football360 logo

قهر ادامه‌دار در اردوی بلژیکی‌ها؛ کورتوا به یورو نخواهد رفت

12 اردیبهشت 1403 ساعت 20:296 نظر
دروازه‌بان تیم ملی بلژیک، بزرگترین غایب این کشور در یورو 2024 خواهد بود.

به گزارش فوتبال 360، تیبو کورتوا، دروازه‌بان باتجربه رئال مادرید و تیم ملی بلژیک ابتدای فصل و با بدشانسی تمام از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شده بود و پس از بازگشت به تمرینات تیمی در ماه آگوست یک بار دیگر از ناحیه زانو راست آسیب دید اما به تازگی موفق شده یک بار دیگر به تمرینات رئال مادرید برگردد؛ برگشتی که شاید با حضور این دروازه‌بان 31 ساله در زمین تا قبل از پایان فصل همراه شود اما به دلایل غیر فنی به حضور او در رقابت‌ها یورو ۲۰۲۴ ختم نمی‌شود. کورتوآ در روزهای پایانی سال 2023 طی مصاحبه‌ای عنوان کرده بود برای گذراندن کامل دوران مصدومیت و به دست آوردن آمادگی صددرصد خود ممکن است در یورو 2024 حضور نداشته باشد اما به گفته رسانه‌های اسپانیایی مصدومیت تنها پوششی برای رابطه بر هم خورده میان کورتوا و دومنیکو تِدِسکو سرمربی شیاطین سرخ اروپاست.



قهر بر سر بازوبند کاپیتانی

رسانه اسپورت با پرداختن به این موضوع نوشت هیچ‌کس در رابطه نامناسب دروازه‌بان تیم ملی بلژیک و سرمربی ایتالیایی این تیم تردیدی ندارد. ژوئن 2023 سرمربی جوان بلژیکی‌ها از حرکت عجیب کورتوا در حین رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های اروپا شکایت کرد. به گفته تِدِسکو، کورتوا که از نبستن بازوبند کاپیتانی برابر اتریش بسیار ناراحت بود، به یکباره با ترک اردوی تیم ملی، دست کادر فنی را برای دیدار حساس برابر استونی در پوست گردو گذاشت. این سرمربی 38 ساله به خبرنگاران گفت: «همه با هم تصمیم گرفتیم رومِلو لوکاکو برابر اتریش و تیبو کورتوا برابر استونی بازوبند کاپیتانی را به بازوی خود ببندند. پس از بازی برابر اتریش، تیبو بدون مقدمه درخواست صحبت با من را کرد تا بگوید قصد دارد به خانه برود چون افسرده شده و از این اتفاق عصبانی است. من از همان ابتدا تلاش کردم از او دلجویی کنم چون به نظرم بهترین دروازه‌بان دنیاست و البته از نظر شخصیتی هم انسان محترمی است. از آن تصمیم ناراحت شدم. در هر صورت در مورد موضوع دعوت شدن او به اردوی تیم ملی بلژیک برای جام ملت‌ها همه صحبت‌ها انجام شده و قصد ندارم به این بازی ادامه بدهم. ما روی بازیکنانی که از نظر جسمی آمادگی مناسبی دارند، تمرکز خواهیم کرد.»
با این تفاسیر تیبو کورتوا به گفته کارلو آنچلوتی احتمالا تا قبل از پایان فصل دوباره در زمین حاضر می‌شود و به صورت طبیعی امکان آماده شدن تا تابستان را خواهد داشت اما بزرگترین غایب بلژیک در جام ملت‌های پیش رو است. شیاطین سرخ اروپا در گروه پنجم رقابت‌ها باید به مصاف اسلواکی، رومانی و اوکراین بروند و روی کاغذ به نظر نمی‌رسد شاگردان دومِنیکو تِدِسکو مشکلی برای صعود از گروه داشته باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری