود که اولین تجربه‌های زندگی‌اش با فریادهایی در ورزشگاه خانگی لیورپول برای موفقیت تیم محبوبش رقم خورد. ترنت الکساندر آرنولد با پیراهن لیورپول در حال زندگی کردن رویاهایش است. او را حتی اگر از لیورپول جدا کنند، قلبش در آنفیلد می‌ماند و برای لیورپول محبوبش می‌تپد. بر همین اساس تمدید و رسیدن به توافق با این مدافع انگلیسی که تا تابستان 2025 قرارداد دارد، احتمالا ساده‌ترین مساله برای حل کردن در ماه‌های آینده خواهد بود. سخت است باور کنیم با جدایی کلوپ، آرنولد هم از لیورپول جدا می‌شود. نه براساس شایعات، بلکه به پشتوانه علاقه قلبی الکساندر آرنولد به لیورپول  منتظر اقدام باشگاه برای تمدید قراردادش و همچنین منتظر پاسخ مثبت از ته دل او به ماندن در آنفیلد هستیم. آرنولد از مهم‌ترین بازیکنان دوران کلوپ بوده و شاید از مهم‌ترین ستاره‌های مورد نیاز برای دوران بعد از کلوپ باشد. این بازیکن با قابلیت بازی در چند پست مختلف یک موهبت برای هر کسی است که می‌خواهد روی نیمکت این باشگاه بنشیند.

درباره نونیز

یقینا سرمربی بعدی قرمزها ممکن است از جمع بازیکنان تحت هدایت کلوپ برخی از آنها را نخواهد و ترجیح بدهد تیم خودش را در لیورپول ببندد. بر همین اساس باید منتظر خبرهای زیادی در مورد جدایی بازیکنان متعدد این تیم باشیم. لیورپول حتی همین حالا هم برای جذب بازیکنان جدید نیاز به خانه‌تکانی دارد. شایعات زیادی در مورد ستاره‌های این باشگاه شنیده می‌شود. شاخص‌ترین این شایعات در مورد داروین نونیز مطرح شده‌اند. گفته می‌شود در لیورپول بزرگ‌ترین حامی نونیز، یورگن کلوپ است و در صورت جدایی مرد آلمانی ممکن است موقعیت‌ این مهاجم اهل اروگوئه به خطر بیفتد. این موضوع احتمال جدایی نونیز را به یکی از پر تکرارترین خبرهای این روزهای آنفیلد تبدیل کرده. باید منتظر بود و دید اسلوت چه نظری در رابطه با ستاره‌ای دارد که 80 میلیون روی دست باشگاه خرج گذاشته، دستمزد بالایی دریافت می‌کند و هنوز هم بهترین گلزن تیمش نیست.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری